جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

نگرانی از گسترش ویلاسازی ها در مزارع گندم رودبار

نگرانی از گسترش ویلاسازی ها در مزارع گندم رودبار

به گزارش رمز فردا /گیلان مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت:  طمع ویلاسازان برای ساخت و ساز در مزارع گندم این شهرستان نگران کننده است.

سروش ابراهیمی با بیان اینکه برداشت برنج از شالیزارهای رودبار در حال انجام است، گفت: پیش بینی می شود برداشت برنج در شالیزارهای این شهرستان ۸۵ درصد به صورت مکانیزه انجام شود.

وی افزود: برداشت مکانیزه برنج موجب کاهش هزنیه های تولید این محصول می شود و همه تلاش ما این است که هزینه تولید محصولات کشاورزی را برای کشاورز کاهش دهیم تا بتوانند درآمد خوبی را کسب کنند و در دام ویلاسازان برای وسوسه فروش زمینشان نیفتند.

ابراهیمی ادامه داد: در این شهرستان برنج های بسیار باکیفیت تولید می شود و بیشترین رقم کشت شده هاشمی و علی کاظمی است و علاوه بر این ارقام، برنج پرمحصول گیلانه نیز توسط برنج کاران رودباری کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: امسال ساخت و سازها در شالیزارها بسار کم بود و حتی در بیشتر مناطق این شهرستان اصلا اتفاق نیفتاد اما آنچه که نگران کننده است طمع ویلاسازی در مزارع گندم این شهرستان است.

وی گفت: شهرستان رودبار از شهرستان های قطب تولید گندم در گیلان است و تخریب این مزارع آسیب جدی به میزان تولید گندم استان خواهد زد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: افرادی هم که پس از زلزله رودبار از این شهرستان رفته بودند پس از سالها شاهد مهاجرت دوباره شان هستیم و در ابتدای ورود به فکر خرید و ساخت خانه هستند که حتما باید از طریق قانونی صورت گیرد.

ایراهیمی خاطرنشان کرد: همه مردم باید حساس باشند تا مزارع گندم رودبار حفظ شود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از ویلاسازی در مزارع گندم نیاز به همکاری دهیاران و شوراهای روستاها داریم که خوشبختانه اخیرا همکاری شان بیشتر شده است.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

خبر بد درباره تخت جمشید و پاسارگاد

به گزارش رمز فردا : محمد درویش با اشاره به اینکه فرونشست زمین هنگامی که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *