جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

برگه جریمه دست سارق منزل را رو کرد

روز بیستم خردادماه پرونده‌ای مبنی بر سرقت منزل از طریق کلانتری ۱۶۳ ولنجک به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شد.

سارق منزل
به گزارش رمز فردا- شاکی در تحقیقات به‌عمل‌آمده اظهار کرد: حدود ساعت ۵ و نیم تا ۷ و نیم بیستم خردادماه سارق یا سارقان وارد منزل من و مادرم واقع در زعفرانیه شدند و اموالی از قبیل تلفن همراه، لپ‌تاپ، اسکنر، کیف پول، فشارسنج و… را به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال به سرقت بردند.
کارآگاهان برای تحقیق درباره این دزدی به محل سرقت رفتند و با بررسی تخصصی آن‌ها مشخص شد سارق یا سارقان از طریق دیوار منزل وارد حیاط شده و پس از تخریب پنجره آشپزخانه به داخل آپارتمان رفته و اقدام به سرقت اموال کرده‌اند.
در ادامه بررسی محل سرقت تعدادی دوربین مداربسته مشرف به منزل شاکی شناسایی و با اخذ فیلم‌ها و بازبینی آن‌ها مشخص شد مردی با یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکی‌رنگ به محل سکونت شاکی مراجعه و پس از گذشت زمانی کوتاه با دردست‌داشتن یک چمدان و یک ساک دستی به سمت خودروی خود رفته و محل را ترک کرده است.با سرنخ‌های به‌دست‌آمده رد پای سارق کشف و مشخص شد او پس از سرقت به سمت منطقه شوش رفته است. در ادامه پس از به‌کارگیری شیوه‌های نوین کشف جرم هویت سارق به نام یوسف به دست آمد و پی‌جویی‌های کارآگاهان معطوف به دستگیری او شد.
یافته‌های پلیس حکایت از آن داشت که یوسف چند ماه قبل اقدام به خرید یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکی کرده و در واقع با خودروی خودش به محل سرقت رفته است.
در تصاویر به‌دست‌آمده بخشی از پلاک این اتومبیل توسط کارآگاهان شناسایی و در ادامه معلوم شد این خودرو در روز سرقت در منطقه شوش از سوی مأموران پلیس راهور جریمه شده است. اقدامات انجام‌شده به مقام قضائی گزارش و دستور توقیف خودرو اخذ شد.
در نهایت متهم حین تردد با خودرو شناسایی و دستگیر شد و برای ادامه تحقیقات به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت.
متهم ابتدا در بازجویی‌ها منکر سرقت از منزل شاکی شد و گفت در شب حادثه اصلا در آن محل حضور نداشت و او را به‌اشتباه دستگیر کرده‌اند. این فرد پس از مواجهه با تصاویر و ادله به‌دست‌آمده درحالی‌که در بن‌بست قرار گرفته بود و راهی برای شانه خالی‌کردن از زیر بار اتهام نداشت، لب به سخن گشود و ضمن اعتراف به جرمش گفت: چند روز قبل از سرقت با خودروی دیگری تصادف کردم و خسارت دیدم. من به‌تازگی از زندان آزاد شده بودم و نیاز مبرم به پول داشتم، اما منبع درآمدی نداشتم به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتم دزدی کنم و از این طریق مشکل مالی خودم را حل کنم. این‌گونه بود که شب حادثه به خانه شاکی رفتم و دست به سرقت زدم و اموال مسروقه را فروختم.
سرهنگ کارآگاه سعید دالوند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر گفت: پرونده به همراه متهم به شعبه ۱۰ دادسرای ناحیه یک ارسال شد و متهم به منظور شناسایی مالخر و دیگر همدستان احتمالی وی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

منبع : اقتصاد ۲۴

این مطالب را نیز ببینید!

تیراندازی سرباز وظیفه به سمت مأمور گشت در ساوجبلاغ

به گزارش رمز فردا: اداره اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی البرز اعلام کرد که علت تیراندازی جنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *