چهارشنبه , اردیبهشت ۵ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

طب سنتی دردرمان کرونابیشتردیده شود

طب سنتی در درمان کرونا بیشتر دیده شود

به گزارش رمز فردا متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: از مسئولین و وزارت بهداشت تقاضا داریم به طب سنتی اساسی تر و عملیاتی تر در درمان کرونا بها دهند چراکه در مدت شیوع کرونا شاهد این بودیم که طب سنتی به کمک درمان بیماران کرونایی آمده و در کاهش مرگ و میرها موثر بوده است.

مریم نواب‌زاده اظهار کرد: بیماری کرونا، همچون سیلی است که یک و نیم سال کشور ما را درگیر خود کرده و باید بدانیم وقتی سیل می آید امکان پیشگیری محدود می‌شود.

وی افزود: راهکار این است که پیش از سیل ساختمان‌ها را مستحکم بسازیم؛ پس بهتر است ساختمان بدن خود را در برابر سیل کرونا مقاوم سازیم .

این مدرس طب ایرانی با بیان اینکه بیماری کووید-۱۹ طیف‌هایی مثل دلتا، لاندا یا جهش‌های دیگری را شامل می‌شود، تصریح کرد: باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد که بدن در برابر ابتلا به کرونا مقاوم باشد یا در صورت ابتلا به کرونا بتواند با کمترین عوارض دوران بیماری را به پایان برساند .

نواب زاده ادامه داد: وقتی شخصی مبتلا به کووید-۱۹ می‌شود؛ به طور کلی ۱۰ روز طول می‌کشد تا بدنش با ویروس مقابله کند و ۱۰ روز اول دوره حاد محسوب می‌شود و اگر سیستم ایمنی بدن کارکرد خوب و مطلوبی داشته باشد می‌تواند به طور صحیح پادتن مورد نیاز را تولید کرده و با کرونا ویروس مبارزه کند؛ سپس  بعد از ۱۰ روز به ایمنی رسیده و دوران حاد را پشت سر گذاشته شده است.

وی افزود: موسسات علمی جهان عددهای مختلفی در این زمینه ارائه دادند؛  به عنوان مثال موسسه علمی کالیفرنیا اعلام کرده است تا هشت ماه بعد از بهبود، بدن ایمن می‌ماند و برخی از موسسات معتقدند تا سال‌ها بدن ایمن باقی می‌ماند ولی هنوز اطلاعات دقیقی موجود نیست و نمی‌توان یک عدد واحد را نام برد.

نواب زاده اظهار کرد: امکان ابتلا پس از بهبود در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی وجود دارد و به صورت جدی  توصیه می‌شود افراد هر نوع واکسنی در مرحله اول تزریق می‌کنند در مرحله دوم نیز همان واکسن را تزریق کنند.

وی با بیان اینکه طیف سنی واکسیناسیون در حال افزایش است، بیان کرد: امیدواریم از طب حکمی و غنی ایرانی بهره برده شود تا در درمان و حتی در پیشگیری از بیماری کرونا موفق تر عمل کنیم.

نواب زاده با بیان اینکه شبهاتی در خصوص مصرف سردی وجود دارد؛ در صورتی که رویکرد حکمای طب سنتی این است که مصرف گرمی‌جات موثر است، افزود: وقتی بدن قلیایی باشد ایمنی بالاتری دارد و به طور کلی ایمنی در افرادی که مزاجی گرم دارند، بیشتر است و می‌توانند در رژیم خود از مواد گرم استفاده کنند، اما در مصرف آن افراط نکنند به خصوص در دوران تب.

وی با تاکید بر مصرف مایعات، ادامه داد: رویکرد این ویروس خشک کردن رطوبت بدن است؛ پس استفاده از گرمی در کنار انواع آش‌ها و سوپ‌هایی که پایه آن‌ها، جو و سبزیجات است تاکید می‌شود.

نواب زاده با بیان اینکه از مصرف غذاهای غلیظ و حجیم اجتناب شود، تصریح کرد: از دمنوش‌های گرم مانند چای سبز، بابونه و نعنا می‌توان استفاده کرد.

وی افزود: در خصوص بانوان باردار که در این زمینه نگران هستند، طبق اطلاعات به دست آمده، ابتلای بانوان باردار مانند سایر افراد جامعه است، اما اگر یک خانم باردار درگیر کرونا شود می‌تواند عوارض بیشتری را برای او و جنین در پی داشته باشد؛ برای همین است که این افراد در گروه با خطر متوسط قرار می‌گیرند؛ بنابراین توصیه می‌شود واکسیناسیون این افراد سریعا انجام گیرد.

این متخصص طب ایرانی یادآور شد: حتی اگر واکسن تزریق شود، همچنان مردم باید خود را ملزم به رعایت نکات بدانند تا بیشتر از این دچار مشکل عمومی نشویم.

منبع :  ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

ترک داروی مشهور لاغری چه عوارضی بر بدن دارد؟

داروهای کاهش وزن ویگووی (Wegovy)، اوزمپیک (Ozempic) و داروهای مشابه به برخی از محبوب‌ترین داروها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *