جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

عراق تیمی فیزیکی و پرقدرت

تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین بازی خود موفق شد تیم ملی سوریه را در ورزشگاه آزادی با یک گل شکست دهد. حالا همه نگاه اهالی فوتبال و کارشناسان به بازی دوم با عراق است.

تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین بازی خود موفق شد تیم ملی سوریه را در ورزشگاه آزادی با یک گل شکست دهد. حالا همه نگاه اهالی فوتبال و کارشناسان به بازی دوم با عراق است.
اینکه تیم ملی در بازی اول چگونه بود ، بحثی جدا دارد . اما اینکه عراق چه تیمی است و چگونه باید در برابر عراق بازی کنیم حرف امروز ما است.
قاسم حمزه یکی از بازیکنان سابق فوتبال کشورمان است  که در دهه ۶۰ سابقه بازی در تیم های راه آهن ، اکباتان ، پاس تهران و بانک سپه را در کارنامه درخشان خود  دارد . وی چند سالی است که درشهر بره من در کشور آلمان زندگی می کند و با بازیکنان تیم ملی آلمان به ویژه بازیکنان تیم وردربرمن ارتباط نزدیکی داشته  و  با علم روز فوتبال دنیا آشنایی کاملی دارد . وی به عنوان یک بازیکن و مربی ،  فوتبال تمام کشورها را با جدیت دنبال می کند .
آنچه می خوانید دیدگاه و تحلیل فنی قاسم حمزه از تیم ملی فوتبال کشورمان و بازی با عراق است :
واقعیت این است که ، فوتبال ایران طی چند سال اخیر پیشرفت محسوسی داشته است ، در سفری که چند سال پیش به کشورم داشتم ، از نزدیک شاهد چند بازی از لیگ برتر بودم و در حال حاضر هم تمام مسابقات ملی و باشگاهی را تعقیب می کنم ، به نظرم فوتبال ایران با دورانی که ما بازی می کردیم از هر نظر پیشرفت داشته است .
اما در خصوص بازی با عراق باید در نظر داشته باشیم که ، عراق جزو تیم‌های فیزیکی و پرقدرت حاضر در گروه است. حتی در بازی برگشت دور اول که این تیم را یک هیچ بردیم، خیلی سرسختانه ظاهر شدند. ما بازی با کره جنوبی را هم داریم. تیم سرعتی و باکلاسی است که فوتبالش با عراق و سوریه فرق دارد. این تیم منظم و تاکتیک پذیر است و فوتبال رو به جلو و سرعتی از خصوصیات این تیم است. بنابراین ما با سبک‌های مختلفی بازی داریم و همین برای ما یک مقدار سخت است.
در مورد عراق باید به این نکته اشاره کرد که  الان مربی عراق عوض شده است و تفکرات این مربی با مربی قبلی فرق دارد. این تیم در بازی اول تیم پرقدرت کره جنوبی را متوقف کرده است ، از طرفی  آن‌ها از ما شناخت خوبی دارند چون مربی ما عوض نشده و نفرات همین است اما در تیم عراق تفکرات عوض شده است. باید یک مقداری این تیم را بیشتر آنالیز کنیم و بازی‌های جدیدشان را ببینیم. باید دید تفکرات دیک ادووکات سرمربی جدید عراق  چیست تا بتوانیم با  آنالیز خوبی به زمین بازی برویم و رو به روی این حریف خودمان روش مناسبی داشته باشیم.
اما آنچه که ما باید در این بازی به آن توجه کنیم این است که  ما در بخش دفاعی مشکل داریم. این بازی‌ها هم سخت‌تر و کیفیت بازی‌ها بالاتر است. بنابراین باید ساختار دفاعی را هم بهتر کنیم چرا که تیم‌های قدرتمندتری در انتظار ما هستند. به خصوص در بازی کره‌جنوبی که بازیکنان سرعتی دارد و مثل بحرین،  کامبوج و هنگ کنگ نیست.

منبع : آفرینش

 

این مطالب را نیز ببینید!

وضعیت “قابل قبول” در شرایط نا آرام؟!

اگر در حوزه های مختلف حرف ها و اظهارات برخی مسئولان را نسبت به بهبود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *