پنج شنبه , اردیبهشت ۶ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

“دریافت واکسن”، شرط استفاده از خوابگاه‌های دانشگاه الزهرا

"دریافت واکسن"، شرط استفاده از خوابگاه‌های دانشگاه الزهرا

معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا با اشاره به اینکه دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه تاکنون واکسینه نشده‌اند، شرایط استفاده از خوابگاه‌های دانشگاه الزهرا برای ترم پیش‌رو را تشریح کرد.

به گزارش رمز فردا دکتر شهلا بختیاری با بیان اینکه حضور دانشجویان در دانشگاه  الزهرا در هر یک از مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی منوط به انجام هر دو دوره واکسیناسیون است، اظهار کرد: امیدواریم طبق اعلام قبلی از سوی وزارت بهداشت در شهریور ماه مجوز و سهیمه واکسن دانشجویانمان را دریافت کنیم و بتوانیم فرصت واکسینه کردن دانشجویان کارشناسی را نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: با این حال و با وجود آمادگی، پیگیری و برنامه‌ریزی‌هایی که برای واکسیناسیون دانشجویان داشتیم، به نظر می رسد ناچار به برگزاری مجازی کلاس‌ها در ترم آتی هستیم. اما پیگیر هستیم تا با واکسیناسیون دانشجویان، کلاس‌های نیمسال دوم را به صورت حضوری برگزار کنیم.

دکتر بختیاری راجع به شرایط بازگشایی خوابگاه‌های دانشگاه الزهرا افزود: با توجه به این شرایط، پذیرش خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه الزهرا مانند سال تحصیلی گذشته به صورت محدود و با ظرفیت اسکان ۲ نفر در هر اتاق انجام می‌شود تا سلامتی دانشجویان به خطر نیافتد.

وی اعلام کرد: دانشگاه الزهرا در شرایط کرونا و اسکان محدود، نیازی به استفاده از خوابگاه‌های استیجاری نداشته و قراردادی در این زمینه منعقد نکرده است.

معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا با اشاره به واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی گفت: منتظر دریافت مجوز و سهمیه برای واکسیناسیون دانشجویان هستیم و تاکنون، تنها محققین پسادکتری به همراه اساتید و کارمندان دانشگاه الزهرا واکسینه شدند.

دکتر بختیاری با اشاره به تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، راجع به دانشجویانی که در ترم آتی مجاز به استفاده از خوابگاه خواهند بود، گفت: در ترم آتی، دانشجویان دکتری در تمامی رشته‌ها، دانشجویان کارشناسی ارشد در ترم ۴ و ۵ که از پایان نامه دفاع میکنند، دانشجویان مقطع ارشد ترم ۳ که از پروپزال دفاع کردند و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دارای واحدهای عملی و آزمایشگاهی که واحدهای عملی آنها بصورت حضوری انجام میشود مجاز به استفاده از خوابگاه‌های دانشگاه خواهند بود.

وی در ادامه تاکید کرد: البته پذیرش این دانشجویان مشروط بر طی کردن فرایند دریافت تاییدیه آموزشی از دانشکده و دریافت تاییدیه سلامت از اداره بهداشت دانشگاه الزهرا بصورت مجازی و قبل از مراجعه حضوری به خوابگاه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه الزهرا خوابگاه متاهلی ندارد خاطرنشان کرد: دانشجویان بین الملل کلیه مقاطع تحصیلی که خانواده هایشان در ایران حضور ندارند و واجد شرایط فوق هستند نیز می‌توانند از خوابگاه‌های دانشگاه استفاده کنند.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان

پژوهشگران آمریکایی روش جدیدی را برای تقویت ایمن سلول‌های ایمنی برای مبارزه با سرطان ابداع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *