شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

کاهش ۲۱۹ میلیون مترمکعبی برداشت آب با نصب کنتور هوشمند در خراسان جنوبی

برداشت آب از سفره های زیرزمینی با نصب کنتور هوشمند در خراسان جنوبی ۲۱۹ میلیون مترمکعب کاهش یافت.

به گزارش رمز فردا به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: یکی از اقدامات طرح

کاهش ۲۱۹ میلیون مترمکعبی برداشت آب با نصب کنتور هوشمد در خراسان جنوبیتعادل بخشی منابع اب زیرزمینی نصب کنتور هوشمند است که  تاکنون ۹۱ درصد از مجموع چاه‌های کشاورزی استان (کلیه مصارف) مجهز به کنتور هوشمند شده است.

سروری با اشاره به نصب کنتور هوشمند روی ۲هزار و ۱۴ چاه از مجموع ۲هزارو ۴۱۹ چاه برقی واجد شرایط نصب کنتور استان گفت: با اجرای این طرح از برداشت ۷۱۸ میلیون مترمکعبی آب در سال ۹۲ به ۴۹۹ میلیون مترمکعب رسیدیم که حاکی از کاهش ۲۱۹ میلیون مترمکعبی است.

وی در خصوص صرفه جویی در مصرف برق هم گفت: نصب کنتور هوشمند روی این چاه ها مصرف برق را از ۴۰۸ میلیون کیلو وات به ۳۲۶ میلیون کیلو وات  کاهش داد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی افزود: همچنین با نصب کنتور‌های هوشمند کسری مخازن آب از ۱۶۶ میلیون مترمکعب در سال ۹۲ به ۱۰۱ میلیون متر مکعب در سال آبی ۹۹ رسید.

سروری فعالیت ۱۶ گروه گشت و بازرسی منابع آب در استان را از دیگر اقدامات طرح تعادل بخشی منابع آبی دانست و گفت: با فعالیت این گروه ها همکاری و پیگیری در تجهیز چاه‌های واجد شرایط استان به کنتور‌های هوشمند ،  جلوگیری از اضافه برداشت، کنترل و کاهش برداشت چاه‌های مجاز استان،  شناسایی، انسداد و اعاده به وضع سابق چاه‌های غیرمجاز،  شناسایی و رفع تصرف و اعاده به وضع سابق هزار و ۵۱۰ هکتار از اراضی واقع در حریم و بستر رودخانه‌های استان انجام شده است.
وی در خصوص انسداد چاه‌های غیرمجاز و فاقد پروانه هم گفت: از سال ۱۳۸۵ و در راستای تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی تاکنون هزار و ۵۴ حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه در استان پر و مسلوب المنفعه شده است که مجموعاً ۵.۵ میلیون مترمکعب صرفه جویی بدنبال داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی از ۴۴ دشت، ۹ دشت ممنوعه بحرانی، ۲۲ دشت ممنوعه و تنها ۱۳ دشت آزاد هستند که این دشت‌های آزاد اغلب در حاشیه کویر بوده که تراکم جمعیتی بسیار اندکی دارند.

این مطالب را نیز ببینید!

فوری/ سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی/ چند کشته برجای گذاشت؟

به گزارش رمز فردا : حادثه در اسکله پتروشیمی رازی منجر به فوت ۲ نفر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *