جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

روایتی از احمد وکیلی در «کلک حضور»

روایتی از احمد وکیلی در «کلک حضور»

مستند «کلکِ حضور» درباره یکی از هنرمندان معاصر همزمان با برپایی نمایشگاه شصت سالگی او نمایش داده می‌شود.

به گزارش رمز فردا ، مستند «کلک حضور» درباره احمد وکیلی – هنرمند نقاش و استاد طراحی و چاپ دستی معاصر – است که آثارش را تا کنون در بیش از ۵۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی به نمایش گذاشته و در بیش از ۱۰ سمپوزیوم در کشورهای مختلف حضور داشته است. این مستند شهریور سال گذشته کلید خورد و امسال آماده شد که همزمان با برپایی نمایشگاه شصت سالگی احمد وکیلی در نگارخانه عصر به نمایش گذاشته شده است.

«کلک حضور» به تعبیر سازندگانش یک مستند شاعرانه محسوب می‌شود که بجز احمد وکیلی به عنوان شخصیت اصلی، با ۱۱ نفر از افرادی که به شکلی با او در ارتباط بوده‌اند مصاحبه صورت گرفته و تلاش شده برای دستیابی به لایه‌های عمیق‌تر ذهنی سوژه، به جای پرداختن محض به بیوگرافی او، با به تصویر کشیدن و بازگویی تجربه‌های زیسته یک انسان، فرایند درک جهان و ساختن معنا به وسیله او را مورد بررسی قرار گیرد.

این نمایشگاه تا ۱۹ مهر ماه در نگارخانه عصر در خیابان میرزای شیرازی برپاست و برخی عوامل سازنده این مستند عبارتند از: پژوهشگر، نویسنده و کارگردان: محمد قنبری، تصویربردار، تدوینگر و تهیه کننده: پانته‌آ بیات مختاری و نیز کریم بخشی، کاوه شیبانی، مجید ابولقاسم، راضیه بابایی، محمود بیات مختاری و…

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

روزگاری که نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی راوی جنگ شدند

جنگ و پیامدهای آن به عنوان یکی از مهم‌ترین اتفاقات دوران معاصر دستمایه کار بسیاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *