جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

۱۰۰ بازرس، “بهداشتِ مدارس” کرمانشاه را رصد می‌کنند

100 بازرس، "بهداشتِ مدارس" کرمانشاه را رصد می‌کنند/ عرضه "خوراکی" در مدارس ممنوع

به گزارش رمز فردا /کرمانشاه کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از فعالیت ۱۰۰ بازرس بهداشت محیط در زمینه نظارت بر مدارس کرمانشاه خبر داد.

به گزارش رمز فردا بهمن خدادادیان ، با اشاره به بازگشایی برخی مدارس با رعایت ضوابط بهداشتی، گفت: در حال حاضر مدارس روستایی و عشایر زیر ۱۵ نفره و نیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کارو دانش برای دروس کارگاهی و نیز موسسات و آموزشگاه های هنری، کنکوری و … فعال هستند.

وی افزود: طبق ابلاغ صورت گرفته اجازه حضور دانش آموزان در مدارس شهری و روستایی بالای ۱۵ نفر زمانی داده می شود که دانش آموزان هر دو دوز واکسن را تزریق کرده و از  زمان تزریق دوز دوم ۲۱ روز گذشته باشد.

خدادادیان تصریح کرد: در برخی مدارس ابتدایی هم بسته به نظر شورای مدارس، فعالیت مدارس با رعایت پروتکل ها جریان دارد.

وی افزود: در این شرایط با توجه به بحث کرونا و لزوم رعایت پروتکل ها، بازرسی از مدارسی که فعالیت دارند با جدیت هرچه تمام تر در دستور کار قرار دارد.

خدادادیان تصریح کرد: هم اکنون ۱۰۰ بازرس بهداشت محیط نظارت بر مدارس و آموزشگاه های خصوصی را برعهده دارند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در مدارس، گفت: دراین زمینه قطعا با جدیت عمل خواهد شد و با مدارس متخلف برخورد می شود.

خدادادیان گفت: در همین راستا تاکنون به دو مدرسه اخطار جدی داده ایم و در صورت عدم رسیدگی این مراکز ابتدا به آموزش و پرورش جهت برخورد و در ادامه و درصورت عدم رسیدگی به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه در خصوص رعایت پروتکل ها در مدارس، گفت: در وهله اول استفاده از ماسک در مدارس در اولویت قرار دارد و نیاز است که والدین و مربیان در این زمینه آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه دهند.

وی افزود: از طرفی رعایت فاصله فیزیکی بسیار حائز اهمیت است و نیاز است که کلاس ها با تعداد نفرات کم و با رعایت فاصله فیزیکی برگزار شوند.

خدادادیان گفت: از طرفی ساعت برگزاری کلاس ها هم نباید طولانی مدت باشد و باید در کوتاهترین زمان ممکن کلاس ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه فعالیت بوفه ها در مدارس کاملا ممنوع است، گفت: هیچ مدرسه ای حق عرضه خوراکی و نوشیدنی به دانش آموزان را ندارد.

خدادادیان گفت: دراین شرایط والدین باید خوراکی و نوشیدنی مورد نیاز دانش آموزان را برای آنها تهیه کرده و در کوله پشتی و کیف آنها قرار دهند.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

خبر بد درباره تخت جمشید و پاسارگاد

به گزارش رمز فردا : محمد درویش با اشاره به اینکه فرونشست زمین هنگامی که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *