جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

ازجنگ لفظی نکونام وپارک تامشت کی‌روش

از جنگ لفظی نکونام و پارک تا مشت کی‌روش

یک سایت کره‌ای به جنجال های چند سال اخیر در دیدار ایران و کره پرداخت.

به گزارش رمز فردا و به نقل از سایت chosun، دیدارهای ایران و کره جنوبی همیشه حساسیت بالایی دارد. این بار قرار است سه شنبه دو تیم در ورزشگاه آزادی برابر هم به میدان بروند جایی که کره جنوبی نتوانسته طعم برد را بچشد.

در سالها اخیر مصاف این دو تیم همواره با حاشیه های فراوان همراه بوده است.

ایران و کره جنوبی در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰، ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و حالا ۲۰۲۲ برای چهارمین بار پیاپی با هم ملاقات می کنند. در هر دوره اتفاقات جنحالی کم رخ نداده است. اولین بار در سال ۲۰۱۰ بود.

▶ پارک جی سونگ و جواد نکونام

در سال ۲۰۰۹ در دیدارهای انتخابی بین کاپیتان های دو تیم صحبت هایی رد و بدل شد. جواد نکونام گفته بود پارک جی سونگ در ورزشگاه آزادی جهنم واقعی را تجربه خواهد کرد نه در ورزشگاه اولدترافورد که همه ساکت هستند. هر دو بازیکن در تهران گلزنی کردند و بازی یک بر یک شد.

پارک جی سونگ بعد از بازی گفت: من می گویم اینکه اینجا برای آنها جهنم است یا نه بستگی به بازی خود ایران دارد. در دیدار برگشت پارک باز هم به ایران گلزنی کرد و ایران با توجه به تساوی کره شمالی و عربستان از رسیدن به جام جهانی بازماند.

▶ مشت‌های کی روش

ایران در صورت باخت مقابل کره‌جنوبی نمی توانست به جام جهانی برسد ولی توانست با گل رضا قوچان نژاد به جام جهانی راه یابد. کی روش که سر از پا نمی شناخت به سمت سرمربی کره رفت و مشت های گره کرده خود را نشان داد و باعث شد اشیاء زیادی به سمت او و تیم ملی ایران پرتاب شود. ایران در خاک کره توانست جشن صعود بگیرد. یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی با انتقاد از حرکت کارلوس کی‌روش ابراز امیدواری کرد، فیفا این مربی را با محرومیت روبه‌رو کند.

▶ ناکامی پروژه انتقام

کره ای ها دوست داشتند انتقام چهار سال قبل را بگیرند ولی باز هم به سد تیم کی‌روش خوردند. بازی رفت را در تهران با گل سردار آزمون روی پاس رامین رضاییان ایران برنده از زمین خارج شد و در بازی برگشت نبرد دو تیم مساوی تمام شد تا کره همچنان در حسرت برد ایران بماند.

حالا ورزشگاه آزادی با ۱۲۷۳ متر بالاتر از سطح دریا میزبان مصاف دیگری از دو قدرت برتر آسیا است که برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ رقابت می کنند. باید دید این بار چه اتفاقاتی در دیدار حساس دو تیم رخ می دهد.

این مطالب را نیز ببینید!

پیروزی یزدانی مقابل عموزاد در جام یاشاردوغو

در جریان رقابت‌های وزن ۷۰ کیلوگرم جام یاشاردوغو، امیرمحمد یزدانی مقابل محمدعلی عموزاد به برتری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *