جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

خلاصه مهمترین اخبارمجلس درروز۱۸مهر

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۸ مهر

بررسی گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه از وضعیت بودجه سال جاری از جمله مهمترین اخبار امروز(یکشنبه) هجدهم مهر ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش رمز فردا ، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و بررسی گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه از وضعیت بودجه سال جاری در دستورکار نمانیدگان قرار گرفت.

به گفته اسماعیل حسین‌ زهی در جلسه غیر علنی هم که از ساعت ۸ صبح شروع شد، سیدمسعود میرکاظمی گزارشی از عملکرد بودجه کشور به نمایندگان ارائه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی ضمن تسلیت در پی حادثه مسجد سیدآباد افغانستان گفت: شهادت تعداد زیادی از مردم بی‌دفاع و بی‌گناه افغانستان در مسجد سیدآباد شهر قندوز قلب همه مردم آزاده جهان را به درد آورد. این ضایعه را به تمامی برادران و خواهران افغانستانی تسلیت می‌گویم.

محمدباقر قالیباف همچنین با اشاره به اینکه مجلس در جلسه غیرعلنی میزبان رئیس سازمان برنامه و بودجه بود، افزود: مسائل بودجه‌ای سال ۱۴۰۰ و همچنین مسائل مربوط به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی هیات رئیسه هم در توضیح جزییات این جلسه گفت که آقای میرکاظمی به ارائه گزارشی از نقاط ضعف و قوت بودجه در شش ماه گذشته پرداخت و برنامه دولت را برای اصلاح وضعیت ارائه کرد.

سید نظام موسوی همچنین اضافه کرد که دولت باید لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تا ۱۵ آذرماه امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی کند تا همکاری جدی بین مجلس و دولت صورت گیرد. باید بودجه در یک روند دقیق و منطبق با سیاست‌های کلی برنامه باشد و مشکلات موجود در آن رفع شود.

در ادامه جلسه علنی امروز، سیدمسعود میرکاظمی ضمن ارائه گزارش از وضعیت بودجه سال جاری تاکید کرد: براساس توافق صورت گرفته بین مجلس و دولت ادامه روند گذشته در بودجه نویسی به صلاح کشور نبوده و ما به دنبال طرحی نو در بودجه نویسی سالهای آتی هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: اصلاح ساختار بودجه دو ماه است در سازمان شروع شده و ما به دنبال تبدیل بودجه نویسی بر مبنای ردیف به بودجه نویسی مبتنی بر برنامه ها هستیم و رشد اقتصادی و ثبات اقتصادی از مهمترین محورهای ما در اصلاح ساختار می باشد همکاری خوبی بین دولت و مجلس کلید خورده و ان شاءالله ساختار بودحه به شکل احسن اصلاح می گردد.

پس از ارائه گزارش عملکرد بودجه قالیباف با بیان این‌که دولت و مجلس شورای اسلامی برای ایجاد ثبات در قیمت‌ها مصمم هستند، گفت: این مهم در دستور کار است تا هم وفور کالا و هم ثبات قیمت در حوزه معیشت مردم در اولویت باشد.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم مورد تاکید حجت الاسلام سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی قرار گرفت و از دولت خواست برای پایان دادن به رنج تجار در موضوع ارز تعهدی برنامه ریزی کند.

همچنین محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید با بیان این‌که احکام بر زمین مانده بودجه ۱۴۰۰ باید عملیاتی شوند، اظهار کرد: تاکید ما در این خصوص بر مبنای شفافیت و اصلاح ساختار است.

ناطقین مجلس

راستی: مردم از رئیس جمهور انتظار ساماندهی آشفته بازار قیمت‌ها در کمترین زمان را دارند

بامیری: دولت با کانون‌های فساد برخورد کند

تقی‌پور: عمده سپرده‌های بانک‌های خصوصی صرف فعالیت‌های کوتاه مدت می‌شود

نماینده اردل: بسیاری از روستاهای استان چهارمحال و بختیاری از نعمت اینترنت بی‌بهره‌اند

فیروزی: دولت برای تحویل مسکن ارزان قیمت تدبیری بیندیشد

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

اظهار نگرانی روح الامینی از کاهش متقاضیان رشته های تخصصی پزشکی

میرتاج الدینی: دولتمردان باکو از مسیر غلط بازگردند

ورناصری: حوزه انتخابیه اینجانب از ابتدایی ترین شاخص های زندگی انسانی محروم هستند

فرزانه: به واردات بی‌رویه برنج در ماه های اخیر اعتراض دارم

ناصری‌نژاد: آب شرب شادگان، فاضلاب است

نیکزاد در پاسخ به دلخوش:مجلس با رتبه بندی معلمان موافق است

ضرورت تعیین تکلیف مدیران از زبان نصیرایی

تشکر نماینده ایذه از رهبری برای دلجویی از خانواده شهید لندی

احمدی: افزایش بی سابقه قبوض برق خانگی مورد توجه مسئولین قرار گیرد

تذکر کرمی به وزیر صمت به خاطر افزایش روزانه قیمت مواد غذایی

در ادامه جلسه علنی امروز، محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس موارد اعلام وصولی از جلمه طرح اعطای تابعیت به اتباع خارجی را قرائت کرد.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

فرمانده کل ارتش: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

سرلشکر موسوی درباره شنیدن شدن صدای شلیک سنگین در اصفهان تصریح کرد: با توجه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *