شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

بازگشت کودکان به سالن سینماخوشحال‌کننده است

بازگشت کودکان به سالن سینما خوشحال‌کننده است/ تشکر از یک مادر

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی در گفتگویی رادیویی اعلام کرد که ۲۲۲۰ کودک و نوجوان آثار جشنواره فیلم کودک را داوری کردند.

به گزارش رمز فردا ، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان یکشنبه هجدهم مهرماه مهمان برنامه «پرانتز باز» رادیو نمایش به تهیه‌کنندگی و سردبیری مارال دوستی بود و نکاتی را در رابطه با برگزاری جشنواره بیان کرد.

تابش با اشاره به جشنواره فیلم کودک بیان کرد: امسال ویژگی عمده جشنواره این است که فراگیر است، یعنی بچه‌ها به صورت آنلاین می‌توانند در آن شرکت کنند، ضمن اینکه دو هزار و ۲۲۰ کودک و نوجوان ایرانی ۶ تا ۱۶ ساله به عنوان داور در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند که در این سه روزی که از جشنواره گذشت حضور فیزیکی بچه‌ها در سالن‌ها همه ما و به خصوص سینماداران را شاد کرد.

وی ادامه داد: در روز اختتامیه جشنواره رای و نظر دو هزار و دویست و بیست کودک و نوجوانی که آثار را داوری کردند و فیلم برگزیده‌شان را اعلام می‌کنیم و به آن فیلمی که بچه‌ها انتخاب کرده‌اند جایزه تعلق می‌گیرد. حقیقتاً امسال این میزان مشارکت کودکان به عنوان داور، یک دستاورد بسیار خوبی بود که ما را خیلی خوشحال کرده است.

در این گفتگو مارال دوستی با اشاره به یکی از رویکردهای برنامه عنوان کرد: ما در «پرانتز باز» تصمیم گرفته‌ایم تا تشکر کردن را رواج بدهیم. شما هم از یک نفر یا یک اتفاق قدردانی کنید.

دبیر جشنواره کودک و نوجوان نیز پاسخ داد: دیروز مادر آقای حسین ریگی در سالن انتظار سینما فرهنگ، پشت در سالن نشسته بودند و کنار دست ایشان مادرانی بودند که فرزندان کودک یا نوجوانشان را آورده بودند که فیلم حسین ریگی را ببینند. حسین ریگی فرزند سیستان و بلوچستان است. من دیروز از مادر حسین تشکر کردم که اگر امروز حسین به عنوان یک بلوچ، موفق شده یک فیلم نوجوانانه در جشنواره بیاورد و عرضه کند، ثمره تربیت، حمایت و مهر مادرانه است.

وی اضافه کرد: همان لحظه هم از مادرانی تشکر کردم که با صبر، حوصله و متانت و با رعایت شرایط کرونایی که همان زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است با صبوری فرزندانشان را به سینما می‌آورند. اگر یادتان باشد قبلاً مادر و پدرها دم در مدرسه به دنبال ما می‌آمدند، ما این صحنه را دیروز دیدیم که مادر و پدرها فرزندانشان را به سینما می‌آورند. به نظر من این دو قدردانی یکی از مادرانی که از فرزندانشان در شرایط سخت حمایت می‌کنند تا کار هنری را ادامه دهند و از آن طرف به مادران جوانی که با حوصله می‌آیند و فرزندشان را به سینما می‌آورند؛ که این دو نکته‌ای است که نباید فراموش شود.

«پرانتز باز» کاری از گروه برنامه‌های مستند-ترکیبی رادیو نمایش ویژه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از محل سینما فرهنگ با اجرای مارال دوستی و کارشناسی علیرضا بهرامی از هفدهم تا نوزدهم مهرماه ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ به صورت زنده از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر

این مطالب را نیز ببینید!

روزگاری که نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی راوی جنگ شدند

جنگ و پیامدهای آن به عنوان یکی از مهم‌ترین اتفاقات دوران معاصر دستمایه کار بسیاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *