جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

بهترین مدافع جام باشگاه‌های آسیا: می‌توانم الگو باشم

بهترین مدافع جام باشگاه‌های آسیا: می‌توانم الگو باشم/ این نسل دختران والیبال تکرار نشدنی است

پوران زارع با تاکید بر ضرورت جوان‌گرایی می‌گوید نسل فعلی دختران والیبالیست تکرار نشدنی است و هنوز جایگزین مناسبی پیدا نشده است.

به گزارش رمز فردا ،‌ تیم والیبال زنان سایپا به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا موفق شد برای اولین بار به جمع چهار تیم برتر وارد شود. این تیم در رتبه‌بندی پایانی در جایگاه چهارم  قرار گرفت.  علاوه بر این پوران زارع به عنوان بهترین مدافع انتخاب شد که عنوان تاریخی برای والیبال زنان ایران محسوب می‌شود.

زارع به عملکرد سایپا اشاره و بیان کرد: مسابقات سطح خوبی داشت. با اینکه به دلیل کرونا دو سال اعزامی نداشتیم اما عملکردمان خوب بود. بعد از ۵۴ سال نتیجه خوبی گرفتیم و چهارم آسیا شدیم. برای رسیدن به این جایگاه فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشتیم. همه کسانی که از سال ۸۶ و اولین اعزام بین‌المللی با ما بودند تا بازیکنانی که این دوره حضور نداشتند،‌ در این جایگاه سهیم هستند و زحمت کشیده‌اند.

او در مورد کسب عنوان بهترین مدافع جام باشگاه‌ها گفت: هر بازیکنی برای کاری که انجام می‌دهد، هدفی دارد. از سال‌های قبل که به اردوی ملی دعوت می‌شدم، آرزو داشتم که جزو برترین‌های آسیا شوم. خوشبختانه امسال در جام باشگاه‌ها اتفاق افتاد و این عنوان را کسب کردم. بازیکنی هستم که در تمام مسابقات صفر تا صدم را می‌گذارم و همیشه روند رو به رشدی داشته‌ام، بنابراین از عملکردم در جام باشگاه‌ها راضی هستم.

زارع در ادامه افزود: وقتی به عنوان بهترین مدافع انتخاب شدم خیلی حس و حال خوبی داشتم. از زمانی که وارد تایلند شدیم به هم اتاقی‌ام گفتم، دوست دارم این دوره بهترین مدافع شوم و تلاشم را می‌کنم. لحظه‌ای که نام من را اعلام کردند، آنقدر خوشحال شدم که نمی‌دانستم باید چکار کنم و وقتی تندیس را گرفتم خوشحالی‌ام را با هم تیمی‌هایم سهیم شدم. این عنوان خیلی ارزشمند است و همانطور که الگویی دارم، من هم می‌توانم الگوی بازیکنان جوان‌تر باشم.

او  با توجه به ترکیب باتجربه سایپا در جام باشگاه‌ها، بر جوان‌گرایی در والیبال زنان تاکید کرد و گفت: هر رشته‌ای نیاز به جوان‌گرایی دارد اما بازیکنان باتجربه ۱۰۰ درصد به تیم کمک می‌کنند. اگر جوانان خوبی به تیم ملی برسند، هیچ کسی با جوان‌گرایی مخالف نیست اما اگر این اتفاق نیفتد، کنار گذاشتن بازیکنان باتجربه اشتباه است. نسل فعلی تکرار نشدنی است، اما نفرات خوبی با فیزیک و قد مناسب در سطح کشور داریم که باید ساخته شوند تا به تیم ملی کمک کنند. ما هنوز نتوانسته‌ایم برای نسل فعلی جایگزین خوبی پیدا کنیم اما مطمئنم فدراسیون راهکار دارد و به دنبال برگزاری اردوهای نوجوانان وجوانان است.امیدوارم نتیجه بدهد و تیم ملی خوبی در رده‌های سنی مختلف داشته باشیم تا در آسیا نتیجه بگیریم، چون زنان والیبالیست ایران با استعداد هستند و اگر با برنامه و هدف جلو بروند، در آسیا حرف برای گفتن دارند.

زارع در پایان گفت: از فدراسیون والیبال می‌خواهم که بیشتر از این به بخش زنان توجه کند، چون در این صورت ایران قطعا یکی از بهترین‌های آسیا خواهد بود. در آخر هم از کادر فنی و مجموعه سایپا تشکر می‌کنم که تا حد ممکن تیم را حمایت و امکانات را فراهم کردند.

این مطالب را نیز ببینید!

پیروزی یزدانی مقابل عموزاد در جام یاشاردوغو

در جریان رقابت‌های وزن ۷۰ کیلوگرم جام یاشاردوغو، امیرمحمد یزدانی مقابل محمدعلی عموزاد به برتری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *