بادامچیان: ظریف عذرخواهی کند

به گزارش رمز فردا ،اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در نشست دبیران این حزب گفت: هشت سال مذاکرات دولت قبلی که از موضع ضعف و انفعال بود در رفع تحریم‌ها و حتی برآورده ساختن خواسته‌های دولت روحانی نتیجه‌ای نداشت و تکرار آن مذاکرات بی‌حاصل، هیچ فایده‌ای ندارد. مذاکره برای مذاکره فایده ای ندارد، بلکه مذاکره از موضع اقتدار و حفظ مصالح و منافع ملی قابل قبول است به شرط آنکه نتیجه مذاکرات به اقدام برسد.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا رفع تحریم کند و ایران راستی‌آزمایی کند که ایالات متحده به راستی می‌خواهد از طریق مذاکره روابط بین ایران و آمریکا را بر اساس مبانی غیرسلطه‌ای برقرار کند و حقوق حقه ایران که ظالمانه غصب کرده را بازگرداند، آنگاه چنین مذاکره‌ای نتیجه‌بخش خواهد بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه، گفت: ظریف به عنوان مسئول اصلی مذاکرات برجامی، تحلیل صحیح خود را از دوران مسئولیتش، تدوین و اعلام کند و هرجا اشتباه کرده از ملت ایران، روح بلند امام و شهدا عذرخواهی کند و در پی جبران برآید.

بادامچیان افزود: ظریف اکنون که دیگر وزیر دولت نیست، به عنوان یک دیپلمات به صراحت نظر خود را درباره مذاکرات مطرح کند و نظر مشورتی خود را در جبران اشتباهات و خطاهای گذشته بیان کند و مواردی را که نمی‌توان به علتی بیان کرد را به مسوولان دولت سیزدهم ارائه دهد. کشاندن موضوع به واژه‌ها و مواردی چون تعلیق یا لغو و مواردی از این دست یک خط انحرافی است.

وی همچنین درباره روابط ایران و عربستان، اظهار کرد: تا زمانی که سران عربستان سعودی تابع آمریکای مستکبر باشند یا علیه ملت مظلوم یمن مرتکب جنایت شوند، طبق موازین اسلامی و مبانی روابط صحیح دولت‌ها، ایران نمی‌تواند در صحنه بین‌الملل با آنها رابطه برقرار کند؛ مگر آنکه این روابط موجب شود که دولت سعودی، تجاوز به یمن را متوقف و بر حسب منافع و مصالح ملت مسلمان عربستان، اشتباهات گذشته را جبران کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین از تحرکات دیپلماتیک وزیر امور خارجه و سفرهای اخیر او، به ویژه سفر به لبنان در امتداد سیاست عرضه سوخت تقدیر کرد.

بادامچیان در تذکری به دولت‌های ترکیه و باکو، منافع ملی آنها را در داشتن روابط قوی و دوستانه با جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: ایران قدرت کافی را برای حفظ منافع ملی خود دارد و ضمن مراقبت در برابر توطئه‌های آمریکا و برخی استعمارگران اروپایی و صهیونیسم برای اختلاف افکنی، به بیگانگان و دشمنان اسلام اجازه شیطنت در مرزها و منطقه را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه ایران حضور نمایشی تروریست‌های صهیونیست و حامیان آنها را تحمل نمی‌کند، درباره حادثه تروریستی اخیر در مسجد قندوز افعانستان، تصریح کرد: دولت افغانستان باید با قاطعیت مسببان این جنایت را مجازات کند و جلوی این جنایتکاران را بگیرد. قطعا ناامنی، ایجاد جنگ و انتقام‌جویی در بین مردم مظلوم افغانستان ریشه در توطئه‌های آمریکایی غربی دارد و اگر حاکمان فعلی افعانستان بخواهند در حکومت بمانند راهی جز از بین بردن ناامنی و ریشه کنی تروریسم ندارند.

منبع : مهر