چهارشنبه , اردیبهشت ۵ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

پیش‌نویس تبدیل”مقطع دستیاری” به “شغل” تدوین شد

 پیش‌نویس تبدیل "مقطع دستیاری" به "شغل" تدوین شد

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت از آماده‌سازی پیش‌نویس تبدیل شدن مقطع دستیاری به شغل خبر داد و گفت: پیش‌نویسی مبنی بر تبدیل مقطع دستیاری به شغل تهیه کرده‌ایم و تلاش داریم از طریق مجرای قانونی و حقوقی به این هدف دست‌ یابیم اما باید روال اقدامات حقوقی این کار انجام شود.

به گزارش رمز فردا ، مهندس رحمان خدابنده لو نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی» خطاب به شرکت کنندگان گفت: شما نمایندگان دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی هستید و خوشحالم که حدود ۳۷ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی، نماینده‌ای به عنوان دبیر شورای صنفی در مقطع دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی دارد؛ در واقع شما صدای گویای همه دانشجویان در این مقطع و در مسیر پیگیری مطالبات صنفی، رفاهی، آموزشی و پژوهشی هستید. از این رو باید قدر خود را بدانید و با روحیه کنشگری و مطالبه‌گری که شما دارید، قطعا روزهای بهتری در انتظار دستیاران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

وی افزود: این نشست با هدف بارش افکار و تبادل نظر میان شما اعضای شورای صنفی و همچنین مسؤولان ستادی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در حال برگزاری است و در حقیقت میزبان برگزاری این نشست شما دبیران شوراهای صنفی هستید و ما میهمان شما هستیم. چرا که شما اعضای شوراهای صنفی بهتر از هر فرد دیگری می‌دانید که در حوزه مسائل صنفی، رفاهی، آموزشی و پژوهشی چه نیازها و چه مطالباتی وجود دارد. از این‌رو انتظار می‌رود در این نشست با هوشیاری و برنامه‌ریزی منسجم و مدیریت زمان، به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود در مسیر پیگیری مطالبات دانشجویان بپردازید.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته، در مسیر پیگیری مطالبات دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی، جلسات متعددی با مسؤولان معاونت‌های آموزشی، تحقیقات و فناوری و دیگر معاونت‌های مربوطه برگزار شده است، اظهار کرد:  خدا را شاکر هستیم که از بدو تشکیل شورای صنفی دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی اتفاقات و تحولات خوبی در حوزه دستیاری رخ داده است که می‌توان به افزایش پرداختی‌ها و حق‌الزحمه دستیاران، پوشش بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران، افزایش وام‌های مختلف دانشجویی از جمله وام ودیعه مسکن و… اشاره کرد؛ همه این موارد، مرهون تلاش خستگی ناپذیر اعضای شوراهای صنفی طی دو یا سه سال گذشته است. خوشبختانه با برگزاری جلسات متنوع و بیان مشکلات صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی در جلسات داخلی وزارتخانه و همچنین جلسات با ارگان‌ها و نهادهای دولتی همچون سازمان برنامه و بودجه، سازمان نظام پزشکی و… تلاش شد برخی از مطالبات به حق دستیاران عزیز تحقق یابد. اما باید تلاش کرد در مجمع جدید و با حضور اعضای تازه شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی، در مسیر پویایی بیشتر و بهتر گام برداریم تا دستیاران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه‌های رفاهی، صنفی، آموزشی و پژوهشی دغدغه‌ای  نداشته باشند.

این مقام مسؤول با اشاره به تشکیل شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی از سال ۹۷، اظهار کرد: شما عزیزان بعد از برگزاری انتخابات مجمع جدید و تعیین اعضای شوراها، باید به دنبال راهکار و راه‌حل مشکلات و نیازهای صنفی باشید و اگر شما عزیزان نقشه و راه حلی برای رفع مشکلات خود پیدا نکنید قطعا ابراز پشیمانی می‌کنید چرا که در غیر این صورت دیگران برای شما نقشه و راه حل تدوین می‌کنند.

خدابنده‌لو گفت: امیدوارم با برگزاری نشست با دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همچنین مهندس بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان و تبادل افکار با اعضای شورای صنفی‏، شاهد خروجی و بازدهی مؤثری باشیم. بدون شک برگزاری این نشست، راهی برای کم کردن مشکلات، موانع و نیازهای شما است. البته نمی‌توان ادعا کرد که مشکلات به صورت ۱۰۰ درصدی مرتفع می‌شود اما رفع تدریجی نیازها می‌تواند مایه دلگرمی ما در وزارت بهداشت باشد. به هر حال نیازها و مطالبات شما در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، درمان، صنفی، معیشتی از جمله خوابگاه، تغذیه، وام و… است و باید با کمک شما اعضا و کارگروه‌های تخصصی شورا، به اهداف مان نزدیک‌تر شویم.

به گزارش مفدا، مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آماده‌سازی پیش‌نویس تبدیل شدن مقطع دستیاری به شغل گفت: پیش‌نویسی مبنی بر تبدیل مقطع دستیاری به شغل تهیه کرده‌ایم و تلاش داریم از طریق مجرای قانونی و حقوقی به این هدف دست‌ یابیم اما باید روال اقدامات حقوقی این کار انجام شود و این پیش نویس یا لایحه در  هیات دولت بررسی شود و به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد که البته فرآیند طولانی دارد که باید طی شود.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان

پژوهشگران آمریکایی روش جدیدی را برای تقویت ایمن سلول‌های ایمنی برای مبارزه با سرطان ابداع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *