پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

نمایش سیگاردرسریال «زخم کاری» اشتباه بودوانتقادرامی پذیریم

نمایش سیگار در سریال «زخم کاری» اشتباه بود و انتقاد را می پذیریم

محمدرضا تخت کشیان تهیه کننده سریال «زخم کاری» در نشستی با ساترا بیان کرد که نمایش سیگار در سریال «زخم کاری» اشتباه بود و ما این انتقاد را می‌پذیریم.

به گزارش رمز فردا ، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، نشست وحید فرهمند قائم مقام سازمان تنظیم مقررات صوت تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) با حضور جمعی از تهیه‌کنندگان سریال‌های شبکه نمایش برخط خانگی که امروز چهارشنبه ۲۸ مهر برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود. تهیه‌کنندگانی همچون محمدرضا تخت‌کشیان، محمد شایسته، محمدحسین قاسمی، اسماعیل عفیفه، علی اسدزاده، علی سرتیپی، مصطفی احمدی، مصطفی کیایی و مهدی فرجی در این جلسه حضور داشتند.

قائم مقام رئیس ساترا در این نشست درصد مداخله این سازمان در محتوای آثار شبکه نمایش خانگی را حدود ۷.۳۸ درصد اعلام کرد و آسیب به ارزش‌های نهاد خانواده، باورها و اعتقادات، ارزش‌های انقلابی و ملی و گفتار نامناسب را از بیشترین مواردی دانست که در شاخص‌های ارزیابی دبیرخانه محتوای حرفه‌ای ساترا قابل توجه دانسته شده‌اند.

تخت‌کشیان با اشاره به این آمار گفت: آمار ارائه شده در خصوص میزان مداخله ساترا در محتوای سریال‌ها نشان می‌دهد بیش از ۹۲ درصد از این محتوا مطابق قوانین این سازمان بوده که نشان دهنده شناخت تهیه‌کنندگان از چهارچوب‌ها است.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مخاطبان درباره سریال «زخم کاری» و انتقادشان به نمایش بیش از حد سیگار کشیدن شخصیت‌های آن گفت: نمایش سیگار در سریال «زخم کاری» اشتباه بود و ما این انتقاد را می‌پذیریم. ما می‌خواهیم در چارچوب‌ها کار کنیم و با آسیب‌هایی چون شبکه‌های ماهواره‌ای و سریال‌های خارجی مقابله کنیم؛ پس باید برای این کار حمایت شویم و با تعامل با همدیگر تولید کنیم.

سرتیپی تهیه‌کننده نیز در بخشی از این نشست، «استقبال مردم از سریال‌های نمایش خانگی به جای سریال‌های خارجی» را از نقاط قوتی دانست که باید قدر آن را دانست.

قاسمی هم در این نشست گفت: تولید کشور ما نفت نیست، بلکه هنر است و برای مانع زدایی از صدور این هنر باید از هنرمندان حمایت کرد و اگر ساترا در این مسیر حرکت کند به مانع زدایی از تولید کمک کرده است.

عفیفه نیز با بیان سختی‌های تولید سریال تلویزیونی در اوضاع اقتصادی کنونی گفت: ما در این شرایط تلاش می‌کنیم کار کنیم بدون اینکه اطمینانی به بازگشت سرمایه داشته باشیم.

فرجی، تهیه کننده هم در این نشست با تأکید بر اینکه ساترا نگاه حذفی به محتوا ندارد، گفت: بهترین روش برای ایجاد تعامل میان ساترا و سازندگان سریال‌های شبکه نمایش آنلاین، روش برقراری گفتگو است.

وی گفت: ساختار باید به گونه‌ای تعریف شود که سازندگان بتوانند با برقراری تعاملی سازنده با ساترا، ارتباط موثری برقرار کنند.

این مطالب را نیز ببینید!

روزگاری که نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی راوی جنگ شدند

جنگ و پیامدهای آن به عنوان یکی از مهم‌ترین اتفاقات دوران معاصر دستمایه کار بسیاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *