شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

تاکید چین بر لزوم خروج مسئولانه آمریکا از افغانستانا

تاکید چین بر لزوم خروج مسئولانه آمریکا از افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به ناآرامی های افغانستان، بر لزوم خروج مسئولانه آمریکا از این کشور تاکید کرد.

به گزارش رمز فردا به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، «جائو لی جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در واکنش به ناآرامی ها در افغانستان در پی خروج نظامیان آمریکایی اظهار داشت: ایالات متحده به عنوان بزرگترین عامل خارجی تأثیرگذار بر مسئله افغانستان، مسئولیت غیرقابل انکاری در قبال وضعیت کنونی افغانستان برعهده دارد.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: ارتش آمریکا باید با روشی مسئولانه خارج شود تا در این دوره گذار، ثبات اوضاع افغانستان تامین شود تا از ایجاد ناآرامی و رنج بیشتر برای مردم افغانستان توسط نیروهای تروریستی و صدمه زدن به صلح و ثبات منطقه جلوگیری شود.

جائو گفت: ۲۰ سال پیش، ایالات متحده به نام مبارزه با تروریسم نیروهای خود را به افغانستان اعزام کرد در حالی که علیه سازمان القاعده و طالبان می جنگید. همزمان تلفات جانی سنگین بر غیرنظامیان افغانستان تحمیل کرد و حالا که ۲۰ سال گذشته، اوضاع امنیتی در افغانستان هنوز پیچیده و وحشتناک است. مساله تروریسم هنوز حل نشده است اما آمریکا ناگهان تصمیم گرفته نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

به گزارش مهر، از یک طرف دور جدید مذاکرات بین الافغانی در دوحه پایتخت قطر ادامه دارد و از طرف دیگر درگیری گروه طالبان با نیروهای امنیتی در سراسر افغانستان افزایش یافته است.

این در حالیست که با آغاز خروج اشغالگران خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی از افغانستان، واشنگتن در تلاش است تا از افزایش ناامنی در این کشور به عنوان بهانه‌ای برای سوءاستفاده بهره برداری کند.

این مطالب را نیز ببینید!

فرمانده کل ارتش: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

سرلشکر موسوی درباره شنیدن شدن صدای شلیک سنگین در اصفهان تصریح کرد: با توجه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *