پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

نقش استراتژی های بازاریابی در آموزش عالی

نویسنده : مهسا کریمی

کریشنامورتی و سریماتی، به منظور بررسی بازاریابی دیجیتال و برنامه ریزی استراتژیک در آموزش عالی تحقیقی انجام دادند. در این تحقیق به این رسیده اند که رشد فوق العاده در اینترنت، تلفن همراه و رسانه های اجتماعی تأثیر بسزایی در آموزش عالی هند دارد و به بخشهای ضروری آمیخته بازاریابی تبدیل می شوند. این نیرو، انتظارات روزافزون دانش آموزان هزار ساله است که علاقمند هستند قبل از اقدام به درخواست، نمایه و نمایه آنلاین موسسات را کشف کنند. چالش ها درک نیازهای پیچیده مربوط به مدیریت فناوری و ایجاد رابطه چند مدل است. بسیاری از موسسات خصوصی تیم سازمانی حرفه ای را درگیر می کنند تا به سرعت برنامه ریزی استراتژیک را تکامل بخشند و رویکردهای جدیدی را برای ارتباطات در یک فضای رقابتی فزاینده متمرکز کنند. هدف این مقاله تجزیه و تحلیل تأثیر بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی در زمینه آموزش عالی هند است.

ادریش آودو و همکاران ، به منظور بررسی استراتژی های استخدام در یک موسسه دانشگاهی و رویکرد به حداقل رساندن هزینه نظری تحقیقی انجام دادند. در این تحقیق به این رسیده اند که ما مسائل مربوط به استخدام هیئت علمی را در دانشگاه می خوانیم. ما یک مدل به حداقل رساندن هزینه ایجاد می کنیم که فرایند تصمیم گیری برای مدیریت دانشگاه را با پیشنهاد یک رویکرد جدید در انتخاب اعضای هیئت علمی  تصدی و غیر تصاحب در نظر می گیرد که انتظار می رود اهداف تحقیقاتی و آموزشی را محقق کنند. ما وجود تصدی را از منظر اقتصادی توضیح می دهیم. ما یک پروسه اعطای حق تصدی دانشکده را برای انواع موسسات اعم از آموزش ناب، تأکید آموزش ، تأکید تحقیق و موسسات تحقیق خالص پیشنهاد می کنیم. در می یابیم که یک موسسه آموزش تأکید یا یک آموزش خالص (یک مسسه تحقیق تأکید یا یک تحقیق خالص) می تواند تأکید بر تحقیق (آموزش) را بدون افزایش هزینه افزایش دهد. این مقاله با ارائه مجموعه ای از رهنمودها در مورد چگونگی مدیریت انگیزه های تدریس و تحقیق، به استراتژی جذب دانشگاه کمک های مهمی می کند. این مقاله همچنین با ارائه دیدگاه جدیدتر و نظریه عمومی مدیریت استراتژیک دانشگاه به بحث در حال انجام در مورد تصدی پست کمک می کند.

پالادان نریسا  به منظور بررسی استراتژی موسسات آموزش عالی در بازاریابی رسانه های دیجیتال و رسانه های اجتماعی تحقیقی انجام داد. در این تحقیق به این رسید که در عصر دنیای دیجیتال، موسسات آموزش عالی برای دستیابی و برقراری ارتباط با سهامداران و بازارهای هدف خود که بیشتر نسل جوان هستند، خلاق هستند. مشاغل و موسسات مانند آن باید در جذب مشتری/ دانشجو با استفاده از بازاریابی رسانه های دیجیتال و اجتماعی نوآور باشند. آنها برای تحقق بازار هدف خود و برقراری ارتباط با آنها باید از بازاریابی کاملاً دیجیتالی و رسانه های اجتماعی استقبال کنند. این تحقیق با هدف شناسایی بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی متداول در ۲۵ دانشگاه برتر آسیا و آفریقا متمرکز شده است، همچنین میزان استفاده از فناوری دیجیتال را ارزیابی کرده است. یافته ها نشان داد که اکثر ۲۵ دانشگاه برتر آسیا و آفریقا از فیس بوک، توییتر، لینکدین و یوتیوب برای بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنند و از نظر اهداف استفاده از آن و سطح پذیرش فناوری دیجیتال متفاوت هستند. این نشان می دهد که پاسخ های جمعی با استفاده از بازاریابی دیجیتال و اجتماعی برای کالاهای عالی برای بازاریابی برنامه های خود و دادن اطلاعات در مورد رویدادها و تحقیقات در مورد کالاهای عالی است. با این حال ، اکثر ۲۵ دانشگاه برتر آسیا قبلاً کاملاً دیجیتالی شده بودند و آنها از آن برای تولید و طراحی بصیرانه برای پذیرش فناوری دیجیتال استفاده می کنند.

مقاله پزنر و همکاران، فرصتهای بازاریابی اینترنتی را به عنوان پیشرفته ترین ابزار مدیریت تنوع در دانشگاهها و سایر سازمانهای آموزشی نشان می دهد. در جامعه اطلاعاتی معاصر ، بازاریابی اینترنتی در حال تبدیل شدن به فناوری ای است که توجه مشتریان را با استفاده از خدمات آموزشی به برنامه های دانشگاهی ارائه شده توسط موسسه آموزش عالی جلب می کند، این برنامه ها را قادر می سازد و فرصتی را برای جذب دانشجویان آینده نگر از جنبه های مختلف اجتماعی فراهم می آورد. گروه به موسسه آموزش عالی بازاریابی اینترنتی به یک موسسه آموزش عالی برای ورود به بازار الکترونیک ، تجزیه و تحلیل وب سایت های شرکتی دانشگاه های همکار و همچنین مطالعه خواسته های آموزشی ارائه شده توسط کاربران شبکه های اجتماعی کمک می کند. این مقاله شواهد قانع کننده ای از نظرسنجی ها درباره محبوبیت جوامع آنلاین در شبکه های اجتماعی با جوانان امروزه ارائه می دهد. این نظرسنجی ها انتخاب جوانان دانشجو و همچنین فرصت استفاده از شبکه های اجتماعی برای خودنمایی و ارتقاء دانشگاه و خدمات آموزشی آن را برجسته کرد. استراتژی ها و فناوری های بازاریابی اینترنتی می تواند به مقامات یک موسسه آموزش عالی برای برآوردن نیازهای مختلف خوشه های مختلف جمعیتی و همچنین شکل دهی اطلاعات ناهمگن در آموزش و پرورش کمک کند.

مطالعه کوزما و رایت، ۹۰ دانشگاه در آسیا، آفریقا و اروپا را در مورد استفاده آنها از شبکه های اجتماعی برای جذب و بازاریابی آموزشی مورد بررسی قرار داد. نتایج نشان داد که موسسات آموزش عالی در مناطق جغرافیایی خاصی از آن استفاده می کنند، اما نتایج در سراسر جهان ناسازگار است. قابلیت های نوآورانه ارائه شده توسط شبکه های اجتماعی، مقامات موسسات آموزش عالی را که ممکن است در استفاده از پتانسیل کامل این سایت ها برای خدمت بهتر به مدرسه و ذینفعان آن بی تجربه باشند، به چالش کشیده است. با این حال، بسیار مهم است که مراکز آموزش عالی استفاده از رسانه های اجتماعی را در برنامه های بازاریابی خود ادغام کنند تا بتوانند بهتر به مخاطبان مورد نظر خود برسند و تجربه آموزشی موفق تری را برای دانش آموزان فراهم کنند.

زینک استانگو مارک و کنستانتینیدز افتیمویس ، در تحقیقی بازاریابی آموزش عالی به بررسی مطالعه ای در مورد تأثیر رسانه های اجتماعی بر انتخاب مطالعه و انتخاب دانشگاه پرداخته و بر این باورند که اهمیت اینترنت به عنوان بستر تجاری اکنون به طور جهانی شناخته شده است و مشاغل به طور فزاینده ای کانال های بازاریابی آنلاین را به قیمت کانال های سنتی اتخاذ می کنند. رسانه های اجتماعی، نسل دوم برنامه های اینترنتی، امکان تعامل، ارتباطات یک به یک، تعامل مشتری و تولید محتوای کاربر را فراهم می کنند. علاقه موسسات آموزش عالی به رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از جعبه ابزار بازاریابی در حال افزایش است ، اما از پتانسیل این کانال ها در استراتژی های بازاریابی آموزش عالی اطلاعات کمی در دست است. حتی کمتر چیزی در مورد نقش رسانه های اجتماعی به عنوان تأثیرگذار دانشجویان آینده در انتخاب رشته تحصیل و دانشگاه شناخته شده است. در این مقاله نتایج یک مطالعه مشخص می شود که نقش و اهمیت رسانه های اجتماعی در انتخاب دانشجویان آینده برای تحصیل و دانشگاه در مقایسه با کانال های بازاریابی دانشگاه های سنتی مشخص شده است. این مطالعه سه بخش از بازار را در میان دانشجویان آینده بر اساس استفاده آنها از رسانه های اجتماعی شناسایی و توصیف می کند.

کلیتون مککوی جوزف، در تحقیقی به بررسی استفاده از تکنیک های بازاریابی اینترنتی در آموزش عالی برای جذب دانشجویان احتمالی پرداخته و میفرماید مطالعات متعددی وجود دارد که بیشترین ارزش را برای دانشجویانی که به دنبال اطلاعات در وب سایت های کالج هستند ، تعیین می کند. تحصیلات عالی اکنون با رقابت فزاینده مدارس انتفاعی و کاهش بودجه از منابع معمول روبرو است. این مطالعه بررسی می کند که چگونه دو طبقه بندی مختلف کارنگی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی استفاده می کنند و تفاوت در میزان استفاده آنها از این روش ها را تشخیص می دهد. تکنیک های محتوا و تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو برای ۵۶ موسسه آموزش عالی در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت. از ۱۴ تکنیک بازاریابی اینترنتی که مورد مطالعه قرار گرفتند ، هفت مورد بر محتوایی که دانشجویان آینده نگر برای آنها ارزشمند تشخیص می دهند و هفت مورد دیگر بر تکنیک هایی متمرکز شده اند که به عنوان تکنیک های مهم سئو برای بهبود قابلیت مشاهده صفحه وب در موتورهای جستجو شناخته می شوند. هفت تکنیک متمرکز بر بازاریابی اینترنتی بر اساس مطالعات متعددی انجام شد که مشخص کرد دانشجویان آینده در وب سایت آموزش عالی چه ارزشی دارند. تکنیک های محتوایی که مورد بررسی قرار گرفتند شامل برنامه های آنلاین، ماشین حساب هزینه اطلاعات، اطلاعات دوره آنلاین، اطلاعات تماس با پذیرفته شدگان، درخواست بازدید آنلاین، درخواست اطلاعات نامه و ناوبری متمرکز بر دانشجو است. هفت تکنیک بازاریابی اینترنتی متمرکز بر سئو از مجلات، رهنمودهای ارائه شده توسط موتورهای جستجو و کارشناسان سئو تهیه شده است.

جاستین بنک و گرت هیومن، در تحقیقی به بررسی بازاریابی جذب دانشجو در آفریقا پرداخته است. این مطالعه اکتشافی برای تعیین این است که آیا از بازاریابی رابطه ای استفاده می کنید یا خیر. این رویکرد برای شناسایی، انتخاب و جذب دانش جویان بسیار مطلوب مفید است. بحث مالی، مشاوره برنامه درسی و هزینه برنامه ها از مهمترین عوامل معرفی شده است. بنابراین نتیجه گیری شد که محققان به دنبال واقعیت هستند و بندرت به مزایای اجتماعی توجه می کنند.

فلولیچ نیکولین ، در تحقیقی به بررسی استراتژی های جذب دانشجو در آموزش عالی پرداخته است. این مقاله به دنبال تجزیه و تحلیل نحوه پرداختن به تعالی و تنوع در استراتژی های جذب دانشجو، و چگونگی توسعه این استراتژی ها در هشت موسسه آموزش عالی نروژ است. طراحی/ روش/ رویکرد – این مطالعه از یک دیدگاه نظری استفاده می کند که ادعا می کند استراتژی از طریق تمرین توسعه یافته است. نویسندگان تجزیه و تحلیل اسناد و مصاحبه های کیفی را برای بررسی توسعه استراتژی های استخدام دانشجویی نهادی، ویژگی های آنها و پیوند آنها با مشخصات و جاه طلبی های موسسه جداگانه ترکیب کرده اند. یافته ها – این مطالعه نشان می دهد که استراتژی های جذب دانشجو اغلب مبتنی بر هویت های ذاتی نهادی هستند، در عین حال به ایده های خارجی در مورد تعالی و تنوع پاسخ می دهند. این مطالعه همچنین نشان می دهد که موسسات آموزش عالی خلاقیت قابل توجهی را در تلاش برای انطباق با این ایده ها و روندهای کلی نشان می دهند، در عین حال ویژگی ها و سنت های خود را حفظ می کنند. یافته ها حاکی از آن است که از استراتژی های جذب دانشجو برای اهداف پاسخگویی نیز استفاده می شود. با توجه به اهمیت جذب دانشجو، بسیاری از موسسات آموزش عالی به طور شگفت انگیزی اهمیت کمی به این موضوع می دهند. محدودیت ها/ پیامدهای تحقیق- این مطالعه فقط تعداد کمی از موسسات یک کشور را در بر می گیرد و امکان تعمیم جنبه های مشخصات و محتوای استراتژی های جذب دانشجو را محدود می کند. با این وجود ، تجزیه و تحلیل نشان می دهد که فرآیندهای مرتبط با توسعه استراتژی های جذب دانشجو کاملاً مشابه هستند، با تأکید بیشتر بر روی برنامه های کمی تحلیلی و تأکید کمتر بر سایر روش های سازماندهی توسعه استراتژی. اصالت/ ارزش- مقاله اهمیت تمرکز بیشتر بر روشهای سازماندهی فرآیندهای استراتژیک و شناسایی پتانسیل بهبود سازمان خلاق فرآیند استراتژی را نشان می دهد.

 

این مطالب را نیز ببینید!

میزان رازگونگی متون خبری فارسی و انگلیسی

میزان رازگونگی متون خبری فارسی و انگلیسی: بررسی موردی انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا دکتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *