جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

احتمال آتش سوزی در جنگلهای گیلان در پی وزش بادهای گرم

افزایش ۱۵ درجه ای دمای گیلان با وزش باد گرم/ خطر گسترش آتش در جنگل ها

به گزارش رمز فردا /گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوا در استان خبر داد و تصریح کرد: روند افزایش دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها از عصر فردا تا چهارشنبه هفته جاری مورد انتظار است.

محمد دادرس ، آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد دانست و اظهار کرد: رودبار با ۱۹.۵ درجه سلسیوس و جیرنده با ۱۴ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

وی با بیان اینکه دمای رشت بین هشت تا ۱۹ درجه سلسیوس در نوسان است، افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی در منطقه است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوا در استان خبر داد و تصریح کرد: روند افزایش دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها از عصر فردا تا چهارشنبه هفته جاری مورد انتظار است، اما طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد گرم در برخی از نقاط شدید و خیلی شدید پیش بینی می شود.

دادرس با اشاره به احتمال آب به سازه های موقت و سست، سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن درختان، ذوب شدن برف در ارتفاعات و گسترش آتش سوزی جنگل ها و مراتع، ادامه داد: طی این مدت در پاره ای از نواحی جلگه ای طی ساعات صبح و شب شرایط برای وقوع پدیده مه مهیاست.

وی با بیان اینکه از بعد از ظهر چهارشنبه با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار به منطقه و شمالی شدن جریانات شرایط برای افزایس ابر، کاهش دما، بارندگی و وزش باد مهیاست، یادآور شد: همچنین بارش برف در ارتفاعات تا اواخر وقت پنجشنبه مورد انتظار است.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با صدور اطلاعیه ای نسبت به وقوع حریق در جنگل ها هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما و احتمال وزش باد گرم در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در استان گیلان، از عموم مردم عزیز درخواست می شود از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی و مراتع استان جدا خودداری کنند.

در صورت رویت و یا اطلاع از حریق احتمالی و یا هرگونه دخل و تصرف در عرصه های جنگلی و مرتعی اعم از قاچاق چوب و تصرف اراضی ملی) با شماره های رایگان ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس بگیرید.

این مطالب را نیز ببینید!

خبر بد درباره تخت جمشید و پاسارگاد

به گزارش رمز فردا : محمد درویش با اشاره به اینکه فرونشست زمین هنگامی که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *