سه شنبه , اردیبهشت ۴ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

گفت‌وگو با پاکبان گنابادی که هنگام تخلیه زباله طلا یافت

گفت‌وگو با پاکبان گنابادی که هنگام تخلیه زباله طلا یافت
به گزارش رمز فردا /خراسان رضوی پاکبان گنابادی که هنگام تخلیه زباله مقداری طلا به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال یافت، آن را به صاحبش رساند.

هاشم نامی از پاکبانان گنابادی که به گفته خودش ۱۷ سال سابقه کار در شهرداری دارد، در همین زمینه در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: روز سه‌شنبه، ۱۶ آذر ماه، حین انجام وظیفه بودم که هنگام تخلیه زباله متوجه یک کیف مشکی شدم که در داخل آن یک گوشی همراه، کارت بانکی و مقداری طلا بود.

او که از طریق شماره تلفن داخل کیف موفق می‌شود صاحب کیف را پیدا کند، اظهار کرد: درست است که شرایط به لحاظ اقتصادی خوب نیست اما همیشه کسب روزی حلال برایم اولویت بوده است.

این پاکبان اظهار کرد: البته این اولین باری نیست که این اتفاق می‌افتد بلکه در طی دوران خدمتم تا کنون سه بار وجه نقد یا طلا پیدا کرده‌ام و آن‌ را به صاحبانشان باز گردانده‌ام.

وی گفت: تنها خواسته من از مردم شهرم این است که با پاکبانان با احترام بیشتری برخورد کنند.

شهردار گناباد نیز در همین زمینه در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: مردم گناباد به پاکدستی و صداقت مشهور هستند و این ویژگی را از نیاکانشان به ارث برده‌اند و مصداق آن اقدامات انسانی نظیر اقدام این پاکبان وظیفه‌ شناس است که در برابر مقداری طلا به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال وسوسه نشد و آن را به صاحبش باز گرداند.

حمید زارع حسینی گفت: آنچه مهم است نفس کار بزرگی است که این پاکبان انجام داده‌ و قطعا وظیفه‌شناسی و امانت‌داری این قشر که شاید به لحاظ اقتصادی در وضعیت مطلوبی نباشند، قابل تحسین و تقدیر است. در همین راستا نیز از اقدام شایسته این پاکبان توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر گناباد تقدیر شد؛ هر چند این تقدیرها در برابر این کار انسان‌دوستانه چیزی نیست.

وی یادآور شد: در سه الی چهار ماه اخیر این دومین موردی است که پاکبانان ما امانت‌داری خود را ثابت می‌کنند و حدود چهار ماه پیش نیز آقای مروی، یکی دیگر از پاکبانان شهر، یک گوشی تلفن همراه گران‌قیمت را پیدا کرده و به صاحبش باز گرداند.

شهردار گناباد گفت: خوشبختانه در تمام نیروهای خدمت‌گذار شهرداری گناباد این حس مسئولیت‌پذیری و امانت‌داری مشهود است.

وی تصریح کرد: در مدیریت شهری تعداد مأموریت‌ها بسیار گسترده و مشکلات زیاد است اما شنیدن اخباری از این دست باعث می‌شود خستگی کار از بین برود.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

فوری/ سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی/ چند کشته برجای گذاشت؟

به گزارش رمز فردا : حادثه در اسکله پتروشیمی رازی منجر به فوت ۲ نفر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *