جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

“اُمیکرون” به ایران رسید

"اُمیکرون" به ایران رسید/ لزوم تزریق سریعتر دوز سوم واکسن کرونا

به گزارش فردا /کرمانشاه رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم تزریق هرچه سریعتر دوز سوم واکسن کرونا در افراد واجد شرایط گفت: متاسفانه سویه اُمیکرون در ایران شناسایی شده و نیاز است که افراد برای استمرار ایمنی بدن در برابر کرونا حتما دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

دکتر ابراهیم شکیبا عنوان کرد ، با اشاره به شناسایی سویه اُمیکرون در ایران گفت: با توجه به ورود این سویه لزوم تزریق هرچه سریعتر دوز سوم واکسن کرونا اهمیت می یابد.

وی افزود: تزریق دوز سوم موجب استمرار ایمنی بدن در برابر کرونا می شود و توصیه می شود افراد هرچه سریعتر برای تزریق این دوز از واکسن مراجعه کنند.

شکیبا گفت: افراد بالای ۱۸ سال که حداقل سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن آنها می گذرد باید برای تزریق دوز سوم مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰۴ هزار کرمانشاهی دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

شکیبا اشاره ای هم به روند واکسیناسیون در استان داشت و افزود: در حال حاضر ۸۷٫۸ درصد جمعیت استان دوز اول و ۷۳٫۲ درصد دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به روند واکسیناسیون دانش آموزان گفت: خوشبختانه تاکنون ۹۷ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان دوز اول واکسن را دریافت کرده اند.

شکیبا گفت: همچنین تاکنون بیش از  ۷۵ درصد دانش آموزان دوز دوم واکسن را دریافت کرده و به سطح ایمنی مطلوب در برابر این بیماری رسیده اند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: واکسن مورد استفاده برای دانش آموزان از نوع “سینوفارم” و ” پاستوکووک” می باشد.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

پیروزی یزدانی مقابل عموزاد در جام یاشاردوغو

در جریان رقابت‌های وزن ۷۰ کیلوگرم جام یاشاردوغو، امیرمحمد یزدانی مقابل محمدعلی عموزاد به برتری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *