جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

بازتاب حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا در رویترز

بازتاب حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا در رویترز

خبرگزاری رویترز حذف دو تیم بزرگ ایرانی را اتفاقی تلخ برای فوتبال ایران دانست.

به گزارش رمز فردا و به نقل از خبرگزاری رویترز، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در اطلاعیه‌ای از حذف استقلال، پرسپولیس و گل گهر از فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

رویترز نوشت: پرسپولیس تهران که در فینال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ رقابت‌های باشگاهی آسیا شکست خورد، یکی از سه باشگاه ایرانی است که مجوز آن‌ها لغو شده است. استقلال قهرمان باشگاه‌های آسیا در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۱ و گل گهر سیرجان دو تیم دیگر هستند.

بخش صدور مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا (ECB)  تشخیص داد که این سه باشگاه تمام معیارهای لازم را برآورده نکرده‌اند  و بر این اساس نباید مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ به آنها داده شود.

پرسپولیس با قهرمانی فصل گذشته لیگ برتر خلیج فارس به صورت خودکار به مرحله گروهی راه یافته بود. استقلال که در سال ۲۰۰۷ نیز به دلیل ارائه نکردن به موقع لیست بازیکنان خود از دور مسابقات کنار گذاشته شد، انتظار می رفت پس از کسب مقام سوم در لیگ ایران، در مرحله مقدماتی حضور داشته باشد.

گل گهر سیرجان جواز حضور در این رقابت ها را کسب نکرد، اما تحریم به این معناست که آنها نمی‌توانند به عنوان جایگزین برای هیچ یک از تیم‌های حذف شده معرفی شوند.

تیم‌های جایگزین پرسپولیس و استقلال پس از اتمام بررسی های صدور مجوز اعلام می شود.

فولاد پس از قهرمانی در جام حذفی فصل گذشته جام حذفی ایران در مرحله گروهی حضور خود را  قطعی کرده است و سپاهان نایب قهرمان لیگ نیز در مرحله گروهی بازی خواهد کرد.

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ روز ۱۷ ژانویه برگزار می‌شود. تیم الهلال عربستان سعودی پس از شکست دادن پوهانگ استیلرز از کره جنوبی در فینال ماه نوامبر، مدافع عنوان قهرمانی است.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

پیروزی یزدانی مقابل عموزاد در جام یاشاردوغو

در جریان رقابت‌های وزن ۷۰ کیلوگرم جام یاشاردوغو، امیرمحمد یزدانی مقابل محمدعلی عموزاد به برتری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *