جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

مادران شیر اضافی خود را به بانک شیر اهدا کنند

مادران شیر اضافی خود را به بانک شیر اهدا کنند

به گزارش رمز فردا /خراسان رضوی مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نوزادان محروم از شیر مادر زیر پوشش بانک شیر دانشگاه قرار می گیرند، اظهار کرد: تا کنون ۱۷۴ مادر بخشی از شیر خود را برای تغذیه نوزادان نارس و بیمار اهدا کردند.

فریده فرخی با بیان اینکه بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۹۸ در دانشگاه راه اندازی شد و تا کنون ۱۸۱۰ لیتر شیر از ۱۷۴ مادر اهدا کننده دراین بانک ذخیره‌سازی و توزیع شده است، خاطرنشان کرد: شیرهای اهدایی مادران به نوزادان نارس در بیمارستان‌های ام‌البنین(س)، امام رضا(ع)، قائم(عج)، هاشمی‌نژاد، سینا، رضوی و اکبر ارسال می‌شود تا برای مصرف نوزادان نارس و بیمار استفاده شود.

وی در خصوص اهمیت این بانک گفت: مادران نوزادان نارس شیر کافی برای فرزند خود ندارند و بیشتر به دلیل استرس‌های بعد زایمان با مشکلاتی در زمینه شیردهی روبه‌رو هستند از همین رو شیرهای اهدایی در واقع حکم مایه حیات را برای فرزندشان دارد.

فرخی با بیان اینکه فعالیت بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دوران کرونا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی استمرار یافت، گفت: در شرایط کرونایی نیز مادران می‌توانند شیر اضافی خود را به بانک شیر اهدا کنند و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند. دستگاه پاستوریزه‌سازی شیرهای اهدایی همه نوع ویروس را از بین می‌برد و شیر پاکیزه در اختیار نوزادان نارس قرار می‌گیرد چرا که مشارکت مادرانی که شیر بیشتر از نیاز فرزند خود دارند در بانک شیر می‌تواند سبب دلخوشی و آرامش مادرانی شود که به هر دلیلی امکان شیردهی به فرزند خود را ندارند.

وی دارا بودن سلامت کامل جسمی و روانی ، انجام زایمان طی ۱۲ ماه گذشته، عدم سابقه ابتلا به ویروس نقص ایمنی، نداشتن تست سرولوژی مثبت از نظر بیماری ایدز، هپاتیت B و هپاتیت C برای خود و شریک زندگی‌شان، استفاده نکردن از داروی خاص و عدم اعتیاد را از جمله شرایط مشارکت مادران اهدا کننده شیر برشمرد.

مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قبل از اینکه مادری در پروسه اهدای شیر قرار بگیرد از او چکاب رایگانی در زمینه بیماری‌های مختلف همچون HIV، هپاتیت B و C به عمل می‌آید که در شرایط کرونایی امروز این آزمایشات بدون نیاز به حضور مادر و در منزل از وی انجام می‌شود.

طبق استفتا انجام گرفته از دفتر مقام معظم رهبری و مراجع عظام، تغذیه نوزاد نیازمند از شیر اهدایی بانک شیر بلامانع است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مخاطبان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه‌های سلامت، پایگاه‌های پزشک خانواده و مراکز جامع سلامت یا به بانک شیر در بیمارستان حضرت ام‌البنین(س) مشهد  مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۹۰۵۳۶۵۲۰۹۷  تماس حاصل نمایید.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

خبر بد درباره تخت جمشید و پاسارگاد

به گزارش رمز فردا : محمد درویش با اشاره به اینکه فرونشست زمین هنگامی که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *