پیش بینی بورس امروز 25 دی 1400

به باور تحلیلگران معامله گران در روز ابتدایی هفته اگرچه فعلا در شرایط انتظاری به سر می برند اما به نظر می رسد به دلیل همین شرایط انتظاری، عرضه در غیاب تقاضا با توان بالایی فروشندگان روبه رو خواهد شد.

شاخص های عملکردی بازار سهام در روز شنبه حاکی از آن است که سمت فروش همچنان با توان بالایی روبه روست و خریداران به دلیل تردیدی که نسبت به دورنمای بازار دارند، حضور فعالی نخواهند داشت. خروج پول حقیقی ها از بازار سهام با پایین بودن ارزش معاملات خُرد نیز نشانگر و تایید کننده همین موضوع است.

در این مختصات آنچه به بازار جهت می دهد، سیگنال مربوط به رویدادها و اتفاقات سیاسی اقتصادی است. از وین خبر می رسد که دیپلمات ها برای مشورت به پایتخت ها برگشته اند و بعد از دو روز مذاکرات را از سر می گیرند که نشان می دهد همچنان معامله گران باید منتظر بمانند. با وجود کندی در روند مذاکرات، اما طرف های مذاکره کننده نسبتا خوش بین اند.

در رویدادهای اقتصادی هم قرار است تصمیمات مهمی در بودجه با تایید مجلس گنجانده شود و در صدر آنان به احتمال زیاد سیاست حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی به عنوان سیاست تخصیص ناکارآمد ارزی در دستورکار دولت قرار خواهد گرفت که می تواند به بازار سهام و سهم های دارویی و غذایی همچنان سیگنال بدهد.

منبع : اقتصاد نیوز