شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

مطالبات آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی خراسان رضوی ۲۰۰ میلیارد ریال است

مطالبات آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی خراسان رضوی ۲۰۰ میلیارد ریال است

به گزارش رمز فردا خراسان رضوی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مطالبات آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی خراسان رضوی یک‌ساله شده و بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال طلب دارند.

مصطفی اسدی با بیان اینکه خراسان رضوی به لحاظ سواد یکی از استان‌های پیشرو در کشور است، افزود: خراسان رضوی از میانگین سواد کشور حدود ۲درصد بالاتر است.

وی بیان کرد: میانگین سوادآموزی خراسان رضوی در گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۷.۷ درصد رسیده که رکورد بسیار خوبی است که طی چند سال اخیر به دست آورده‌ایم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته تلاش می‌شود تا سال ۱۴۰۳ به مرز ۹۸.۵ درصد برسیم که رقم قابل قبولی برای میزان سواد در یک کشور محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر به میزان ۹۸.۵ درصد برسیم سواد به یک حد کمال می‌رسد، چون یک درصد این افراد دارای معلولیت‌های ذهنی و حرکتی و تعدادی هم فوتی‌های ثبت نشده هستند و فقط نیم درصد باقی می‌ماند که طبیعی است.

اسدی با بیان اینکه زمانی می‌توانیم جشن پایان بی‌سوادی را برگزار کنیم که از سوی دیگر ورودی به خاطر ترک تحصیل، بازمانده از تحصیل و … نداشته باشیم، گفت: همه جامعه باید کمک کنند تا کودکان در همان سن ۶ تا ۸ سال به کلاس‌های درس دسترسی پیدا کنند و بتوانند در مدارس عادی ادامه تحصیل بدهند، اگر به ۱۰ سالگی برسند باید به حوزه آموزش بزرگسالان بروند.

وی با تأکید بر اینکه به هر طریق ممکن باید مبادی بی‌سوادی را مسدود کنیم، افزود: با توجه به اینکه طی دو سال اخیر بیش از ۲۴۰۰ نفر از پرسنل ما  استخدام رسمی شدند با کمبود آموزش‌دهنده به عنوان یک معضل مواجه نیستیم، فقط در برخی شهرستان‌ها و برخی از جنسیت‌ها دچار مشکلاتی هستیم که در حال رفع است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه مطالبات آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی یک‌ساله شده و آنها بیش از ۲۰ میلیارد تومان طلب دارند، گفت: چون آموزش‌دهندگان در فصل دو بودجه  قرار دارند و دولت زمانی که اعتباری داشته باشد به این افراد پرداخت می‌کند به همین دلیل درخواست داشته‌ایم به فصل یک تغییر یابند تا پس از پایان دوره در صورت امکان ماهیانه حقوقشان را دریافت کنند که در این خصوص رایزنی‌هایی در حال انجام است.

وی بیان کرد: خوش‌بین هستیم که این اتفاق بیفتد و در پرداختی‌های بعدی بتوانیم به صورت ماهیانه یا پس از پایان دوره و قبولی‌های فراگیران آموزش‌دهندگان طلبکاری‌هایشان را پرداخت کنیم.

اسدی همچنین در خصوص شرایط افزایش مراکز یادگیری در خراسان رضوی بیان کرد: چون کف مراکز یادگیری روستایی ۵۰ نفر و مراکز شهری ۷۰ نفر است دیگر در یک مکان نداریم که ۵۰ نفر بی‌سواد باشند و در همه مناطق پراکنده‌اند به همین دلیل دیگر نمی‌توانیم افزایشی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در خراسان رضوی ۱۰۸ مرکز یادگیری فعال است که تا پایان امسال با دریافت مجوز دو مرکز دیگر، به ۱۱۰ مرکز یادگیری افزایش خواهد یافت، اکنون حدود ۷۰۰۰ در این مراکز مشغول فراگیری هستند.

اسدی یادآور شد: شاید در برخی شهرستان‌ها که سوادآموزی در آنها کامل شده مرکز را به مکان دیگری منتقل کنیم.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *