پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

اولین سهمیه آسیایی ایران در حین لیگ قهرمانان؟

به گزارش رمز فردا به نقل از “ورزش سه”، جام حذفی ایران در حالی مرحله یک هشتم نهایی خود را پشت سر می‌گذارد که باتوجه به لغو بازی استقلال، ۸ بازی تا پایان جام حذفی این فصل باقی مانده است. به جز دیدار استقلال – پیکان، چهار دیدار در مرحله یک چهارم نهایی به انجام خواهد رسید، دو دیدار در نیمه نهایی برگزار خواهد شد و بازی فینال هم همانند سالهای گذشته تک بازی خواهد بود.

نکته مهم اینکه حذف سپاهان و فولاد باعث شده تا جام حذفی شرایط متفاوتی را داشته باشد. این دو تیم که تنها نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ محسوب می‌شوند، با شکست مقابل آلومینیوم و مس کرمان از دور رقابتها کنار رفتند و همین موضوع باتوجه به برگزاری متمرکز مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، جام حذفی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

قرار است مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۱۸ فروردین تا ۷ اردیبهشت برگزار شود که البته هنوز مشخص نشده که کدام کشور میزبانی متمرکز مرحله گروهی را برعهده خواهد داشت. غیبت فولاد و سپاهان باعث خواهد شد تا سه تا چهار هفته از لیگ برتر ایران به صورت ناقص برگزار شود یا اینکه سازمان لیگ برای حفظ انسجام جدول در هفته‌های پایانی، لیگ برتر را تعطیل کند که فرضیه دوم محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

بنابراین با تعطیلی لیگ برتر ایران، فرصتی ویژه برای برگزاری بازی‌های جام حذفی در اختیار سازمان لیگ خواهد بود. ابتدا البته باید تکلیف آخرین تیم مرحله یک چهارم نهایی مشخص شود و سپس با انجام قرعه کشی، هشت تیم حریفان خود را خواهند شناخت.

سازمان لیگ حتی می‌تواند بازی‌های مراحل نهایی جام حذفی را به صورت متمرکز در تهران هم برگزار کند تا در فاصله ۲۰ روز، سه مرحله یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال به انجام برسد تا در حین برگزاری مرحله گروهی لیگ قهرمانان با حضور سپاهان و فولاد، تکلیف قهرمان جام حذفی هم مشخص شود.

البته نکته مهم اینکه باتوجه به تلاش ای اف سی برای تغییر تقویم لیگ قهرمانان، احتمال دارد قهرمانان جام حذفی و تیمهای منتخب لیگ بیست و یکم، سهمیه آسیایی نگیرند اما در غیر این صورت، اولین سهمیه آسیایی ۲۰۲۳ فوتبال ایران در حین برگزاری مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ مشخص خواهد شد.

پرسپولیس، آلومینیوم، مس کرمان، خلیج فارس ماهشهر، خیبر خرم آباد، مس رفسنجان و نساجی مازندران تیمهای نهایی باقی مانده در جام حذفی هستند.

فصل گذشته قهرمان جام حذفی روز ۱۷ مرداد و پس از پایان لیگ برتر مشخص شد اما این بار احتمالا بسیار زودتر از این تاریخ قهرمان جام حذفی معرفی می‌شود و شاید سازمان لیگ فرصت این را داشته باشد که سوپرجام را هم در تابستان برگزار کند.

 

این مطالب را نیز ببینید!

پیروزی یزدانی مقابل عموزاد در جام یاشاردوغو

در جریان رقابت‌های وزن ۷۰ کیلوگرم جام یاشاردوغو، امیرمحمد یزدانی مقابل محمدعلی عموزاد به برتری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *