پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

محدودیت جاده‌ای برای عید فطر وجود ندارد

وزیر کشور تأکید کرد:‌ محدودیت جاده‌ای و تردد برای تعطیلات عید فطر وجود ندارد؛ اما لازم است که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش رمز فردا ، احمد وحیدی در پایان جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:‌ در این جلسه بررسی در خصوص وضعیت کرونا در کشور انجام شد که خوشبختانه در موقعیت خوبی قرار داریم؛ اما این موقعیت خوب نباید موجب عادی انگاری و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شود؛ لذا تذکرات لازم داده شد و برای روز قدس نیز که امیدواریم باشکوه هر چه بیشتر برگزار شود، به همراه برگزاری نماز عید فطر باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت و مراقبت شود که وضع خوب موجود دچار مشکل نشود.

وی افزود: در این جلسه بررسی در مورد وضعیت کرونا در جهان انجام شد. وضعیت خاصی نداریم که موجب اتخاذ تصمیم در مورد ترددها شود. به جز در چند کشور، سایر کشورها وضعیت کرونا در حال نزول است.

وحیدی ادامه داد:‌ در مورد تزریق دُز سوم نیز تأکید شد کسانی که هنوز دُز سوم را دریافت نکرده اند با توجه به موضوع مدیریت هوشمند و مراقبت‌های مدیریت هوشمند هر چه زودتر نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند. همچنین اصناف نیز باید برای دریافت QR کد اقدام کنند و موقعیت مناسب کنونی نباید باعث شود که این کد را دریافت نکنند. بی‌تردید در راستای مدیریت هوشمند باید نسبت به دریافت QR کد تسریع کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش و برگزاری حضوری کلاس‌ها نیز ۹۲ درصد کلاس‌ها حضوری برگزار شده و گزارش منفی در خصوص وضعیت نامناسب در آموزش و پرورش نداشته‌ایم. در مورد پایانه‌ها و همچنین تردد خارجی نیز موضوع مورد تأکید قرار گرفته تا کسانی که از کشور خارج می شوند و یا به کشور می‌آیند شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

وی در خصوص سویه‌های جدید اُمیکرون نیز گفت: در جلسه امروز سویه XE و سایر سویه‌ها مورد بحث قرار گرفت اما در حال حاضر موضوع خاصی وجود ندارد و نگرانی نیز وجود ندارد؛  اما باید دقت لازم در این حوزه صورت بگیرد. بازدید از صنوف به صورت مرتب در حال انجام است و حدود ۹۳۶ مورد پلمب داشته‌ایم. درخواست ما این است که رعایت شیوه‌نامه‌ها انجام شود تا نیازی به بسته‌ شدن کسب و کار و فعالیت افراد وجود نداشته باشد.

وحیدی در خصوص سفرهای عید فطر نیز گفت: محدودیت جاده‌ای در این ایام پیش‌بینی نشده و سفر آزاد است اما همچنان تأکید ما بر استفاده از ماسک، تزریق دُز سوم و همچنین تهویه در فضاهای بسته است. وضعیت مناسب فعلی پس از لطف الهی رعایت‌هایی بوده که در کشور انجام شده و همچنین تأثیر تزریق واکسن است. برای برگزاری نماز عید فطر نیز توصیه بر برگزاری در فضای باز است اما چون در مساجد نیز برگزار می‌شود رعایت شیوه‌نامه‌ها، استفاده‌ از ماسک و تهویه مناسب مورد تأکید است.

لیست تعویض استانداران منتشر شده، تکذیب می‌شود

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص لیست منتشر شده درباره جابه‌جایی استانداران نیز گفت:‌ آنچه که در فضای مجازی به عنوان لیست برای تعویض استانداران منتشر شده تکذیب می‌شود و استانداران شب و روز ندارند و مشمول فعالیت مستمر هستند. عنوان شدن این حرف‌ها کمکی به بهبود وضعیت کشور ندارد. لذا از کسانی که عامدانه این اخبار را منتشر می‌کنند انتظاری نداریم اما افرادی که نادانسته دست به این کار می‌زنند باید از انتشار چنین اخباری جلوگیری کنند چرا که کمکی به کشور نمی‌کنند.

وی در خصوص برگزاری جلسات کارگروه آسیب های اجتماعی نیز گفت:‌ موضوع آسیب‌های اجتماعی موضوعی جدی و مهم است که جلسات کارگروه به صورت مرتب برگزاری و تصمیماتی نیز در این راستا اتخاذ شده است.

مرز زمینی عراق بدون ویرا و روادید بسته است

وحیدی در پاسخ به سوالی در خصوص برداشته شدن ویزا و روادید برای تردد زمینی به کشور عراق نیز گفت: رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد اما در حال حاضر مرز زمینی عراق بدون ویرا و روادید بسته است اما دوستان در تلاش هستند تا با مذاکره طرف عراقی روادید برای تردد زمینی برداشته شود. البته برای تردد هوایی ویزا لازم نیست.

مسائل دوستی دو کشور و دو ملت ایران و افغانستان نباید با سوءتفاهم و سوءبرداشت افراد دچار خدشه شود

وزیر کشور در خصوص اتفاقات مرز دوغارون با کشور افغانستان نیز گفت:‌ آنچه در مرز اتفاق افتاده حاصل برخی سوءتفاهم‌های مسئولین محلی طرف افغانستان بوده که تذکرات لازم داده شده است. امیدواریم توجه کنند. مسائل دوستی دو کشور و دو ملت نباید با سوءتفاهم و سوءبرداشت افراد دچار خدشه شود. مردم و ملت افغانستان از این موضوع ضرر می‌کنند چرا که تأمین مایحتاج مردم افغانستان از طریق تردد جاده‌ای انجام می‌شود. بی‌تردید اگر اقداماتی وجود دارد باید میان دستگاه‌های رسمی دو کشور مورد بحث و حل و فصل قرار بگیرد. بخش دیپلماسی کشور ما تذکرات لازم را داده است. امیدواریم مسئولین محلی نیز توجه لازم را داشته باشند.

وی بار دیگر با تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا گفت: براساس گزارش دستگاه‌های نظارتی رعایت پروتکل‌ها به ۶۰ درصد رسیده و عادی انگاری اتفاق افتاده که این موضوع به ما ضرر می‌زند. با رعایت شیوه‌نامه‌ها می‌توانیم وضعیت مناسب فعلی را حفظ کنیم و تزریق دُز سوم واکسن در مراکز دولتی اجبار است.

منبع: ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

به دلیل انتشار تصاویر توهین آمیز؛ دادستانی تهران علیه «دیجی کالا» اعلام جرم کرد

مرکز رسانه قوه قضائیه : به دلیل انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *