شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

والیبال ساحلی ایران در سومین آوردگاه جهانی

تیم ملی والیبال ساحلی ایران در سال ۲۰۲۲ برای سومین بار در مهمترین رویداد ساحلی جهان شرکت می‌کند.

به گزارش رمز فردا به نقل از”ورزش سه” به نقل از سایت فدراسیون والیبال؛ مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی جهان هر دو سال یک بار در دو گروه مردان و زنان زیر نظر فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برگزار می‌شود و معتبرترین رویداد والیبال ساحلی جهان است.

این رقابت‌ها از سال ۱۹۹۷ آغاز و نخستین دوره به میزبانی لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا آمریکا برگزار شد و تا کنون دوازده دوره آن برگزار شده است. مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی جهان سال ۲۰۲۱ به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و سیزدهمین دوره این مسابقات به میزبانی ایتالیا در شهر رم برگزار خواهد شد. مسابقات در استادیوم معروف فورو ایتالیاکو که پیش‌تر میزبان مسابقات جهانی والیبال ساحلی در سال ۲۰۱۱ بوده، برگزار خواهد شد.

والیبال ساحلی ایران امسال سومین حضور متوالی خود را در رقابت‌های قهرمانی جهان تجربه خواهد کرد. بهمن سالمی و آرش وکیلی بازیکنان شرکت کننده ایران در این مسابقات هستند که برای دومین بار در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت می‌کنند. هدایت تیم ایران حمید موحدی برعهده خواهد داشت.

به گزارش ، ۴۸ تیم در گروه بندی اصلی مسابقات قهرمانی جهان حضور دارند که تیم ایران با امتیاز ورودی ۵۹۰ در مکان ۴۴ است.

سالمی و وکیلی در آخرین دوره مسابقات که سال ۲۰۱۹  به میزبانی هامبورگ برگزار شد، به رتبه هفدهمی مشترک رسیدند. ایران در سال ۲۰۱۷ نیز با تیم بهمن سالمی و رحمان رئوفی در مسابقات حاضر شد، اما با حذف در مرحله گروهی به رتبه سی‌وسوم اکتفا کرد.

این مطالب را نیز ببینید!

امامی و آذرپیرا یک گام تا کسب سهمیه المپیک

آزادکاران اوزان ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم با شکست رقبای خود راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *