شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در کنکور سراسری

به گزارش از رمز فردا به نقل ازایسنا/قم رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان قم گفت : آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در آموزش و پرورش با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود.

محمد احمدی رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در روزهای پنج شنبه ۱۰ تیرماه ویژه گروه ریاضی و انسانی و جمعه ۱۱ تیرماه ویژه گروه تجربی در ۶۲ حوزه آموزش و پرورش برگزار می گردد، از نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی مدیریت کرونا در حوزه های برگزاری آزمون خبر داد.

وی اضافه کرد : فرآیند نظارت بر حوزه های برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از یک هفته قبل از برگزاری آزمونها شروع شده است.

احمدی با بیان اینکه نظارت های بهداشتی ما تنها با همکاری والدین و داوطلبین عزیز تکمیل می شود اظهار کرد:از داوطلبین و همراهان محترمشان تقاضا داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی در هنگام برگزاری آزمون سراسری ما را یاری نمایند.

احمدی با تصریح این نکته که کلیه حوزه های برگزاری آزمونهای سراسری و وسایل آن (صندلی ها) قبل از برگزاری آزمون، ضدعفونی و گندزدایی می شوند گفت : پاسخنامه ها و سوالات آزمون پاک و بهداشتی هستند، لذا داوطلبین عزیز آنها را با مواد ضدعفونی کننده مخدوش نکنند.

وی ادامه داد: داوطلبین ضمن شناسایی محل برگزاری آزمون حداقل یک روز قبل از برگزاری آزمون، از همراه داشتن هرگونه وسایل اضافی از قبیل کیف، موبایل، کتاب و مواردی نظیر آن در حوزه های برگزاری آزمون جدا خودداری نمایند.

احمدی اضافه کرد: همه داوطلبان ملزم به استفاده از لوازم التحریر شخصی( مداد ، پاک کن و …) هستند و رد و بدل کردن لوازم التحریر بین داوطلبین ممنوع می باشد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تحمل ماسک، آسان تر از رنج بیماری است بیان کرد : ورود داوطلبین بدون ماسک، به حوزه های امتحانی ممنوع می باشد، لذا داوطلبین در تمام طول حضور در محل آزمون می بایست از ماسک معمولی ۳ لایه(بدون فیلتر) استفاده نموده و رعایت اصول بهداشت فردی را نیز مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبین می بایست قبل از ورود به حوزه های آزمون دستهای خود را ضدعفونی کنند، افزود: به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی داوطلبان عزیز ضمن پرهیز از عجله و تجمع، در تمام مراحل آزمون از زمان ورود تا خروج از حوزه های برگزاری آزمون، فاصله بهداشتی را با اطرافیان (حتی دوستان صمیمی) حفظ کرده و پس از ورود به سالن برگزاری آزمون بلافاصله روی صندلی خود بنشینند و از ترددهای غیر ضرور جدا پرهیز نمایند.

احمدی با تصریح این نکته که به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تنها در حوزه های برگزاری آزمون، آب معدنی تک نفره توزیع می شود از داوطلبان خواست تغذیه خود را با رعایت نکات بهداشتی میل کنند و از تماس دست ها با چشم، بینی و دهان جدا خودداری کنند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌و پرورش استان قم ضمن تشکر از مدیران، معاونین و کلیه عوامل اجرایی برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ یادآورشد : همراهی اولیای دانش‌آموزان با آموزش و پرورش در شرایط نوپدید زیستی، آموزشی و تربیتی بر هیچ کس پوشیده نیست و امیدواریم این همراهی ها همچنان با رعایت پروتکل های بهداشتی تا نابودی کامل ویروس کرونا ادامه داشته باشد، لذا از همراهان محترم داوطلبین عزیز درخواست می شود ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی از تجمع در ورودی و خروجی های حوزه های برگزاری آزمون اجتناب نمایند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و دانش‌آموزان عزیز اطمینان داشته باشند که آموزش و پرورش استان با تمام وجود از سلامتی فرزندان آنان مراقبت خواهد کرد و برای تعالی آنان و عزتمند کردن بیش از بیش ایران بزرگ اسلامی با تمام توان خواهد کوشید.

ا

این مطالب را نیز ببینید!

فوری/ سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی/ چند کشته برجای گذاشت؟

به گزارش رمز فردا : حادثه در اسکله پتروشیمی رازی منجر به فوت ۲ نفر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *