پنج شنبه , اردیبهشت ۶ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

تلاش سازمان ملل برای آغاز گفتگوی بین المللی جدید در مورد سوریه/پدرسن به مسکو می‌رود

تلاش سازمان ملل برای آغاز گفتگوی بین المللی جدید در مورد سوریه/پدرسن به مسکو می‌رود

فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه قصد دارد به زودی و با هدف آغاز گفتگوی بین المللی جدید در مورد سوریه به مسکو برود و با مقامات این کشور دیدار و رایزنی کند.

به گزارش رمز فردا به نقل از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، گیر پدرسن ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از قصد خود برای دیدار قریب الوقوع از مسکو خبر داد و خواستار آغاز گفتگوی جدید بین المللی برای حل و فصل منازعات شد.

پدرسن ، در جریان نشست روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرد که وی قبل و در طول اجلاس اوایل ماه جاری در ژنو بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن ، روسای جمهور روسیه و ایالات متحده با مقامات ارشد روسیه و ایالات متحده در تماس مداوم بوده است.

وی ادامه داد: “من با بسیاری دیگر از اعضای شورای امنیت و کشورهای اصلی منطقه در تماس بوده‌ام و از اینجا به رم سفر خواهم کرد تا با وزرای خارجه شرکت کننده در نشست‌های سوریه در ایتالیا و ایالات متحده گفتگو کنم. به زودی از مسکو دیدار و با ترکیه و ایران مشورت می‌کنم. ”

این دیپلمات نروژی تأکید کرد که دور جدید مذاکرات در مورد حل و فصل سوریه در قالب آستانه اوایل ماه آینده در نور سلطان پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

پدرسن خواستار تمدید مکانیسم کمک‌های مرزی به سوریه برای نجات جان میلیون ها نفر شد و گفت که به نظرش آغاز گفتگوی بین‌المللی سازنده و جدید با هدف بحث در مورد گام‌های مشخص که بتوان در حل و فصل درگیری‌های سوریه اتخاذ کرد، ضروری است.

این مطالب را نیز ببینید!

ساخت نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌مقیاس در تهران

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن بیان اینکه در ۵۷ نقطه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *