جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

آذری جهرمی: شرکت زیرساخت مانعی برای توسعه شبکه ارتباطی نیست/ رفع کامل انحصار در شرکت زیرساخت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هیچ کس دیگر شرکت زیرساخت را مانعی برای توسعه شبکه ارتباطی در کشور نمی‌داند و اکنون انحصار در این شرکت به طور کامل رفع شده است.

شرکت زیرساخت مانعی برای توسعه شبکه ارتباطی نیست/ رفع کامل انحصار در شرکت زیرساخت

به گزارش رمز فردا به نقل از گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ارائه گزارش چهار ساله عملکرد شرکت ارتباطات زیرساخت که با حضور مدیر عامل، هیئت مدیره و مدیران ستادی و استانی این شرکت برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده، گفت: مانند دونده‌ای که به پایان خط می‌رسد باید گزارش کامل و مرتبی از وضعیت فعلی شرکت و اقدامات انجام شده تهیه و به مدیریت بعدی ارائه شود.

آذری جهرمی به جداسازی اقتصاد از انحصار به عنوان یکی از اقدامات مهم در این شرکت یاد کرد و بیان کرد: این شرکت هم اکنون هویت اقتصادی مشخصی دارد و در حوزه نقش حاکمیتی خود نیز در پایداری سرویس و ملاحظات لازم به وظایف خود عمل می‌کند.

وزیر ارتباطات، ایجاد شفافیت و ارائه خدمات با کیفیت مناسب را از اقدامات انجام شده در شرکت ارتباطات زیرساخت عنوان کرد و گفت: اگر وضعیت حال حاضر شرکت را بخواهیم با ۶ سال گذشته مقایسه کنیم دیگر کسی زیرساخت را مانع توسعه در این بخش نمی‌داند.

وی با بیان اینکه انحصار در خدمات حاکمیتی است نه در اقتصاد، افزود: انحصار فسادزا در شرکت ارتباطات زیرساخت برداشته شد و باید تلاش کنیم که شرکت در آینده به این انحصار برنگردد.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه زیرساخت، لوکوموتیو توسعه ICT در کشور است، تصریح کرد: این شرکت در چند سال گذشته در عین حال که در حال پوست‌اندازی خود بود، در حال پیشروی در مسیر توسعه کشور نیز قرار داشت.

وی به رشد ۶.۵ درصدی بخش ICT در وضعیت تحریم و کرونا اشاره کرد و افزود: در حوزه دولت الکترونیکی در سال ۹۹ بیش از ۱.۲ میلیارد استعلام انجام شد که باید مردم برای آن به دستگاه‌های مختلف مراجعه می کردند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این رقم به ۲.۵ میلیارد استعلام برسد.

حمید فتاحی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد چهار ساله این شرکت ارائه کرد.

وی در این گزارش به پروژه های تکمیل شده و توسعه شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات شهید سلیمانی و قطب مرکز داده پیام، توسعه شبکه دیتا، توسعه شبکه فیبر نوری کشور به ۷۴ هزار کیلومتر و ارتباط فیبر نوری جزایر خلیج فارس از اقدامات مهم این شرکت در چهار سال گذشته است.

فتاحی، سیگنال‌رسانی صدا و سیما در ۲۸۵ ایستگاه، توسعه و نوسازی مراکز IXP، تمرکز زدایی از سرویس ویس بین‌الملل و اصلاح ساختار را بخش دیگری از اقدامات شرکت زیرساخت در دولت دوازدهم معرفی کرد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت از تعریف ۱۲ محصول و سرویس جدید در این شرکت خبر داد و گفت: تاکنون سه سرویس از این تعداد عملیاتی شده است.

همچنین در پایان این جلسه وزیر ارتباطات با تقدیم لوحی از مدیر عامل، اعضای هیئت مدیره و معاونان و مدیران استانی شرکت ارتباطات زیرساخت تقدیر کرد.

این مطالب را نیز ببینید!

به دلیل انتشار تصاویر توهین آمیز؛ دادستانی تهران علیه «دیجی کالا» اعلام جرم کرد

مرکز رسانه قوه قضائیه : به دلیل انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *