شنبه , اردیبهشت ۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

سیل بیش از ۱۰۰۰میلیاردخسارت به کشاورزان کهگیلو و بویر احمد وارد کرده

خسارت بیش از ۱۰۰۰میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش رمز فردا /کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات ترمیم و بازسازی سراب اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در مناطق مختلف استان آغاز شد.

سید علی معتمدی‌پور در جمع مردم روستای کره در شهرستان دنا اظهار کرد: جهاد کشاورزی از ۱۰ روز قبل از ورود سامانه بارشی مونسون به این استان در کنار کشاورزان و بهره‌برداران بوده و با لغو همه مرخصی‌ها، تمامی نیروها و کارشناسان با محوریت مدیریت بحران این سازمان از عمده طرح‌ها و واحدهای تولیدی بازدید و به صورت حضوری هشدارها و توصیه‌های لازم ارائه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مدیریت بحران قبل از حادثه، حین حادثه و بعد از حادثه افزود: برای تک تک بهره‌برداران بخش‌های مختلف کشاورزی در چندین مرحله و به صورت تخصصی پیامک‌های هشداری همراه با اطلاعات کارشناسی و توصیه‌های فنی از ۱۰ روز قبل از بحران ارسال شد و در حین حادثه نیز از کارشناسان خانه‌های ترویج گرفته تا شخص رئیس سازمان در کنار کشاورزان بودیم و از بخش‌های آسیب‌دیده سرکشی کردیم.

معتمدی‌پور از آغاز به کار عملیات ترمیم و بازسازی سراب اراضی کشاورزی و شالیزارهایی که به علت سیل تخریب شدند، خبر داد و گفت: ۱۵ دستگاه بیل مکانیکی و لودر به صورت همزمان در شهرستان‌های مختلف این استان از دیروز اقدام با بازگشایی مجدد سراب‌ها و کانال‌های تامین آب کشاورزی کردند و این عملیات امروز شدت گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این اقدام جهادی، برخی دستگاه‌ها و نهادها در کنار جهاد کشاورزی بودند که از همه آن‌ها به ویژه سپاه فتح و تیپ ۴۸ فتح قدردانی می‌کنم.

معتمدی‌پور گفت: تاکنون در بیش از ۳۰ نقطه عملیات تامین آب اراضی کشاورزی انجام شده و کشاورزان در این مناطق با خیال راحت به امر مقدس تولید خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: این عملیات تا بازگشایی همه سراب‌ها و لایه‌روبی کانال‌ها در حد توان ادامه پیدا می‌کند و هرجا هم کشاورزان شخصا اقدام به بازگشایی سراب‌ها کردند، جهاد کشاورزی در پرداخت هزینه‌ها مشارکت می‌کند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: حجم کار بسیار بالاست، تقریبا عمده سراب‌ها و کانال‌های انتقال آب تخریب شدند یا آسیب جدی دیدند، لذا انتظار ما این است که خود کشاورزان پای کار باشند و بسیجی‌وار کمک کنند و از طرفی نیز با درک شرایط اخیر، فشارها را بر همکاران من در جهاد کشاورزی کمتر کنند و مطمئن باشند که تا رفع کامل مشکل در کنار آن‌ها خواهیم بود.

معتمدی‌پور گفت: بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و شالیزارهای این استان در آستانه خشکیدگی بودند که با این اقدام جهادی نجات پیدا خواهند کرد.

وی افزود: تا قبل از بارندگی شدید در موج دوم بیش از یک‌هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف کشاورزی خسارت وارد شده و همکاران من در حال برآورد دقیق و کارشناسی خسارات هستند و با توجه به سرکشی‌های اخیر این رقم افزایش چشمگیری خواهد داشت.

معتمدی‌پور با اشاره به تداوم بارندگی‌ها تصریح کرد: این عملیات با لحاظ شرایط جوی و رعایت ایمنی‌های لازم انجام می‌شود.

به گزارش رمزفرداو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش ببان کرد: جهاد کشاورزی در جبران این خسارت‌ها متحمل هزینه‌های هنگفتی شده که امیدوارم دیگر نهادهای استانی و کشوری در این میدان حساس خدمت بیش از گذشته ما را یاری کنند.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

فوری/ سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی/ چند کشته برجای گذاشت؟

به گزارش رمز فردا : حادثه در اسکله پتروشیمی رازی منجر به فوت ۲ نفر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *