پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

۱۰۰ روز تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

۱۰۰ روز تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

انتظار برای جام جهانی کم‌تر شد زیرا بازی افتتاحیه این مسابقات دقیقا ۱۰۰ روز دیگر برگزار می‌شود.

به گزارش رمز فردا، با توجه به اینکه بازی قطر و اکوادور یک روز جلو کشیده شده است، به شروع جام جهانی نزدیک‌تر شدیم. اکنون تنها ۱۰۰ روز دیگر تا شروع مهمترین رویداد فوتبالی جهان باقی مانده است؛ رقابتی که تیم ملی فوتبال ایران نیز در آن حضور دارد و امیدوار است در سومین حضور پیاپی خود در این رقابت‌ها بهترین نتیجه ممکن را به دست بیاورد.

شانس‌های قهرمانی جام جهانی

تیم‌های مختلفی هستند که به عنوان شانس قهرمانی مطرح هستند. فرانسه می خواهد از عنوانی که در روسیه ۲۰۱۸ به دست آورد، دفاع کند. با اضافه شدن کریم بنزما ممکن است آنها در قطر به این مهم دست یابند. تا امروز، برزیل (۱۹۵۸-۱۹۶۲) و ایتالیا (۱۹۳۴-۱۹۳۸) تنها تیم هایی هستند که دو جام جهانی متوالی را به دست آورده اند. بعد از فرانسه، برزیل و آرژانتین قرار دارند. این دو تیم امیدوارند که بعد از مدت ها قاره آمریکای جنوبی را به قهرمانی در جام جهانی برسانند. چهار دوره متوالی است که کشورهای اروپایی قهرمان جام جهانی می شوند و باید دید بالاخره این سلطه در قطر به پایان می رسد یا خیر. پس از آن کشورهایی مانند انگلیس، اسپانیا و آلمان وجود دارند که می توانند برای قهرمانی رقابت کنند.

اولین جام جهانی در زمستان

یکی از تازگی‌های جام جهانی قطر این است که این رقابت ها برای اولین بار در فصلی غیر از تابستان برگزار می شود. دمای بالا در ماه های ژوئن-ژوئیه باعث شد فیفا مسابقات را به نوامبر-دسامبر منتقل کند. در حالی که انتظار می رود هوا هنوز گرم باشد، ورزشگاه ها به منظور خنک نگه داشتن بازیکنان و هواداران دارای تهویه مطبوع هستند.

تیم جام اولی

در جام جهانی کشورهای باتجربه زیادی حضور خواهند داشت و قطر تنها تیمی است که برای اولین بار حضور در این رقابت ها را تجربه می کند. قهرمان دوره قبل جام ملت‌های آسیا با جاه طلبی های بزرگ جام را شروع خواهد کرد. آنها در گروه A با سنگال، هلند و اکوادور هم‌گروه هستند.

ایتالیا، تنها قهرمان غایب

از هشت قهرمان جام جهانی، هفت تیم در قطر حضور خواهند داشت. تنها غایب، ایتالیا قهرمان چهار دوره این رقابت‌هاست. پس از قهرمانی در جام ملت‌های اروپا در سال گذشته، همه نشانه‌ها حاکی از راهیابی آتزوری به جام جهانی بود. با این حال مقدونیه شمالی در مرحله پلی آف یک شگفتی بزرگ را رقم زد و تیم روبرتو مانچینی را حذف کرد.

آخرین جام جهانی با حضور ۳۲ کشور

قطر ۲۰۲۲ آخرین مسابقاتی است که جام جهانی با ۳۲ تیم برگزار می‌شود. از سال ۲۰۲۶ که مسابقات قرار است آمریکای شمالی برگزار شود تعداد تیم ها افزایش خواهد داشت. در دوره بعدی مسابقات که در کانادا، مکزیک و ایالات متحده برگزار می‌شود ۴۶ تیم حضور خواهند داشت.

منبع :  ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

پیروزی یزدانی مقابل عموزاد در جام یاشاردوغو

در جریان رقابت‌های وزن ۷۰ کیلوگرم جام یاشاردوغو، امیرمحمد یزدانی مقابل محمدعلی عموزاد به برتری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *