پنج شنبه , فروردین ۳۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

بوی ماه مهر با کدام نوشت‌افزارها؛ ایرانی یا خارجی؟

بوی ماه مهر با کدام نوشت‌افزارها؛ ایرانی یا خارجی؟

به گزارش رمز فردا /ایلام باز بوی ماه مهر کم کم به مشام می‌رسد و نوشت افزاری‌ها رونق دیگری گرفته‌اند، اما چه بهتر که این رونق به بازار داخلی اختصاص یابد تا تولیدکنندگان ایرانی نوشت افزار بیشتر به کیفیت محصولات خود توجه کنند و از طرفی هم اگر قرار است با نوشت‌افزار ایرانی پیامی را به دانش‌آموزان برسانیم،این هدف نیز به راحتی محقق شود.

جولان نوشت افزارهای خارجی در بازارهای داخلی

«کریمی» فروشنده نوشت افزار در ایلام در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نوشت افزار ایرانی به لحاظ اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی دارای بار معنایی خاصی برای این سرزمین است ، چرا که با تکیه بر دانش و کار ایرانی تولید می شوند تا چرخ اقتصاد کشور به حرکت درآید.

وی با بیان اینکه به دلیل باور غلط و فرهنگ حاکم برخی کالاهای داخلی را بی‌کیفیت می‌دانند، افزود: جولان نوشت افزارهای سایر کشورها در بازار کشور باعث رواج فرهنگ‌های بیگانه و واز دست رفتن ظرفیت ویژه برای اشتغال شده است‌.

بازار نوشت افزار ایرانی کساد است

«جعفری» از دیگر فروشندگان نوشت افزار با اشاره به اینکه سهم بسیاری از بازار نوشت افزار به خارجی‌ها متعلق است، گفت: لوازم التحریر داخلی هیچ تفاوتی با مشابه خارجی ندارد و تمام استاندارهای لازم را داراست و جالب‌تر اینکه بسیاری از کارخانه‌های ایرانی از دستگاه‌های پیشرفته‌تر و به روز استفاده می‌کنند.

وی افزود: با این وجود به علت عدم فرهنگ‌سازی مناسب و در مواردی گرانی‌ کالای ایرانی، فروش نوشت افزارهای خارجی بیش‌ از داخلی است که همین امر موجب کاهش انگیزه تولید کنندگان داخلی و همچین بیکاری و کسادی کسب و کار تعداد کثیری از فعالان در این عرصه شده است.

نظر یک معلم

«حیدری» یکی از معلمان استان ایلام نیز  گفت: با رسیدن فصل بازگشایی مدارس بدون شک خرید لوازم التحریر و نوشت افزارها رونق بسیاری پیدا می‌کند که در این بین با وجود دو نوع نوشت افزار ایرانی و خارجی در بازار برای بسیاری از افراد سؤال پیش میاید که کدام یک از این نوشت افزارها کیفیت بالاتری دارند.

وی با بیان اینکه دوران دانش‌آموزی دوران شکل گیری شخصیت افراد است، افزود: بنابراین تصاویری که بر روی لوازم التحریر از قبیل دفتر و قلم گرفته تا خط کش و گونیا و… باید از مظاهر ایرانی- اسلامی باشد تا با توسعه نوشت افزار ایرانی علاوه براشتغال‌زایی فرهنگ اسلامی را نیز به نسل‌های آینده انتقال داد.

طرح  عرضه مستقیم نوشت افزار ایرانی در ایلام اجرا می‌شود

«مسعود احمدیان» مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: نوشت افزار و لوازم التحریر حاوی نمادهای فرهنگی یک کشور است و نقش مهمی در تقویتِ هویت بومی آن کشور دارد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف آموزش و پرورش برنامه ریزی برای تقویت هویت اسلامی و ایرانی است، افزود: در این راستا طرح ملی عرضه مستقیم نوشت افزار ایرانی  با همکاری وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور ترغیب و فرهنگ سازی جهت استفاده از نوشت افزارهای داخلی در حال اجرا است.

احمدیان با تاکید بر اینکه این اقدام علاوه رویکرد فرهنگی، سبب تقویت فرهنگ حمایت از کالاهای ایرانی نیز می شود، ادامه داد: عموم مردم از اقصی نقاط کشور و به تبع آن هم استانی های گرامی میتوانند با مراجعه به سایت دیجی کانون و یا از طریق اپلیکیشن شاد محصولات مورد نیاز خود را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب خریداری کنند.

وی گفت: روابط عمومی آموزش و پرورش استان به جهت حمایت از این کار ارزنده فرهنگی توان خود را برای ترویج فرهنگ استفاده از نوشت افزار ایرانی در بین دانش آموزان و اولیاء آنان به کار گرفته است. اما در ادامه برای اجرایی شدن  این هدف نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها به ویژه رسانه‌ها می‌باشیم.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

خبر بد درباره تخت جمشید و پاسارگاد

به گزارش رمز فردا : محمد درویش با اشاره به اینکه فرونشست زمین هنگامی که از …