جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

۴۰۰ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز استان اصفهان تأمین می‌شود

دوازدهمین نشست انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و اعلام شد تا پایان سال ۱۴۰۳، آب مورد نیاز صنایع و معادن به استان اصفهان خواهد رسید.

به گزارش  رمز فردا ، محمد مخبر در دوازدهمین نشست برای انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران که امروز سه‌شنبه با حضور وزیر نیرو و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی مجری این طرح برگزار شد، با اشاره به کارها و برنامه‌ریزی‌های دولت در این‌باره گفت: تا پایان دولت سیزدهم، آب مورد نیاز صنایع و معادن بزرگ با شیرین‌سازی و طرح‌های انتقال آب در کنار استفاده از ظرفیت پساب، تأمین خواهد شد.

۴۰۰ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز استان اصفهان تأمین می‌شود

مخبر با قدردانی از همه شرکت‌های مجری طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی تصریح کرد: این کار مهم دولت سیزدهم، یک تصمیم کلان کشوری است که باید با همه توان و همکاری شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی، تا پایان دولت سیزدهم نهایی شود.
معاون اول رئیس جمهور، همچنین دستور داد تا ظرف ۲ ماه آینده امکان مهار بر خط خطوط انتقال آب دریا برای نظارت بر چگونگی پیشرفت کار، فراهم شود.
در این نشست، ضمن اعلام پیشرفت مطلوب خط تأمین آب برای استان سیستان و بلوچستان، تأکید شد با کمک سرمایه‌گذاری شرکت‌های صنعتی و معدنی و همچنین روش‌های نوین تأمین مالی آب شرب شهری و بهداشتی، آب شهر‌های این استان، از جمله چابهار، نیک‌شهر، ایرانشهر، زاهدان و منطقه سیستان تا پایان دولت سیزدهم از راه شیرین‌سازی آب دریا و انتقال از مسیر شرقی به این شهر‌ها تأمین می‌شود.
همچنین درباره مسیر شرقی خط انتقال آب دریای عمان، مقرر شد تا پس از تأمین آب استان سیستان و بلوچستان و افزایش ظرفیت آب نمک‌زدایی شده به میزان ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال، کارهای لازم برای رساندن آب شیرین به استان خراسان جنوبی و همچنین شهر مشهد، هدف‌گذاری و نهایی شود.
در ادامه این نشست درباره خط انتقال آب خلیج فارس به استان اصفهان اعلام شد که عملیات اجرایی این طرح که در هفته دولت آغاز شده است، تا پایان سال ۱۴۰۳ به نتیجه برسد و با اجرای طرح‌های نمک‌زدایی، شیرین‌سازی و خطوط انتقال آب، ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز استان اصفهان از راه خطوط انتقال آب دریا به فلات مرکزی، تأمین شود.
وزارت نیرو نیز در این نشست، گزارشی از برآورد هزینه کل برنامه عملیات تأسیسات آب‌گیری و شیرین‌سازی طرح ملی انتقال آب از دریای عمان به مسیر شرق، برنامه عملیات اجرای سامانه این انتقال آب و پیشرفت روند لوله‌گذاری و اجرای خطوط انتقال آب دریا به استان اصفهان، ارائه کرد.

این مطالب را نیز ببینید!

خبر بد درباره تخت جمشید و پاسارگاد

به گزارش رمز فردا : محمد درویش با اشاره به اینکه فرونشست زمین هنگامی که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *