پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

زنگ «جشن غنچه‌ها» نواخته شد

زنگ «جشن غنچه‌ها» نواخته شد/ فراخوان نقاشی کودکانه «خانواده من»

«جشن غنچه‌ها» صبح امروز در کودکستانی در تهران آغاز شد و وزیر آموزش و پرورش زنگ نمادین جشن غنچه‌ها را به صدا درآورد.

به گزارش رمز فردا ، علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم جشن غنچه‌ها و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که در دبستان و کودکستان صاحب الزمان، منطقه ۱۱ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه دولت سیزدهم و رئیس جمهور روی موضوع مردمی‌سازی تاکید دارند و این موضوع را به عنوان شعار سرلوحه کار خودشان قرار دادند گفت: برای مردمی سازی ابتدا باید مردمی باشیم و قبل از آنکه مردمی باشیم باید مردم دار باشیم.

فراخوان کودکان برای کشیدن نقاشی با موضوع «خانواده من»

به گزارش ایسنا، مجتبی همتی فر، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک نیز در این مراسم با بیان اینکه تربیت کودکان کمتر از هفت سال، مسئولیتی جدید بر عهده آموزش و پرورش است، گفت: سرمایه ما به عنوان پدر و مادر، “فرزندان” و برای حاکمیت، “مردم” و بهترین سرمایه گذاری، “آموزش” کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: پربار کردن دوره کودکی لزوما به معنای کلاس زبان، رباتیک و… نیست، بلکه کودک باید کودکی کند. نباید او را آلوده خواسته‌های غیرمتناسب با کودکی کنیم.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به اینکه تربیت کودک، برای جمهوری اسلامی مهم است و سازمانی ویژه این کار ایجاد شده است گفت: چرخش‌هایی را مدنظر داریم، چرخش از نگاه صرفا مراقبتی  به کودک و باید فرصت‌های تربیتی فراهم کنیم. چرخش از تمرکز بر آموزش رسمی و باید کتاب، بازی و اسباب بازی را هم مدنظر قرار دهیم همچنین کودکستان حامی خانواده در تربیت کودک شود.

همتی فر تاکید کرد که باید کل عناصر زیست بوم کودکی را درنظربگیریم. همه اینها در کنار هم کودکی را می‌سازد. کودکستان باید حامی خانواده و مکمل امر تربیت کودک باشد.

وی با اشاره به اینکه تربیت کودک، مسئله ملی است و دغدغه و نگاه فرابخشی و ملی را می طلبد گفت: باید دستگاه‌های مرتبط با سلامت، بهداشت روان و… بر میزان همکاری خود بیفزایند. مرسوم است که رئیس جمهور پرسش مهر را همه ساله ابتدای مهرماه مطرح می‌کند. ما بناداریم باتوجه به اولین سال فعالیت رسمی سازمان، فراخوان نقاشی بچه ها را اعلام کنیم که موضوع آن  «خانواده من» است. اینکه دوست دارند خانواده چه ویژگی هایی داشته باشد. جزئیات این فراخوان را در هفته ملی کودک که ۱۶ مهر است، اعلام می‌کنیم.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

به دلیل انتشار تصاویر توهین آمیز؛ دادستانی تهران علیه «دیجی کالا» اعلام جرم کرد

مرکز رسانه قوه قضائیه : به دلیل انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *