جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و ششم مرداد ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش رمز فردا ، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت که در غیاب سیدابراهیم رئیسی برگزارشد، با اشاره به برگزاری پرشور و کم نظیر مراسم راهپیمایی اربعین و ضمن قدردانی از دولت و ملت عراق که خدمت رسانی و پذیرایی مناسبی از زوار اربعین انجام دادند، افزود: مردم عراق هرچه در توان داشتند در طبق اخلاص قرار دادند و خدمات شایسته ای به زائران ارائه کردند تا چنین حماسه بزرگ و مهمی شکل بگیرد.

لازم به ذکر است که رئیس جمهور به منظور شرکت در هفتادو هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

واکنش وزیر ارشاد به اعتراضات نسبت به فوت مهسا امینی

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اعتراضات نسبت به فوت مهسا امینی واکنش نشان داد وگفت: همه ما از این اتفاقی که برای دختر خوب “کُرد” رخ داد ناراحتیم، مردم این اتفاق را به مسائل دیگر تسری ندهند تا دشمن محلی برای ابراز عقده های فروخفته خود از ملت ایران پیدا نکند.

اسماعیلی همچنین درباره لزوم اصلاح روش های گشت ارشاد، اظهار کرد: این مساله می تواند مورد بحث و نقد قرار بگیرد. در موضوعات روشی، باب گفت‌وگو باز است. هر قانونی تا قانون است، همه باید تبعیت کنند ولی در عین حال می‌توان بررسی کرد ، نقد و اصلاح کرد این هیچ ایرادی ندارد در این موضوع هم شورای عالی انقلاب فرهنگی در ماه های اخیر وارد کار شده و مصوبات خوبی دارد و فکر می کنم با ابلاغ نهایی این مصوبات، شیوه های جدیدی را در این عرصه خواهیم داشت. فکر می کنم با این مصوبه، بسیاری از این انتقادات و اشکالات موجود مرتفع می شود و ان شاء الله فضای همدلی بیشتر را در اجرای قانون خواهیم داشت.

پهنای باند اینترنت کاهش پیدا نکرده است

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیحاتی درباره قطعی اینترنت در روزهای اخیر ارائه کرد و گفت: در روزهای اخیر پهنای باند اینترنت کاهش پیدا نکرده است، بخاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌هایی که این روزها وجود دارد، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم گیری و اعمال شود، ولی در کل ما کاهش باند نداشته‌ایم.

قانون رتبه‌بندی معلمان برای اجرا مشکل بودجه ندارد

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند که علت عدم اجرای این طرح به مباحث بودجه‌ای و کمبود منابع بر می‌گردد، تصریح کرد: نه منابع ۳۸ همت است و بین مشمولان در طول ۱۸ ماه توزیع می‌شود و این شروع رتبه‌بندی معلمان است و برای سال آینده تقویمی یعنی سال ۱۴۰۲ به صورت استحقاقی به هر فرد در هر رتبه پرداخت می‌شود.

تلاش می کنیم تا۱۵ آذر لایحه بودجه ۱۴۰۲به مجلس ارسال شود

مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه  با اشاره به اینکه  تلاش می کنیم تا۱۵ آذر لایجه بودجه۱۴۰۲ را به مجلس ارسال کنیم، اظهار کرد: چارچوب آن تهیه شده است. تلاش می کنیم بودجه۱۴۰۲ را براساس سیاست های ابلاغی تهیه کنیم. همزمان تهیه برنامه هفتم را هم در دستور کار داریم که البته اتفاق خوبی نیست که برنامه هفتم و بودجه همزمان شده است. ابتدا بودجه را به مجلس میفرستیم و سپس برنامه هفتم را به مجلس ارسال می کنیم. چون تهیه برنامه توسعه زمان بر است.

تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری متعلق به قانون بودجه ۱۴۰۰ بود

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری، اظهار کرد: از نحوه انتشار خبر مربوط به تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری تعجب کردم، چون مساله حساب‌ها متعلق به قانون بودجه ۱۴۰۰ بود و موضوعی خاتمه یافته بود و در ۱۴۰۱ هیچ حکمی ناظر بر اینکه سقف گردش چقدر باشد مصوبه نداشتیم. بنای دولت این است که در حوزه تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری که از نکات انظباط بخش و تسهیل کننده است بر خوداظهاری و اعتماد به خود فعالان اقتصادی متکی باشد.

منبع :  ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

فرمانده کل ارتش: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

سرلشکر موسوی درباره شنیدن شدن صدای شلیک سنگین در اصفهان تصریح کرد: با توجه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *