جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

شاخص بورس رشد کرد

شاخص بورس رشد کرد /سیگنال مثبت حقوقی‌ها به بازار

اقتصادنیوز: در روزی که پول حقوقی وارد بازار سهام شد، شاخص‌های بازار سهام رشد کردند.

به گزارش رمز فردا  ، در معاملات روز دوشنبه چهارم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۶ هزار و ۲۶۲ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۴۴۸ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورسبا افزایش هزار و ۵۱۴ واحدی در سطح ۳۸۸ هزار و ۳۱ واحدی ایستاد.همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۷ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۱۸۳ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فارس»، «خودرو» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «کگل»، «میدکو» و «وپاسار» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «فرابورس»، «کزغال» و «فغدیر» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کگهر»، «دماوند» و «بپاس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و خساپا خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۳۸ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۳۴ هزار و ۴۶۴ میلیارد تومان بود که ۹۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۲۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۹۴  میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات دوشنبه ۵۷ نماد صف خرید داشتند و ۶۹ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۶۸ درصدی به ۱۳۳ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۱۰۵ درصد افزایش یافت و ۲۱۷ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۴۰ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۵۹ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد فرابورس (شرکت فرابورس ایران) با صف‌ خرید ۱۲ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فرابورس، نمادهای مفاخر (شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی) و کالا (شرکت بورس کالای ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد آسیاتک تعلق داشت که ارزش آن ۲۱ میلیارد تومان بود. پس از آسیاتک، نمادهای غدشت، زمگسا، حپترو و مرقام بیشترین صف فروش داشتند.

بورس

منبع :  اقتصادنیوز

این مطالب را نیز ببینید!

پیروزی یزدانی مقابل عموزاد در جام یاشاردوغو

در جریان رقابت‌های وزن ۷۰ کیلوگرم جام یاشاردوغو، امیرمحمد یزدانی مقابل محمدعلی عموزاد به برتری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *