پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

پایان فصل گردشگری دریاچه گهر

به گزارش رمز فردا /لرستان مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه از پایان فصل گردشگری دریاچه گهر در دهم مهرماه ۱۴۰۱ خبر داد.

محسن ایازی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به گشت و کنترل و پایش مداوم در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست لرستان و ممنوعیت ورود بدون مجوز به مناطق امن تحت مدیریت محیط‌زیست استان، اظهار کرد: پاسگاه های حفاظت از محیط‌زیست در منطقه اشترانکوه از تاریخ دهم مهرماه از ورود گردشگران به این دریاچه جلوگیری می‌کنند.

وی هدف جلوگیری از ورود گردشگران به این منطقه را محدودیت‌های زمانی و مکانی و قوانین خاص حاکم بر منطقه جهت آرامش و در امان ماندن حیات وحش و نیز افزایش ضریب حفاظتی منطقه عنوان کرد.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه خاطرنشان کرد: محیط بانان استان با جدیت و گشت و کنترل مداوم از ورود افراد به محدوده دریاچه گهر جلوگیری کرده و در صورت مشاهده نسبت به اخراج آنان اقدام و برابر قوانین و مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

ایازی از متولیان حوزه گردشگری، راهنمایان تورهای گردشگری و تور گردان‌ها خواست از هدایت و آوردن هرگونه گردشگر در این محدودیت زمانی جهت عزیمت به دریاچه گهر خودداری کرده و از گروه های فعال دوست دار محیط‌زیست و عموم مردم خواست که در این خصوص با اطلاع‌رسانی صحیح با محیط‌زیست منطقه همکاری کنند.

گفتنی است، منطقه حفاظت شده اشترانکوه و دریاچه گهر با توجه به چشم‌اندازهای متنوع و بر اساس طرح مدیریت منطقه هرساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری بوده و این منطقه هرساله از ۱۵ خرداد تا مهرماه آماده پذیرائی و استقبال از گردشگران است.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

خبر بد درباره تخت جمشید و پاسارگاد

به گزارش رمز فردا : محمد درویش با اشاره به اینکه فرونشست زمین هنگامی که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *