جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

پزشکان ۹۷ درصد نسخ خود را «الکترونیک» نوشتند

رئیس اداره پزشکان، دارو و پاراکلینیک اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی آماری از وضعیت نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی دارو ارائه کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، ۹۷ درصد نسخ طرف قرارداد، به صورت الکترونیک ثبت شده است.

به گزارش رمز فردا ،سلیمه رحیمی مقدم ، آخرین وضعیت نسخه‌نویسی و نسخه پیچی نسخ الکترونیک را تشریح و اظهار کرد: در حال حاضر می‌توان گفت که تقریباً تمامی پزشکان مجهز به سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز جهت نسخه نویسی الکترونیک هستند.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار دریافتی از سامانه‌های مکانیزه سازمان تامین اجتماعی بیش از ۹۵ درصد نسخ پزشکان به شکل الکترونیک تجویز شده و حاکی از همکاری بسیار خوب پزشکان در اجرای سراسری طرح نسخه الکترونیک است.

وی در ادامه بر اهمیت طرح نسخه­ الکترونیک و همکاری پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک تاکید و گزارشی از پیشرفت نسخه الکترونیک طی هفت ماهه نخست سال جاری به شرح جداول زیر اعلام کرد و گفت که نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیک از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است:

نسخه نویسی الکترونیک

باتوجه به اطلاعات جدول فوق،   ‌مجموع نسخ صادر شده، ۸۰ میلیون و ۸۶۷ هزار و ۳۸۵ مورد بوده که از این میزان ۷۸ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۵۴ نسخه به صورت الکترونیک و ده میلیون و ۴۵۴ هزار و ۲۱۱ نسخه به صورت کاغذی نوشته شده است.

به عبارت دیگر می توان گفت که از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه ۹۷ درصد نسخ طرف قرارداد، به صورت الکترونیک ثبت شده است.

نسخه‌پیچی دارویی الکترونیکی

همچنین از ۶۸ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۵۲۶ نسخه دارویی، ۶۵ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۹۵ نسخه به صورت الکترونیک در داروخانه ها پیچیده شده و سه میلیون و ۳۳۶ هزار و ۹۳۱ مورد نسخه‌پیچی کاغذی انجام شده است.

بنابراین از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه ۹۵ درصد نسخه‌پیچی دارویی، به صورت الکترونیک اقدام شده است.

نسخه پیچی پاراکلینیک الکترونیکی

مجموع نسخ پاراکلینیک صادر شده طی هفت ماه اول امسال ۲۸ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۲۱۲ مورد بوده که ۲۳  میلیون و ۶۸۱ هزار و ۷۱۳ مورد به صورت الکترونیک و چهار میلیون و ۵۴۸ هزار و ۴۹۹ مورد به صورت کاغذی پیچیده شده است.

براین اساس از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه ۸۴ درصد نسخه پیچی پاراکلینیک، به صورت الکترونیک بوده است.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

به دلیل انتشار تصاویر توهین آمیز؛ دادستانی تهران علیه «دیجی کالا» اعلام جرم کرد

مرکز رسانه قوه قضائیه : به دلیل انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *