جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

خودروهای ناایمن؛ پاشنه آشیل تصادفات

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آغاز طرح زمستانی پلیس راهور از برنامه‌ریزی برای کاهش تصادفات برغم پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی ترددهای جاده‌ای خبر داد.

به گزارش رمز فردا ، سردار کمال هادیانفر در رزمایش طرح ترافیک زمستانی پلیس که در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: هر ساله در طرح‌های ترافیکی مختلف اعم از طرح ترافیک نوروزی، تابستانی، زمستانی، اربعین حسینی و … تمام دستگاه‌ها به طور تمام وقت و با ایثار انجام وظیفه می کنند.

وی ادامه داد: ما چند وظیفه اصلی را با همکاری هشت دستگاه دیگر  از جمله راهداری، هلال احمر، اورژانس و … در این طرح ها انجام می دهیم تا ان‌شاالله منجر به کاهش،سوانح و حوادث ترافیکی شود.

هادیانفر با بیان اینکه در طرح زمستانی سال گذشته ترددهای جاده‌ای ۱۴ درصد افزایش داشت، گفت: در این مدت و به نسبت افزایش ترددها، تصادفات فوتی  تنها چهارصدم درصد افزایش داشت.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ما اجازه ندادیم آمار جانباختگان در زمستان سال گذشته نسبت به سال ۹۹ افزایش داشته باشد، گفت: امسال با توجه به افزایش خودروها و دارندگان گواهینامه ، پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی ترددها را داریم و علیرغم وضعیت زمستانی که از سوی هواشناسی پیش‌بینی شده، باید تلاش کنیم با اقدامات شبانه‌روزی، شاهد کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی باشیم.

به گفته هادیانفر، در طرح زمستانی امسال که از ۲۳ آذر شروع می شود، همکاران ما در تمام جاده‌ها در  بیش ۶۰۰۰ پایگاه ثابت و سیار به صورت شبانه روزی تا ۲۰ اسفند حضور خواهند داشت. همچنین از ظرفیت پهپادی و هوافراجا و ۸۱۶۷ خودرو سبک، ۷۰ بالگرد استفاده خواهیم کرد.

رییس پلیس راهور کشور ابراز  امیدواری کرد: ایمنی خودروها به سمتی پیش رود که در سال ۱۷ هزار کشته نداشته باشیم.

هادیانفر با تاکید بر اینکه در حال حاضر خودروهای ناایمن پاشنه آشیل تصادفات شده است، به پنج عامل تصادفات اشاره کرد و گفت: امیدواریم با ایمن سازی خودروها و اصلاح قوانین و آموزش به رانندگان و اصلاح نقاط حادثه خیز شاهد کاهش تصادفات و حوادث جاده ای باشیم.

منبع :  ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

به دلیل انتشار تصاویر توهین آمیز؛ دادستانی تهران علیه «دیجی کالا» اعلام جرم کرد

مرکز رسانه قوه قضائیه : به دلیل انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *