جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

رصد بازارها در ۶ تیرماه؛ ثبات قیمت ارز و سکه همزمان با رشد بورس

تهران- رمز فردا به نقل از ایرنا- شاخص کل بورس تهران امروز نیز مانند روز گذشته بازدهی بالاتری نسبت به سایر بازارها از جمله ارز، طلا و سکه داشت.به گزارش خبرنگار رمز فردا به نقل از خبر نگار ایرنا، رصد بازارها در روز یکشنبه نشان‌دهنده پیشتازی بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی است به طوری که بورس همانند دیروز بیشترین بازدهی را عاید سرمایه‌گذاران خود کرد.

شاخص کل بورس، در ادامه روند روز گذشته صعودی ماند و با چهار هزار و ۴۷۴ واحد رشد (معادل ۰.۳۸ درصد) به یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۴۸۵ واحد رسید.

این در حالی است که این بازار روز گذشته جهشی ۲۰ هزار و ۷۲۸ واحدی را تجربه کرده بود و انتظار این بود که مقداری از جهش روز گذشته در بازار امروز اصلاح شود.

با این حال، بازارهای طلا، سکه و ارز روز آرامی را پشت سر گذاشتند و قیمت آنها تحت تاثیر مسائل سیاسی به ویژه اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که مدعی شده بود زمان خروج این کشور از مذاکرات وین نزدیک شده است، قرار نگرفت.

از سوی دیگر بانک مرکزی امروز گزارش تازه خود از روند معاملات و قیمت مسکن در شهر تهران در خردادماه را اعلام کرد که براساس آن تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت با ۲۹.۶ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته به پنج هزار و ۱۰۰ واحد رسیده است.

این رشد در حالی به ثبت رسیده که متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در ماه گذشته برابر با ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه مشابه سال ۱۳۹۹ رشدی ۵۶.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

تداوم روند رو به رشد بورس

شاخص کل در بازار بورس امروز چهار هزار و ۷۴۷ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۴۱۷ واحد افزایش به ۳۸۲ هزار و ۳۲۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۹۰۸ واحد رشد به ۲۴۴ هزار و ۹۹۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۲۰۸ واحد افت و شاخص بازار دوم ۲۲ هزار و ۲۰۵ واحد افزایش داشت.

روند معاملات امروز متعادل‌تر از روز گذشته دنبال شد و با وجودی که بازار در ساعت ابتدایی معاملات، تا ۲ هزار واحد نیز منفی شد اما در نهایت با سبزپوشی به کار خود پایان داد.

۲۹ میلون و ۶۰۰ هزار تومان؛ متوسط قیمت مسکن در پایتخت

براساس داده‌های بانک مرکزی، متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در خردادماه امسال ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل سه درصد و خرداد سال گذشته ۵۶.۶ درصد افزایش یافته است.

منطقه یک تهران ۶۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالاترین قیمت و منطقه ۱۸ با ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمترین را در دوره مذکور داشتند. منطقه یک رشد قیمت ۶۰.۹ درصدی و منطقه ۱۸ نیز ۴۱.۹ درصد افزایش قیمت نسبت به خرداد ۹۹ داشتند.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهند که از مجموع پنج هزار و ۱۰۲ معامله مسکن انجام شده، واحدهایی تا پنج سال ساخت با ۳۵.۸ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند که نسبت به خرداد سال ۹۹ حدود ۳.۱ درصد کاهش یافته است.

در خردادماه امسال تمایل به خرید و فروش ساختمان با عمر پنج سال ساخت، کم و در مقابل افراد به دنبال واحدهای با عمر ۶ تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۵ سال بودند.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف بیانگر این است که در مجموع ۷۱.۸ درصد معاملات خردادماه در مناطق پنج، ۱۰، چهار، دو، هفت، ۱۵، ۱۴، هشت، یک و ۱۱ بوده است. ۱۳.۹ درصد معاملات در منطقه پنج، ۹.۸ درصد در منطقه ۱۰ و ۸.۱ درصد در منطقه چهار انجام شده است.

 

روز آرام بازار ارز و سکه

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران با کاهش ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته (شنبه) به رقم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی پنج‌ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۴۹ هزار تومان رسید.

ثبات قیمت ارز و سکه همزمان با رشد بورس

امروز همچنین در بازار آزاد هر دلار آمریکا ۲۴ هزار و ۴۵۰ تومان فروخته می‌شد که ۵ تومان نسبت به روز گذشته کاهش نشان می‌دهد.

یورو نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲۸ هزار و ۲۹۱ تومان قیمت خورده بود.

هر پوند انگلیس اما با ۳۳ تومان رشد در مدت زمان مشابه، ۳۴ هزار و ۴۲۴ تومان معامله می‌شد.

درهم امارات نیز ۶ تومان افزایش قیمت داشت و ۶ هزار و ۶۶۱ تومان فروخته می‌شد.

این مطالب را نیز ببینید!

قیمت تاکسی برقی‌های تهران چقدر است؟

به گزارش رمز فردا  : تشکری هاشمی در خصوص ورود تاکسی‌های برقی و قیمت آن گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *