سه شنبه , اردیبهشت ۴ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

بازدهی نجومی بورس در فروردین ۱۴۰۲ + نمودار

به گزارش رمز فردا : در فرودین ماه ۱۴۰۲ بازدهی ماهانه بورس برای دومین ماه متوالی مثبت شد و شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم. شاخص کل بورس و شاخص هم وزن بورس در یک ماه اخیر رشد چشمگیری را ثبت کردند.
 بازدهی نجومی بورس در فروردین 1402 + نمودار

به گزارش رمزفردا  ، شاخص کل بورس در پایان معاملات روز چهارشنبه ۳۰ فروردین به سطح ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار واحد رسید تا فروردین ۱۴۰۲ را در کانال ۲٫۳ میلیون واحدی و در بالاترین رقم تاریخی به پایان ببرد.

بدین ترتیب پس از روند صعودی اسفند، بورس در فروردین ماه نیز به صعود ادامه داد و ضمن دستیابی به قله تاریخی ۲ میلیون و ۱۰۷ هزار واحدی، از آن نیز بالاتر رفت.

شاخص کل در بهمن ماه گذشته نزول ۹ درصدی را ثبت کرده بود اما در اسفند ماه ۲۸ درصد رشد کرد. شاخص هم وزن نیز در اسفند گذشته ۲۳ درصد صعود کرده بود.

بازدهی ماهانه بازار سهام

با ایستادن شاخص بورس در سطح ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار واحد  بازدهی بورس در فروردین ماه به مثبت ۱۸٫۵ درصد رسید. شاخص ۱۴ روز صعودی را پشت سر گذاشت و تنها در ۳ روز نزول کرد. شاخص کل در مجموع ۳۶۳ هزار و ۶۷۶ واحد رشد کرد.

شاخص کل هم‌وزن نیز در آخرین روز کاری فروردین نسبت به آخرین روز معاملاتی اسفند ماه ۱۷۵ هزار و ۵۰۶ واحد بالاتر ایستاد. بنابراین شاخص هم‌وزن رشد ۳۰ درصدی را در فروردین پشت سر گذاشت.

ورود پول حقیقی

در ۱۷ روز معاملاتی فروردین ماه در ۱۴ روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و مجموع تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی در اولین ماه سال، ۹ هزار و ۴۱۱ میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه ۵۵۳ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شده است که نسبت به اسفند ماه رشد ۲۵ برابری -معادل ۲۶۶۵ درصد- داشته است که جهش قابل توجهی است.

منبع : اقتصادنیوز

 

این مطالب را نیز ببینید!

قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳| شیب تند کاهش قیمت‌ها

امرو قیمت طلا و سکه امروز بر مدار کاهش حرکت کرد، قیمت دلار مبادله ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *