جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در رشته مهندسی برق- گرایش قدرت

نحوه و شرایط پذیرش دانشجو در مقطع دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۲ ۱۴۰ رشته مهندسی برق- گرایش قدرت از طریق آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد های درخشان دانشگاه علم و صنعت ایران اعلام شد.

به گزارش رمز فردا ، دانشگاه علم و صنعت ایران اعلام کرد درخواست دانش آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲را در چارچوب ضوابط وزارت علوم(آیین نامه استعدادها درخشان ) و مصوبه ستاد ممتازین دوره دکتری دانشگاه، رشته مهندسی برق- گرایش قدرت، جهت پذیرش مورد بررسی قرار می دهد.

دانشجویان ورودی (چهارم ترم ارشد رشناسی۱۴۰۰ ) که تئوری واحدهای تمام(نامه پایان از غیر)خود گذرانده باشند در صورتی که جزء رتبه های اول، دوم یا سوم باشند، می توانند بدون کسب ۷ امتیاز تبصره ۱ در آزمون مصاحبه شرکت نمایند.

در صورتی که تعداد هر ورودی در هر کد رشته محل در دوره کارشناسی ارشد تا ۵ نفر باشد، صرفا رتبه اول، چنانچه ظرفیت پذیرش بین ۶ تا ۱۰ نفر باشد، رتبه های اول و دوم و برای تعداد ۱۱ نفر بالاتر، رتبه های اول تا سوم قابل قبول خواهد بود. (گواهی رتبه الزامی است).

به مقالاتی که در مرحله داوری(Review Under )باشند تا ۳ امتیاز تعلق می گیرد. مشروط بر این که صفحه نشان دهنده وضعیت مقاله در سایت مجله که به تایید استاد راهنمایدانشجو رسیده باشد، به همراه فایل مقاله بارگذاری شود.

همچنین قبولی سطح زبان خارجی دانشجو پس از پذیرش در دوره دکتری و قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق با آئین نامه مصوب دانشگاه) باشد و دانش آموختگان حداکثر تا ۲ سال پس از فراغت تحصیل می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برخوردار شوند. ملاک محاسبه دو سال، از تاریخ دفاع دانشجو تا شهریور ۱۴۰۲ می باشد.

دانش آموختگان دانشگاههای پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی، غیرانتفاعی، جامع علمی کاربردی و پردیس های خودگردان و بین الملل (سایر دانشگاه ها) دوره های مجازی و نیمه حضوری (سایر دانشگاه ها) مطابق آئین نامه، مجاز به ورود به دوره دکتری این دانشگاه نمی باشند.

پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد جهت ورود بدون آزمون در مقطع دکتری مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تایید سازمان سنجش آموزش کشور انجام می پذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده از سوی داوطلب به معنی پذیرش قطعی وی برای انجام مصاحبه نمی باشد و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیت ها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد.

در هر زمان (حتی زمان فارغ التحصیلی) مشخص گردد که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آیین نامه مربوطه بوده است، پذیرش وی لغو و عواقب ناشی از آن به عهده خود متقاضی خواهد بود. دانشجویان می‌توانند در صورت داشتن سوال و یا بروز هر گونه مشکل در انجام مراحل ثبت نام، با پست الکترونیک به نشانی ir.ac.iust@falakiyan تماس بگیرند.

این مطالب را نیز ببینید!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

ناسا قصد دارد در هفته آینده یک سیستم بادبان خورشیدی را به فضا پرتاب کند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *