جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد:پیشنهاد رنگبندی گواهینامه‌های رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا از ارائه پیشنهاد رنگبندی گواهینامه‌های رانندگی به دولت خبر داد و گفت: بر اساس این پیشنهاد که در کمیسیون زیربنایی دولت در حال بررسی است گواهینامه‌ رانندگان قانونمند از سفید به نقره‌ای و ‌مدتی بعد به طلایی تبدیل می‌شود.

به گزارش رمز فردا ، سردار سید کمال هادیانفر در نشست خبری که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: در ابتدا از مردم عزیز که تقریبا همگی کاربر ترافیک هستند و ٩۵ درصدشان نیز قانونمند هستند تقدیر و تشکر می‌کنم. همکاران من در ایام مختلف و به طور شبانه‌روزی در تمامی شهرها و جاده‌های کشور در حال خدمت به مردم هستند.

به ازای هر دو نفر در کشور یک نفر وسیله نقلیه دارد

وی با اشاره به ضرورت توجه به سهم دستگاه‌ها در تصادفات گفت: برابر قانون ٣٢ دستگاه در امر تصادفات نقش دارند که باید به وظایف خود عمل کنند.
رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ٢۵ هزار کیلومتر از ٢٩٧ هزار کیلومتر راه کشور از نوع اصلی است، گفت: در مرز ۵٢ میلیون گواهینامه در کشور هستیم که بیش از ٨٠ درصد آن مربوط به خودرو است. ما امروز در مرز ۴٠ میلیون وسیله نقلیه هستیم و به عبارتی به ازای هر دو نفر در کشور یک نفر وسیله نقلیه دارد که این نسبت به توازن دنیا یک مقدار زیاد است.

هادیانفر از افزایش ٣.١ درصدی دارندگان گواهینامه در سال ١۴٠١ خبر داد و گفت: ٢۵ درصد نیز ترددهای جاده‌ای افزایش داشت.

هنوز در بحث ایمنی خودروها دچار مشکل هستیم

وی با اشاره به برگزاری شورای‌عالی ترافیک گفت: تنها یک جلسه از این شورا با حضور رئیس جمهوری و مابقی با حضور معاون اول ایشان برگزار شد. واقعیت این است که دیگر صرفا برگزاری جلسه چاره‌ای را حل نخواهد کرد و باید تصمیمات درست گرفت و اعتبارات دستگاه‌هایی مانند اورژانس، هلال احمر و … تامین شده و افزایش یابد. انتظار ما از دولت مردمی و انقلابی دکتر رئیسی این است که به این موارد توجه کنند.
هادیانفر از پیگیری برای توقف تولید خودروهای ناایمن از سوی پلیس خبر داد و گفت: اما متاسفانه هنوز و علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری و شخص ریاست جمهوری ما هنوز در بحث ایمنی خودروها دچار مشکل هستیم و اقدامی در راستای ایمنی انجام نشده است و ما تقریبا هر روز شاهد تصادفات شدید هستیم، متاسفانه در تصادفات هنوز درها قفل می‌شود، خودرو دچار حریق می‌شود.

آزادسازی ۳۲ میلیون پلاک خودرو

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین درباره آزادسازی پلاک خودروهای سواری نیز گفت: بیش از ٣٢ میلیون پلاک را هم از نظر شماره و هم از نظر پلاک آزادسازی کردیم و این پلاک‌ها به طور رندوم به خودروها داده می‌شود.

رنگبندی گواهینامه ‌های رانندگی ؛ صدور گواهینامه‌های طلایی و نقره‌ای برای رانندگان قانونمدار

هادیانفر از ارائه پیشنهاد پلیس راهور برای رنگبندی گواهینامه ‌های رانندگی به دولت خبر داد و گفت: بر اساس این پیشنهاد که در کمیسیون زیربنایی دولت درحال بررسی است اگر راننده‌ای رانندگی درستی داشته باشد بعد از مدتی گواهینامه‌اش از سفید به نقره‌ای ‌ مدتی بعد از نقره‌ای به طلایی تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در واقع یک سرمایه اجتماعی برای راننده است ویکی از تسهیلاتی که ما در آن پیش‌بینی کردیم امکان تخفیف در جرایم و حتی حذف شدن برخی از جرائم برای دارندگان گواهینامه طلایی یا نقره‌ای است.

رئیس پلیس راهور فراجا در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا رانندگان باید برای تعویض رنگ گواهینامه خود مراجعه کنند، گفت: ما به طور سیستمی این موارد را رصد کرده و هنگامی که زمان ارتقای گواهینامه فرا برسد دارنده گواهینامه فراخوان شده و مثلاً گواهینامه سفید از وی دریافت و گواهینامه نقره‌ای به او داده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این طرح به زودی اجرایی شود.

مرگ ١٩ هزار و ۴٩٠ نفر در حوادث رانندگی ۱۴۰۱

افزایش ۲۷۱۲ نفری آمار فوتی‌های تصادفات نسبت به ۱۴۰۰

هادیانفر در ادامه موضوع تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: در سال ١۴٠١ حدود یک میلیون و صدهزار تصادف رخ داد که ما برای ۵٧٢ هزار و٣۵۴ مورد کروکی صادر کردیم. اما آنچه که ما را نگران و ناراحت کرد مرگ ١٩ هزار و ۴٩٠ نفر در حوادث رانندگی بود که دو هزار و ٧١٢ مورد بیشتر از سال ١۴٠٠ بود.
وی افزود: این آمار نگران کننده است و سال‌ها بود که چنین آماری نداشتیم، من عاجزانه از مردم اعم از راننده، مسافر و عابر پیاده تقاضا می‌کنم که مراقب خودشان باشند. قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: من امروز هشدار می‌دهم که اگر با همین روند جلو برویم تا پایان سال ١۴٠٢ شمار فوتی‌های تصادفات ما از ٢٠ و ٢١ هزار نفر فراتر خواهد شد. این اصلا خوب نیست از دولت و مجلس خواهش می‌کنیم که ورود کنند. ما ٢٠ تا ٣٠ راهکار ساده دادیم برای کاهش تصادفات، دولت و مجلس وظیفه‌اش کمک کردن است، منتی نیست. اینکه شب عید یک جلسه بگذاریم که نمی‌شود، اگر نیاز به تغییر قانون و مقررات است باید اقدام شود.

۴٢ درصد فوتی‌های تصادفات در بیمارستان است

هادیانفر ادامه داد: حتما قانون مستهلک و ناکارآمد است و باید بازنگری شود، دولت حتما باید منابع ویژه بگذارد. ما در نوروز تمام توان خود را می‌گذاریم و ٩٠ هزار نفر را در حالت آماده‌باش در می‌آوریم اما باز هم روند افزایشی است. ۴٢ درصد فوتی‌های تصادفات در بیمارستان است، چرا امکانات کم است که نتوان تروما را تشخیص داد؟ طرف با طحال پاره می‌رود بیمارستان ابزار تشخیص ندارد و مرخص می‌کنند و یک ساعت بعد فوت می‌کند، بیمارستان‌ها باید تجهیز شود.
هادیانفر ادامه داد: شش درصد در حین انتقال جان خود را از دست می‌دهند که لازم است برای کاهش آن اورژانس و هلال احمر تقویت شود. ۵٢ درصد هم در دم و صحنه تصادف کشته می‌شوند که لازم است همه دستگاه‌ها در این خصوص اقدام کنند.

وی بار دیگر از ایمنی خودروها انتقاد کرد و گفت: بسیار متاسفم که برغم تاکیدات مسئولان عالی به ایمنی خودروها اهمیتی داده نشد و هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

انتقاد پلیس از توقف روند اسقاط خودروها

رئیس پلیس راهور فراجا از توقف روند اسقاط خودروها نیز انتقاد کرد و گفت: امروز گنجایش تهران ١.٩ میلیون دستگاه وسیله نقلیه است. اما هشت میلیون وسیله نقلیه داریم خب معلوم است که شهر قفل می‌شود. چرا فرآیند اسقاط متوقف شده است؟
هادیانفر افزود: امروز حداکثر سن خودرو هفت سال است، اما مثلاً نیسانی که ٧۴ سال است تولید می‌شود می‌تواند با یک برگه معاینه فنی بازهم تردد کند.

رایزنی با ١٠ کشور برای به رسمیت شناختن گواهینامه ‌های رانندگی طرفین

هادیانفر از رایزنی با ١٠ کشور برای تبدیل گواهینامه ‌های رانندگی خبر داد و گفت: با کشورهای اسپانیا، نیکاراگوئه‌، قطر، ایتالیا، چین، بلغارستان، ترکیه، ارمنستان، گرجستان و قزاقستان رایزنی کردیم و بنا شد بزودی گواهینامه ‌های رانندگی ما در این کشورها به رسمیت شناخته شود و گواهینامه این کشورها نیز در ایران رسمیت پیدا کند.
وی افزود: در واقع با این اقدام اگر مثلاً فردی گواهینامه رانندگی ایرانی داشته باشد و به پلیس ایتالیا مراجعه کند، می‌تواند گواهینامه رانندگی خود را به گواهینامه رانندگی معتبر در آن کشور تبدیل کند.
هادیانفر همچنین به کنوانسیون تبادل گواهینامه با ٧۶ کشور جهان اشاره کرد و گفت: بر اساس این کنوانسیون می‌توان در ٧۶ کشور جهان گواهینامه شش ماهه بین‌المللی دریافت کرد و این موضوع با توافق با آن ١٠ کشور متفاوت است.
به گفته رئیس پلیس راهور فراجا پلیس در حال پیگیری است تا امکان درج متن انگلیسی روی گواهینامه هم فراهم شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از اجرای طرح تسهیل صدور گواهینامه برای موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: در کشورمان شش میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت داریم که راکبان آنها گواهینامه ندارند. ما بررسی کردیم تا شرایطی را فراهم کنیم تا امکان دریافت گواهینامه آسان برای این افراد فراهم شود. در همین راستا با ۱۸۶ آموزشگاه رانندگی هماهنگی‌های لازم انجام شد و بنا شد تا هزینه پرداختی برای این افراد نصف هزینه‌های فعلی باشد.

هادیانفر افزود: البته تخفیف صادر شده و همچنین دیگر تسهیلات صرفا شامل افرادی خواهد شد که مالک موتورسیکلت باشند و اگر کسی موتورسیکلت نداشته باشد باید با همان هزینه‌های مصوب و طی روال معمول نسبت به دریافت گواهینامه موتورسیکلت اقدام کند.

وی درباره سند صادر شده از سوی پلیس برای مالکیت خودرو نیز گفت: این موضوع هم در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و هم در قانون بودجه ۱۴۰۲ از سوی دولت نیز مورد موافقت قرار گرفته و مجلس نیز آن را به تصویب رسانده و بر اساس آن سند صادر شده از سوی پلیس برای خودرو به منزله سند رسمی بوده و دیگر نیازی به ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی نیست. ما همچنین در حال بررسی هستیم تا هزینه اضافه‌ای بابت سند کارخانه نیز به مردم تحمیل نشود.

صدور ۱۳۱ میلیون برگه جریمه در سال ۱۴۰۱

هادیانفر از صدور ۱۳۱ میلیون برگ جریمه برای خودروهای متخلف در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: عمده تمرکز ما پیرامون حدود ۲۰ مورد تخلف حادثه ساز است و ما بدون هیچ اغماضی با تخلفات حادثه ساز برخورد خواهیم کرد. طبق گزارش‌ها ۹۱ درصد از جرایم رانندگی در سال ۱۴۰۱ وصول و به خزانه دولت واریز شده است. ۸۰ درصد از دستگاه‌های دولتی هم جرایم رانندگی مربوط به ناوگان خود را پرداخت کردند.

پیشنهاد پلیس برای افزایش رقم جرایم رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه برابر قانون هر سه سال یکبار باید در رقم جرایم رانندگی بازنگری شود، گفت: حدود هفت سال بود که بازنگری در رقم جرایم رانندگی انجام نشده بود و اتفاقا پلیس نیز با توجه به شرایط کرونا و همچنین وضعیت اقتصادی با هر گونه افزایش رقم جرایم رانندگی مخالفت کرده بود اما در حال حاضر باید بگویم که دیگر جرایم بازدارندگی ندارد و متاسفانه آمارها نشان می‌دهد که تخلفات و تصادفات ما نیز هر دو افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز پلیس با کمک وزارت دادگستری در حال بررسی ارقام جدید برای جرایم رانندگی است. علاوه بر افزایش رقم جرایم که قطعا می‌تواند بازدارندگی ایجاد کند ما این پیشنهاد را مطرح کردیم تا مجازات جایگزین نیز برای تخلفات در نظر گرفته شود و بازنگری در قانون داشته باشیم.

وی درباره شناسایی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز در جاده‌ها و معابر نیز گفت: متاسفانه هنوز شهرداری‌ها اقدام جدی در جهت رفع نقاط حادثه خیز شناسایی شده انجام ندادند و ما از آنها گله مندیم اما وزارت راه اقدامات خوبی انجام داده و ۳۵۰ نقطه را تا پایان سال ۱۴۰۱ با اعتبارات خودش ایمن سازی کرده و بنا شد تا یک سری از نقاط نیز تا پایان امسال ایمن سازی شود.

هادیانفر با بیان اینکه حدود ۱۰۰۰ نقطه پر تصادف از میان نقاط حادثه ساز جاده‌ای با عنوان اولویت اول ایمن سازی انتخاب شده است، گفت: آمارها نشان داده است که ۲۸.۵ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی در این نقاط جان خود را از دست داده‌اند. ایمن سازی این نقاط نیازمند اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی است که خب این باید از سوی دولت و با حمایت مجلس تامین شود. مگر اعتبار سازمان راهداری چقدر است که بخواهد این ۵۰۰۰ میلیارد تومان را تامین کند.

وی بر ضرورت افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در کشور تاکید کرد و گفت: حدود ۵۰۰۰ دوربین در سراسر کشور فعال است که اینها کفاف این حجم از تردد در کشورمان را نمی‌دهد. لازم است که برنامه‌ای برای افزایش تعداد دوربین‌ها داشته باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره اعلام تخلفات و جرایم رانندگان نیز گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد که حدود ۹۸ درصد تخلفات از طریق پیامک به مردم اعلام شده است. باقی موارد نیز یا شماره خاموش بوده و یا خط عوض شده و تغییر آن به پلیس اعلام نشده است. مردم توجه داشته باشند که پیامک‌هایی به منزله جریمه بوده و باید پرداخت شود که شناسه پرداخت داشته باشد. گاهی ممکن است پیامک‌های هشداری برای مردم صادر شده یا پیامکی صادر شود و تا زمان بررسی نهایی شناسه قبض وجود نداشته باشد که اینها نیازی به پرداخت ندارد.

استفاده از ربات‌های هوشمند برای کاهش خطا در صدور جرائم

هادیانفر افزود: برای شناسایی و کاهش ضریب خطا در پیامک‌ها از سامانه‌ای استفاده کرده‌ایم که به وسیله ربات‌ها تمامی مشخصات خودرو تطبیق داده شده و صرفا جریمه برای پلاک صادر نمی‌شود. بلکه بررسی می‌کنیم که آیا پلاک متعلق به همان خودرو است و با مشخصات آن سازگاری دارد یا خیر؟

وی درباره اقدامات پلیس درباره استفاده از تجهیزات هوشمند در مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی نیز گفت: ۲۵۰۰ دستگاه وسیله نقلیه جدید به ناوگان خودرویی پلیس راهور اضافه شده است. ما گشت‌های نامحسوس بزرگراهی را نیز ایجاد کرده و توسعه دادیم.

هادیانفر افزود: همچنین کروکی الکترونیک در حال نهایی شدن است و به زودی از سامانه جامع رسیدگی به حوادث نیز رونمایی خواهد شد. کروکی‌های الکترونیک مزیت‌های زیادی دارد از جمله اینکه می‌تواند از پرداخت خسارات برای تصادفات ساختگی جلوگیری کند. این رقم در حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان است و ما امیدواریم که در نیمه اول سال ۱۴۰۲ کروکی‌های الکترونیکی نیز نهایی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از حذف چیپ از کارت ماشین و گواهینامه نیز خبر داد و گفت: در کارت خودرو و گواهینامه از QR کد استفاده کردیم. این موضوع سبب شد تا دیگر هیچ گواهینامه و کارت ماشینی در نوبت صدور قرار نگیرد و تمام اطلاعات مورد نیاز ما از طریق QR کد قابل دسترسی است.

رئیس پلیس راهور فراجا از ادامه اجرای طرح ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی نیز خبر داد و گفت: تسهیلات لازم در این خصوص همچنان وجود دارد. البته تعدادی از این وسایل نقلیه دیگر فرسوده شده‌اند و بخشی دیگر نیز مشکلاتی نظیر مهریه، بدهی و … دارند.

شماره‌گذاری اینترنتی در ۷ مرکز

هادیانفر درباره شماره گذاری اینترنتی نیز گفت: هم اکنون در هفت مرکز شماره گذاری به شکل اینترنتی در حال انجام است اما میزان استقبال مردم از شماره گذاری‌های اینترنتی کمتر است درحالیکه مردم از این طریق می‌توانند ظرف مدت ۱۰ دقیقه پلاک خود را دریافت کنند. ما همچنین از سال گذشته سامانه جامع شماره گذاری از در کارخانه اجرایی کردیم و دیگر هیچ خودرویی بدون پلاک در شهر و معابر تردد نخواهد کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا در پاسخ به پرسشی درباره نمرات منفی گواهینامه‌ها نیز گفت: توصیه ما این است که رانندگان دارای ۲۵ یا ۳۰ نمره منفی اصلا رانندگی نکنند. چرا که مجاز به رانندگی نیستند و اگر خدای نکرده تصادفی بکنند مانند فردی که گواهینامه نداشته با آنان برخورد شده و بیمه‌ها امکان پرداخت خسارت به آنان را نخواهند داشت.

وی درباره اینکه افراد دارای نمره منفی چگونه می‌توانند از نمره منفی گواهینامه خود باخبر شوند نیز گفت: برای این افراد پیامک صادر می‌شود و علاوه بر آن از طریق مراجعه به سامانه راهور ۱۲۰ می‌توان نسبت به اطلاع از نمره منفی اقدام کرد. توجه داشته باشید که سه ماه، شش ماه، یکسال و محرومیت دائم از رانندگی از جمله مجازات‌هایی است که برای نمرات منفی در نظر گرفته شده و اگر راننده مدتی را رانندگی نکند و هیچ تخلفی اعم از تخلف حادثه ساز و تخلفات راهنمایی و رانندگی مرتکب نشود سوابقش پاک خواهد شد.

هادیانفر با بیان اینکه دو میلیون و ۶۶۰ هزار دستگاه خودرو دارای بیش از یک میلیون تومان جریمه هستند، گفت: برابر قانون خودروهای بالای یک میلیون تومان جریمه باید توقیف شوند که ما گفتیم مراعات مردم را بکنند و خودروهای بیش از سه میلیون تومان جریمه توقیف شوند. در حال حاضر ۱۶۶ هزار دستگاه خودرو نیز بیش از سه میلیون تومان جریمه دارند که لازم است هر چه سریعتر نسبت به پرداخت این جرایم اقدام شود.

وی آمار نقل و انتقال خودروهای سواری را نیز اعلام کرد و گفت: یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۱۸ دستگاه خودرو سواری صفر در سال ۱۴۰۱ شماره گذاری شده که افزایشی ۳۵ درصدی داشته است. در مجموع نیز شش میلیون نقل و انتقال خودرو داشتیم اما متاسفانه روند اسقاط و خروجی خودروها نزدیک به صفر است و شرایط تردد خودروها در معابر مانند قیفی است که فقط خودرو به آن اضافه می‌شود و خودرویی از آن خارج نمی‌شود. باید بگویم که متاسفانه اقدام جدی را نیز در این خصوص از سوی دولت و مجلس شاهد نبودیم و خودروسازان و وارد کنندگان با همان یک و نیم درصد عوارض بدون اسقاط خودروهای جدید را وارد چرخه می‌کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه یک میلیون و ۶۹۵ هزار نفر نیز گواهینامه رانندگی جدید را در سال ۱۴۰۱ دریافت کردند، گفت: این افراد دقت داشته باشند که اجازه رانندگی در جاده‌ها را ندارند و در صورت بروز حادثه و تصادف بیمه‌ها خسارتی به آنان پرداخت نخواهند کرد. در سالی که گذشت دو میلیون و ۲۳۳ هزار گواهینامه المثنی و تمدیدی نیز صادر شد. در مجموع ۳۲ درصد گواهینامه‌های جدید و ۳۱ درصد مجموع خدمات مربوط به گواهینامه در سال ۱۴۰۱ افزایش داشت.

وی از ارائه ۲۳۲ میلیون خدمت از سوی پلیس راهور به مردم در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۱۲۱ میلیون خدمت در حوزه شهری و ۱۵۰ میلیون خدمت نیز در حوزه برون شهری به مردم ارائه شد، ۸۱ میلیون خدمت نیز از جنس شماره گذاری وتعویض پلاک و … انجام شده است.

هادیانفر در ادامه بیان کرد: اینکه نیاز به نوسازی ناوگان فرسوده پلیس، هلال احمر، اورژانس و دیگر دستگاه‌ها را داریم در توان کسی جز دولت هست؟ چرا بر این نوسازی اهتمام جدی نیست؟ اسقاط متوقف و صوری است و وضعیت خوبی نداریم. همه قطعات خودر و موتور از چین وارد میشود و اینجا مونتاژ می‌شود و می‌گویند این خودروی ملی است! دولت باید در اینجا نقش‌آفرینی کند تا خودروی ملی تولید شود.

وی درباره پرداخت نقدی عوارض از خودروها نیز گفت: ۱۱ عوارضی به صورت الکترونیک عوارض می‌گیرد و مابقی نقدی است چراکه به به بخش خصوصی واگذار شده است و بخش خصوصی هم علاقمند به دریافت پول نقد است و حتی برخی از آنها رفته‌اند و از مقام قضایی نامه‌گرفته‌اند که باید عوارض را نقدی دریافت کنند. باید تمام عوارض‌ها الکترونیک شود تا ترافیک ایجاد نشود و پلیس هم پیگیر این موضوع است. اما متولی اصلی در این خصوص بخش خصوصی و راهداری است.

هادیانفر درباره عدم تناسب جریمه پرداخت نکردن عوارض و رقم عوارض و اینکه عوارض در یک مسیر ۴۰ هزار تومان و جریمه عدم پرداخت آن هم ۴۰ هزار تومان است، گفت:‌ این موضوع ارتباطی به پلیس ندارد و باید از سوی دولت مورد بررسی قرار بگیرد.

نمایشگاه کتاب باید در شهر آفتاب برگزار می‌شد

رئیس پلیس راهور فراجا درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی (ره) نیز گفت:‌ ما بارها تاکید کرده‌ایم که باید پیوست‌های ترافیکی و همچنین مقررات و قوانین مربوط به ترافیک اجرا شود. امروز مردم از وجود نمایشگاه بین‌المللی که ۷۰ سال پیش در آن محل ساخته شد راضی نیستند و برگزاری نمایشگاه‌های پرتردد ترافیک آنجا را دچار اخلال می‌کند. در مورد نمایشگاه کتاب هم همینطور. نظر پلیس این است که این نمایشگاه‌ها باید در شهر آفتاب برگزار شود. اما به هرحال قدرت وتو در دست برخی از عزیزان است.

هادیانفر با تاکید بر اینکه در تصادفات سهم تمامی دستگاه‌ها و مقصران مشخص می‌شود، گفت:  ابلاغ کردیم که حتی اگر سازمان استاندارد هم سهمی در وقوع یک تصادف دارد مشخص شود.ما در این خصوص تعارفی نداریم. برخی فکر می‌کنند که اگر خودرویی نا ایمن باشد پلیس می‌تواند به سرعت از شماره‌گذاری آن جلوگیری کند. اینطور نیست و گرچه ما در مورد پراید و پژو صراحتا گفتیم که دیگر شماره گذاری انجام نمی‌شود، اما شماره‌گذاری خودروها با تائیدیه‌هایی از سوی سازمان استاندارد، سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت صمت انجام می‌شود و پلیس مجری قانون است.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

به دلیل انتشار تصاویر توهین آمیز؛ دادستانی تهران علیه «دیجی کالا» اعلام جرم کرد

مرکز رسانه قوه قضائیه : به دلیل انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *