پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

حاشیه‌نگاری خبرنگاران از حوزه‌های رای‌گیری در تهران

حاشیه‌نگاری خبرنگاران ایسنا از حوزه‌های رای‌گیری در تهران

رای گیری از واجدین شرایط چهار انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد

به گزارش ایسنا،  فرآیند اخذ رای از واجدین شرایط شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ی ریاست جمهوری، ششمین دوره ی شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میاندوره پنجمین دوره ی مجلس خبرگان رهبری در استان های تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران و همچنین اولین میاندوره یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه ی «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «میانه»، «آستانه اشرفیه»، «تفرش، آشتیان و فراهان»، «گچساران و باشت» و «بهار و کبودرآهنگ» از ساعت ۷ صبح روز جمعه مورخ ۲۸-۳-۱۴۰۰ آغاز شد.

طبق گزارشات دریافتی، کلیه ی شعب اخذ رای انتخابات در سراسر کشور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا  آماده ی اخذ رای از هموطنان عزیز می باشند.
همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی برای رای دادن، ضروری است.

رای دهندگان هنگام مراجعه به شعب، خودکار شخصی و ماسک به همراه داشته باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰) در اولین دقایق آغاز رای‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری، با حضور در شعبه اخذ رای شماره ۱۱۰ واقع در حسینیه امام خمینی (ره) رای خود را به صندوق انداختند.

رهبر انقلاب اسلامی روز انتخابات را روز ملت ایران دانستند و تاکید کردند: امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردم هستند.

حسن روحانی رئیس جمهوری  نیز صبح جمعه با حضور در ستاد انتخابات کشور رای خود را در صندوق‌های رای مستقر در این ستاد انداخت.

علی رضا معزی در توئیتر نوشت :رئیس‌جمهور  روحانی برای شرکت در انتخابات و بازدید از ستاد انتخابات در وزارت کشور حضور یافت. این بازدید با مجوز ستاد ملی کرونا و با رعایت پروتکل‌ها انجام می‌شود.

حسن روحانی پس از بازدید ستاد انتخابات کشور و انداختن رای خود به صندوق مستقر در این ستاد گفت: امیدوارم مردم به وظیفه ملی، دینی و انقلابی خود به خوبی عمل کنند .

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز صبح امروز (جمعه) با حضور در مسجد ابوذر رای خود را به صندوق انداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات ثمره مردم سالاری دینی در کشور ما است و مردم ما با مجاهدت و تلاش خود توانستند جمهوریت و اسلامیت نظام را حفظ کنند.

حضور خردسالان به همراه خانواده‌ها برای رای دادن در شعبه رای گیری مسجد ابوذر دیدنی بود.

* حاشیه‌نگاری های خبرنگار ایسنا از حسینیه ارشاد را اینجا بخوانید.

اولین نفری است که رای خود را به صندوق اخذ رای حسینه ارشاد انداخت به خبرنگار ایسنا گفت: مملکت و کشورم را دوست دارم، به رهبرم علاقه مند هستم و به همین دلیل است که امروز در این محل حضور پیدا کردم تا در تعیین سرنوشت این کشور سهیم باشم.

مادر ۸۲ ساله ای که برای شرکت در انتخابات به حسینیه ارشاد آمده بود به ایسنا گفت:شرکت در انتخابات را وظیفه خود می دانیم،سه برادر زاده من شهید شدند، اگر در انتخابات شرکت نکنم خودم را مسئول این سه عزیز می دانم.

خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی برای پوشش اخبار روند اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از پیش از شروع ساعت رای گیری در مقابل حسینیه ارشاد حاضر بودند.

علی اکبر ناطق نوری، عبدالناصر همتی  و  … از جمله کسانی بودند که در این حوزه در این حوزه رای دادند.

عبدالناصر همتی پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: ما به انزوای خارجی پایان خواهیم داد، مردم حق دارند با رفاه و با آرامش زندگی کنند. معیشت مردم مسئله اول من است، ان شاءالله کاری خواهیم کرد حضور مردم در صحنه بیش از پیش باشد.

رستم قاسمی وزیر اسبق نفت و رضا اردکانیان وزیر نیرو ، علی مطهری نیز از حوزه وزارت ارشاد در انتخابات مشارکت داشتند.

سرهنگ موقوفه ای رئیس پلیس پیشگیری تهران درحسینیه ارشاد ضمن حضور در این شعبه اخذ رای از روند برگزاری انتخابات در این شعبه بازدید کرد.

* حاشیه‌های خبرنگار ایسنا از حضور مردم در حسینیه جماران را نیز اینجا بخوانید.

محمدرضا عارف اولین نفری بود که پیش از  باز شدن این شعبه رأی گیری برای شرکت در انتخابات، در حسینیه جماران حضور یافت.

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، علی یونسی مشاور رییس‌جمهور ، حسن غفوری فرد رئیس هیئت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی ، علی رازینی  علیرضا زاکانی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  ، زهرا مصطفوی دختر امام خمینی ، محسن مهرعلیزاده، محمد خاتمی … از جمله کسانی بودند که در این حوزه در این حوزه رای دادند.

هم‌چنین محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور ، سیدحسن خمینی ، مجید انصاری ، عباس آخوندی ، موسوی بجنوردی ، مجید انصاری و ….. از دیگر شخصیت هایی بودند که در حسینیه جماران رای دادند.

مشارکت  سربازان وطن در انتخابات دیدنی بود.

* هم‌چنین حاشیه‌های خبرنگار ایسنا از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان را اینجا بخوانید.

سخنگوی شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کرد.

هم‌چنین سیامک ره‌پیک قایم مقام دبیر شورای نگهبان پس از آن که رای خود را به صندوق سیار واقع در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان انداخت، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام دهه کرامت، اظهار کرد: این روز مهم و سرنوشت‌ساز را به همه ملت ایران و دلسوزان کشور تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که اراده ملت ایران در این روز با هدایت خداوند به نحوی رقم بخورد که کشور ما سال‌های آینده از یک مدیریت اجرایی قوی و مطلوب برخوردار شود.

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نیز  رأی خود را به صندوق سیار واقع در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان انداخت پس از آن گفت:  سه سفارش دارم، اول مشارکت، دوم مشارکت، سوم مشارکت.

احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان نیز در این ستاد رای خود را به صندوق انداخت. و در جمع خبرنگاران گفت: تشکیل کابینه متدین، متعهد، متخصص، خستگی ناپذیر و دارای مدیریت جهادی ضروری است و یک کابینه قوی و در شأن مردم باید تشکیل تا مشکلات کشور حل و فصل شود.

صادق آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان نیز پس از انداختن رای خود در صندوق رای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز خوشبختانه ملت ما یک حضور جدیدی را در پای صندوق های رای برای رقم زدن به سرنوشت خواهند داشت.

نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری نیز با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت نظارت بر انتخابات قرار گرفتند.

* حاشیه‌های خبرنگار ایسنا از حرم شاه عبدالعظیم در روز انتخابات را اینجا بخوانید.

حضور فرزند شهید سلیمانی و چند تن دیگر از کاندیدای انتخابات شورای شهر در حرم عبدالعظیم حسنی

محسن رضایی از جمله شخصیت هایی بود که در این حوزه انتخاباتی رای دادو  سپس با حضور در جمع خبرنگاران، بیان کرد: ملت شریف ایران، ملت امام حسین، از همه کسانی که تصمیم گرفتید رای دهید و رای دادید و رای خواهید داد صمیمانه سپاسگزارم، اما صحبت با کسانی است که با صندوق رای قهر کردند. شما حق دارید ولی مسئولیت ما در شرایط کنونی بسیار مهم است.

کاظم صدیقی نیز رای خود را در این حوزه به صندوق انداخت.

* حاشیه های خبرنگار ایسنا از حضور مردم در مسجد النبی نارمک را نیز اینجا بخوانید.

حضور کودکان با لباس محلی از حاشیه های دیدنی صف رای دهندگان در این مسجد بود.

مرتضی طلایی از جمله شخصیت هایی بود که در مسجد النبی نارمک رای داد و بعد از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میان دوره ای مجلس و خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اول صبح در شعبات سطح شهر حضور پیدا کردم و مشارکت خوبی از مردم را دیدم، امیدواریم  شاهد استقبال بیشتری از مردم باشیم.

*هم‌چنین حاشیه های انتخاباتی خبرنگار ایسنا از مسجد لرزاده تهران را اینجا بخوانید.

حضور فعال بانوان برای مشارکت در انتخابات

مشارکت خانوادگی در رای نامزدهای انتخابات، مسجد لرزاده

منوچهر متکی نیز از جمله شخصیت هایی بود که در صف رای دهندگان، مسجد لرزاده حاضر شد و در جمع خبرنگاران گفت: مردم تعیین کننده نتیجه انتخابات هستند. آنان گاهی شگفتی‌ساز عمل می کنند.

هم‌چنین غلامعلی حداد عادل از رای دهندگان در  مسجد لرزاده بود که پس از انداختن رای در صندوق گفت: این انقلاب به مردم آزادی داد تا بتوانند با رای خود در سرنوشت شان مشارکت کنند این در حالی بود که قبل از انقلاب انتخابات معنا نداشت.

اهدای کیک جشن تکلیف سیاسی  از حاشیه های جالب در این حوزه رای گیری بود.

سید ابراهیم رئیسی نیز با حضور در مسجد جامع شهر ری رای خود را به صندوق انداخت و پس از مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ با بیان این‌که روز بسیار مبارکی برای تصمیم‌گیری ملت ایران است و از تمام دست اندر کاران انتخابات کمال تشکر  را دارم گفت: ان شاءالله امروز به دست مردم اجرای عدالت رقم بخورد. توصیه من به عنوان یک کاندیدا این است که رای مردم حق الناس است و باید از آن مراقبت کرد و حتی یک رای هم نباید  برخلاف آنچه مردم تصمیم گرفته‌اند باشد.

هم‌چنین رسول جلالی رییس دادگستری شهر ری با اشاره به بازدید از چندین شعب اخذ رای تاکید کرد: هرچه دشمنان بیشتر اصرار می کنند تا مشارکت پایین بیاید، مردم بیشتر در صحنه حاضر می شوند.

محمود علوی وزیر اطلاعات و محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور نیز در ستاد انتخابات کشورحضور یافتند.

محمود علوی وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: حضور حداکثری یکی از راهبردهایی است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کردند و در صورتی که مردم عزیز ما به صورت حداکثری حضور پیدا کنند تاثیرهای خود را در جنبه های مختلف می گذارد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور نیز در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت .

اسحاق جهانگیری پس از انداختن رای خود در صندوق های اخذ رای در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اظهار کرد: انتخابات با توجه به شرایط کرونایی که باید سلامت مردم  در اولویت باشد، در حال برگزاری است. طبق گزارش‌های وزارت کشور،  انتخابات در امنیت و آرامش و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود و مردم هم طبق روال در پای صندوق‌های رای حضور دارند.

اعضای شورای معاونین وزارت امور خارجه با حضور در ستاد انتخابات خارج از کشور از این ستاد بازدید کردند.

خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پس از شرکت در انتخابات گفت: ما اطمینان می دهیم که هیچ حوزه اخذ رایی در خارج از کشور بسته نشود مگر این که تمام کسانی که برای دادن رای حضور پیدا کرده اند بتوانند در انتخابات شرکت کنند .

مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از ستاد انتخابات وزارت خارجه بازدید کرد.

این مطالب را نیز ببینید!

زمان اعلام فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس

به گزارش رمز فردا : اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نشستی خبری که در دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *