جمعه , فروردین ۳۱ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

تیم واکنش سریعی که دیر رسید!


‏وضعیت کرونا در سیستان‎وبلوچستان، بسیار وخیم و اسفبار است، در مورد وضعیت خاص این استان و همه‎گیری کرونا و نبود امکانات بیمارستانی و درمانی، تنها می‎توان از تعبیر«تراژدی» استفاده کرد؛ تراژدی که ماه‎هاست به جان این استان افتاده، اما با وجود گزارش‎ها و استمدادهای برخی از مسئولان این استان دررابطه با رسیدگی خاص و ویژه به شهروندان سیستان و بلوچستان، تنها به خبررسانی و اعلام وضعیت‌های نارنجی و قرمز بسنده شد. اینک کرونا در این استان، تقریبا هر ٩٠ دقیقه یک قربانی می‌گیرد  و هر ساعت تست ۵٠ نفر مثبت می‌شود.نماینده چابهار می‌گوید:«در آستانه رو‎به‎رو شدن با یک فاجعه انسانی در سیستان‌وبلوچستان هستیم، روزانه بیش از ۱۰۰۰ مورد ابتلا داریم. وزارت بهداشت بگوید چرا روند واکسیناسون کُند است.»دادستان استان زاهدان نیز نسبت به بروز «فاجعه انسانی» در استان سیستان‌و‌بلوچستان به‌دلیل بحران کرونا و احتمال سرایت «سونامی مرگ» ازاین استان به دیگر نقاط ایران هشدار داده.وی از وزیر بهداشت و کارشناسان این وزارتخانه خواسته به‌‌دلیل بحرانی‌شدن وضعیت همه‌گیری کرونا در سیستان‌وبلوچستان، به‌صورت «میدانی و نامحسوس»، اوضاع را کنترل کنند.
درخواست او پس از آن مطرح می‌شود که به گفته این مقام قضایی، «تماس‌های مکرر مردم» حاکی از کمبود امکانات درمانی از جمله دستگاه اکسیژن‌ساز است.روزانه ۱۲۰۰ نفر در این استان به کرونا مبتلا می‌شوند و آمار مرگ ومیر روزانه هم ۱۹ نفر اعلام شده است. نماینده زاهدان، با دادن تذکر شفاهی در مجلس گفت که وزیر بهداشت حتی جواب تلفن استاندار را نمی‌دهد. این استان از آنجا که جزو مناطق محروم هم ازنظر اقتصادی و هم ازنظر فرهنگی است، باید در لیست اولویت واکسیناسیون قرار می‌گرفت؛ گرچه با روند کُند و قطره‌چکانی واکسیناسیون در
کل کشور، احتمال چنین اقدامی بسیارکم بود یا نبود. حالا و با رسیدن وضعیت استان به نقطه بحران و حتی عبور از آن، و درحالی‌که حدود ده «شهر» از شهرهای این استان اصلا بیمارستان ندارند، ناگهان خبرحضور تیم«واکنش سریع وزارت بهداشت» در سیستان‎وبلوچستان را می‎شنویم، تیمی که باید از چندماه پیش در این استان حضورمی‎داشت و اجازه نمی‎داد هموطنان‎مان گرفتار چنین وضعیت دردناکی شوند.مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، روز هشتم تیرماه اعلام کرد سیستان‌و‌بلوچستان به‌دلیل ورود ویروس‌های جهش یافته کرونا در «بدترین وضعیت همه‌گیری این ویروس» قرار دارد.

 

منبع ؛ آ فرینش

این مطالب را نیز ببینید!

گزارش قیمت بسته شده طلا، سکه و دلار امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

امروز قیمت ها در بازار شیب نزولی را تجربه کردند، قیمت سکه امامی به ۴۴,۵۰۰,۰۰۰ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *