پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

واکسن معلمان

رایزنی برای تهیه واکسن معلمان/راه‌اندازی مدرسه مجازی ایرانیان برای دانش‌آموزان خارج از کشور

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش به تبیین اقدامات کشورهای مختلف در بازگشایی مدارس در دوران کرونایی، وضعیت آموزش در مدارس ایرانی خارج از کشور و عملکرد مدرسه مجازی ایرانیان برای دانش‌آموزان خارج از کشور پرداخت.

به گزارش رمز فردا به نقل از ایسناکه با میترا تیموری گفتگو داشته است، در این باره اظهار کرد: با توجه به تأکید سازمان‌های بین‌المللی بر ادامه روند آموزش به‌صورت حضوری در سال تحصیلی آینده بسیاری از کشورها در حال فراهم کردن تمهیدات لازم برای بازگشایی ایمن مدارس در خارج از کشور هستند.

وی افزود: که از جمله‌ این اقدامات در اولویت قرار دادن معلمان برای دریافت واکسن است که رایزنی‌های زیادی از طریق مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با سازمان‌های بین‌المللی برای تهیه واکسن معلمان، خصوصاً معلمان مرتبط با دانش‌آموزان اتباع خارجی صورت گرفته است.

سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امیدواریم در سال تحصیلی آینده بتوانیم در یک فضای ایمن، آموزش دانش‌آموزان را به‌صورت حضوری ادامه دهیم. وزارت آموزش‌وپرورش تمام تلاش خود را برای در اولویت قرار دادن معلمان در فهرست دریافت واکسن قرار داده است.

تیموری درباره وضعیت تحصیل دانش‌آموزان مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: آموزش‌ها متناسب با اقتضائات هر کشوری در جریان است. آموزش در برخی کشورها مانند چین به‌صورت کاملاً حضوری بوده و در برخی کشورها مانند کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به‌صورت تلفیقی و در برخی نیز مانند ترکیه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود که این آموزش‌ها در پلتفرم‌های مختلف متناسب با شرایط هر کشور در نرم‌افزارهایی همچون زوم، LMS، اسکایپ و سایر نرم‌افزارهای ارتباطی صورت می‌گیرد.

وی افزود: مدرسه مجازی ایرانیان با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا و همچنین به لحاظ نیاز و پراکندگی جغرافیایی ایرانیان مقیم در خارج از کشور و نیز جهت بهره‌مندی ایرانیان خارج از کشور از امکانات آموزشی و تربیتی این مدارس در دستور کار مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور قرار دارد.

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به‌منظور راه‌اندازی و اجرای آزمایشی این طرح جلسات متعددی بین مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور و همچنین مرکز فناوری اطلاعات آموزش‌وپرورش و مرکز آموزش از راه دور و نیز سرپرستان مدارس خارج از کشور تشکیل شد گفت: در آغاز سال تحصیلی گذشته این مدرسه به‌صورت آزمایشی و با کمک سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در امارات متحده عربی در این کشور آغاز شد، اما به‌منظور غنی بخشی محتوایی به فعالیت‌های این مدرسه مجازی، با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و سرپرستان مدارس خارج از کشور در حال تکمیل و ارتقای محتوایی و آموزشی این طرح جهت بهره‌برداری در سال تحصیلی آینده هستیم.

تیموری ادامه داد: در تلاشیم تا آن دسته از دانش‌آموزانی که فرصت حضور در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را ندارند و یا در کشورهایی زندگی می‌کنند که مدارس فعال وجود ندارد از فعالیت‌های آموزشی و تربیتی این مدارس به‌صورت مجازی بهره‌مند شود.

این مطالب را نیز ببینید!

به دلیل انتشار تصاویر توهین آمیز؛ دادستانی تهران علیه «دیجی کالا» اعلام جرم کرد

مرکز رسانه قوه قضائیه : به دلیل انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات ارائه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *