سه شنبه , اردیبهشت ۴ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

نخستین پرواز ایروان -تبریز

برقراری پرواز ایروان-تبریز-ایروان/ تبریز-استانبول، پرترددترین مسیر خارجی

مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی گفت: صبح روز پنجشنبه نخستین پرواز مسیر ایروان- تبریز در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به زمین نشست.

به گزارش رمز فردا به نقل از ایسنا، مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی گفت: این پرواز روزهای دوشنبه و پنج شنبه هرهفته توسط شرکت هواپیمایی Armenia Airways انجام می‌شود که نخستین پرواز آن روز پنجشنبه (دهم تیر ماه) با ۴۶ نفر مسافر ورودی وارد فرودگاه تبریز شد و پس از یک ساعت توقف، با ۹۷ نفر مسافر تبریز را به سمت ایروان ترک کرد.

این مقام ارشد حمل و نقل هوایی استان آذربایجان شرقی در مورد اهمیت این پرواز گفت: علاوه بر موضوع انتقال مسافر و توسعه گردشگری، ایجاد مسیر ”کانکشنی” و دسترسی به شهر “مسکو” از طریق ایروان نیز از پتانسیل های این پرواز است که می تواند موجبات اتصال تبریز به مسکو را فراهم آورد.

آذری افزود: یکی از برنامه های مهم اداره‌کل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی در سال جاری ایجاد مقاصد پروازی با کشورها و شهرهای همسایه است که پس از ایروان، راه‌اندازی خط هوایی باکو، آنکارا و وان نیز در دستور کار قرار دارد.

براساس گزارش وزارت راه، وی در خصوص وضعیت پروازهای بین المللی فرودگاه تبریز در میان فرودگاه های کشور نیز گفت: مسیر تبریز – استانبول و بالعکس در دو ماه پیاپی(فروردین و اردیبهشت سال جاری) بعنوان پرتردد ترین مسیر در پروازهای بین المللی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ثبت شده است.

این مطالب را نیز ببینید!

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام عنوان کرد از صادرات مرغ به کشورهای هدف حمایت می‌کنیم

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ضمن اشاره به ادامه روند حمایت از جامعه بهره‌برداران دام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *