سه شنبه , اردیبهشت ۴ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

فقط مشاغل گروه یک در شهر‌های قرمز اجازه فعالیت دارند

به گزارش رمز فردا به نقل از  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفتگو با خبر ۲۱ گفت: متاسفانه سیستان بلوچستان از نظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جزو آخرین استان‌هاست و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این استان زیر ۴۰ درصد است.

او افزود: از سه ماه پیش نیرو‌های مسلح و ارتش و ناجا، ۱۱۷ درصد رشد در مراقبت از مرز‌ها داشته اند و نظارت کاملی بر رفت و آمد‌های مرز‌ها وجود داشت. اما باز هم شاهد رفت و آمد‌های غیرقانونی از مرز‌ها در برخی استان‌های جنوبی بودیم.

رئیسی ادامه داد: عبور و مرور در مرز‌های غیر قانونی بیشتر از مرز‌های قانونی است و باید کنترل بر این مرز‌ها بیشتر شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به دلیل درگیری های اخیر در افغانستان، هموطنان افغانستانی ما به کشور مهاجرت داشته اند و این نیز یکی از علل افزایش بیماری در جنوب کشور بود.

 همه ادارات در سیستان‌وبلوچستان تعطیل هستند

رئیسی گفت: در نظر داریم برای سیستان و بلوچستان کار‌های ویژه انجام دهیم ابتدا واکسیناسیون را در سنین کمتر هم انجام می‌دهیم و مصوب شد که اکثر ادارات در این استان تعطیل باشند و فقط در ارگان‌های دولتی ضروری ۳۰ درصد از کارمندان حضور داشته باشند. خوشبختانه کمبود تخت در سیستان و بلوچستان نداریم.

۲۲۰ هزار دوز واکسن برکت در استان‌ها توزیع شده است

او گفت: تاکنون ۳۲۰ هزار دز واکسن برکت تحویل گرفته ایم و هفته آینده یک میلیون دز دیگر دریافت خواهیم کرد و از هفته بعد روند واکسیناسیون منظم‌تر خواهد شد و سرعت واکسیانسیون افزایش خواهد یافت.

 تردد از و به شهرهای قرمز ممنوع است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: از فردا فقط مشاغل گروه یک (ضروری) اجازه فعالیت دارند و بقیه مشاغل همگی تعطیل هستند و رفت آمد‌ها هم از و به شهر‌های قرمز ممنوع است. ابلاغ این دستور‌ها قبلا صورت گرفته و از فردا جریمه‌ها در صورت تخطی، برای افراد، اعمال خواهد شد.

او گفت: در حال حاضر ده شهرستان تهران از جمله خود تهران، قرمز هستند.

این مطالب را نیز ببینید!

قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳| شیب تند کاهش قیمت‌ها

امرو قیمت طلا و سکه امروز بر مدار کاهش حرکت کرد، قیمت دلار مبادله ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *