جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

البوم موسیقی ((شاید هرگز تو را نبینم)) منتشر شد

طنین سکوت‌ بین سخنرانی‌ سیاست‌مداران در بناهای معماری

آلبوم موسیقی «شاید هرگز تو را نبینم» به آهنگسازی صبا علیزاده پنجشنبه ۱۷ تیر ماه منتشر خواهد شد.

به گزارش رمز فردا به نقل از  ایسنا، «شاید هرگز تو را نبینم» که توسط نشر سیمرغ واقع در هامبورگ آلمان به صورت نسخه‌ی دیجیتال و صفحه‌ی گرامافون منتشر می‌شود، دومین اثر از این آهنگساز است و شامل ۹ قطعه می‌شود.

صبا علیزاده در این آلبوم نیز همانند اثر قبلی‌اش علاوه بر موسیقی الکترونیک، از ساز کمانچه بهره برده و علاوه بر آن یک قطعه را با همکاری روژین شرفی (آهنگساز الکترونیک) ساخته و پرداخته است. آندریاس اشپکتل هم که پیش از این در کنسرت «یادهای پراکنده» به عنوان نوازنده و خواننده حضور داشت، در دو قطعه از آلبوم تازه‌ی صبا علیزاده به عنوان خواننده شرکت کرده است.

هر یک از قطعات آلبوم «شاید هرگز تو را نبینم» علاوه بر فضای موسیقایی متفاوت، روایت داستانی و صوتی خاص خود را دارند؛ به عنوان مثال در قطعه‌ی «سکوت‌های در میان»، آهنگساز با انتخاب و برش سکوت‌های بین سخنرانی‌ سیاست‌مداران دوران رایش سوم (نازی‌ها) و پخش دوباره‌ آنها در بناهای معماری همان دوران و ضبط طنین این صداها تلاش کرده تا قطعه‌ای تازه خلق کند که فضایی ملانکولیک و تأثیرگذار ایجاد کرده است.

در توضیح این آلبوم همچنین آمده است: «شاید هرگز تو را نبینم» به کتاب شعری شباهت دارد که صبا علیزاده آن را طی دو سال سروده است.

این مطالب را نیز ببینید!

روزگاری که نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی راوی جنگ شدند

جنگ و پیامدهای آن به عنوان یکی از مهم‌ترین اتفاقات دوران معاصر دستمایه کار بسیاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *